• smultronet123

Hur gamla var ni när ni förlovade Er?

Hejsan!

Jag är lite nyfiken och undrar hur gamla Ni var när Ni förlovade Er? Jag är 22 och varit tillsammans med min pojkvän som är 24 år, i snart 5 år, och vet att det är honom jag vill leva med, och min pojkvän känner samma sak, men han tycker att vi är på tok för unga för att förlova oss?

• Svar på tråden Hur gamla var ni när ni förlovade Er?
  • september2008

jag var 19 och min sambo 21.
    vi är nu 26 och 28 och nästa år ska vi gifta oss

• maljor

jadu, vi var nyss fyllda 17 (han) och 18 (jag) år när vi förlovade oss Sedan friade han när vi var 21 och 22 år =)

• silvera

Jag förlovade mig 2/12-06. Då var jag 34 år.
    Vi gifte oss två veckor senare, 16/12-06,
    på min 35-årsdag...

Förlova sig kan man ju göra precis när man vill.
    Det betyder ju inget särskilt egentligen... Även om det givetvis är trevligt och mysigt att vilja visa andra att man är ett par...

Men han kanske tänker på det gamla talessättet,
    att man bör gifta sig inom ett år,
    när man har förlovat sig?

Men vem bestämmer det?

Förr i tiden var ju trolovning något bindande, som det kunde vara problem med att ta sig ur, men så är det ju inte idag.
    Idag bestämmer vi ju själva vem vi vill vara tillsammans med.

• rosesarered

På tok för unga tycker jag inte att ni är ni är ju båda ändå vuxna och myndiga sedan några år tillbaka.. Han kanske inte känner sig redo?

Vi var 21 och 23 efter tre år tillsammans:)

• Karis Annelie

Vi förlovade oss när jag var 29 o han 35... Dock har jag varit förlovad i ett år som 16åring... men det var inte riktigt samma sak..
    Tycker din kille är klok som tänker att ni är unga, å inte bara rusar iväg. Dock tycker jag att förlovning är väl inte såååå himla noga med ålder... man behöve rju inte gifta sig inom ett år...

• 26maj2007

jag var 21 och min man var 27 när vi förlovande oss.

vi hade då varit ihop i 1 1/2 år

• Maggies

Jag 19 och han 25 efter 1 år tillsammans. 9 månader senare gifte vi oss.

• Rosviol

Jag var 19 han 24 och vi hade varit tillsammans i 10 mån. Nu när vi gifter oss om en månad är vi 22 och 27

• Jonna83

jag var nyss fyllda 22 och han skulle precis fylla 25

Svar på tråden Hur gamla var ni när ni förlovade Er?