Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
c-t
Bor du på Östermalm, tänkte bara eftersom du kände till salong max?
c t: Tackar, är så nöjd. Tar bara sån tid att få på sig de. Tur att de inte blir så många gånger *fniss*
Jag har gjort Är uppväxt där
Det förstår jag
Ja jag har tvingat min tärna att "träna" med mig på att få på klänningen
c-t vad ska du ha för klänning?
Jag ska låta sy upp min. Den har inte satts i produktion än. Ska beställa tyg först.
Kommer använda Niklas skräddare. Han är helt fantastisk.
Hans slutgiltiga förslag kommer om två veckor.
Kan knappt vänta. Har sett tygerna iofs. Det blir tvådelat iaf.
Jag har beställt en Maggie Sottero ASM3052 som har kommit och hänger hos mamma
Kanske ska använda mig av honom då när jag ska ändra axelbanden?
Tvådelat är snyggt tycker jag, och skönt!
Jag hade en helt annan vision när jag skulle på första mötet med honom. Det blev en helt annan klänning. Inte en klänning utan då tvådelat. Överdelen och kjol i två olika tyg.
Vi hade ett långt genomgående första möte där han ville lära känna mig. Så jag fick glatt berätta om vad jag tycker om inte tycker om på kropp, vad jag vil framhäva osv. Jag är adopterad från Panama, vilket han tydligen ska få in i designen av min klänning. Kan bli intressant. Hade man dåligt självförtroende innan man kom till honom så hade man det garanterat inte efteråt. Man blev ju sågad att vissa klänningmodeller passar jag absolut inte i. Men man får helt enkelt lita på hans kompetens. Det känns jättebra med honom.
Han är ganska dyr så om du bara ska göra någon enkel justering så kanske inte han är den bästa rent pengamässigt. Min klänning blir ganska dyr, men det är den värd. Det tycker mi snälla pappa som ska betala den och bröllopet.
jennysnartfru,
Det låter ju jättespännande med klänningen! Det hade jag kunnat tänka mig att göra om jag inte hade hittat min drömklänning...
Han lär ju ha en del erfarenhet av vad som passar olika kroppsformer och så. Hoppas vi får se bild på den någon gång framöver!
Klart jag ska lägga ut bild när den är klar, men det lär nog dröja..
Jättefin klänning JennyochTobias och spännande med din klänning Jennysnartfru, roligt att era nicks startar med Jenny!
Nu har jag äntligen hittat en länk till "min" ring www.frickesguldsmide.se/htmlsidor/frickesguld2.htm Vi har inte beställt den än men vi ska göra det om ett par veckor...om vi inte hittar någon annan som vi gillar mer