• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • Qozze

Hallå tjejer! Här är man borta en helg och så har man MASSOR att läsa när man kommer tillbaka!

Sarah: Vilken fin titan-ring du hade hittat. Funderade ett tag på titanringar med men den jag gillar bäst är i vitt guld. Känns inte som om jag kommer att vilja ha någon annan nu

Vad skoj det låter med lite bubbel och en träff med er andra (ja, att träffa i alla fall er som bor i Stockholm). Jag hänger gärna på! Skriver in 19 oktober i almanackan.

I helgen har jag och mina systrar planerat en hel del bröllop men vi hann även med en massa rosa bubbel och en utekväll tillsammans. Vi had everkligen skitroligt! De kommer att bli sååå bra som toastmadames & tärnor. Så nu har de förhört sig om hur vi har tänkt och vad vi vill ha och inte ha och sedan tar de vid med själva planerandet av festen. Vi kommer inte att få veta så mycket alls om vad som händer där och de kommer också att göra festprogrammet. Själva fixar vi inbjudan, vigselprogram, hemsida och lite annat smått och gott. De ville också fixa dekorationer till festlokalen så vi fick säga till om vilka färger och stil som vi vill ha. De tyckte att jag skulle ägna lördag förmiddag åt att vila och sedan göra mig vacker (med dem då)
    Gaaahh, vad spännande. Jag kan knappt hålla mig! Men nu känns det i alla fall som om vi har mer struktur på det hela och vem som ska göra vad.

Apropå fotograf så har vi kommit på lite andra tankar. Vi kommer nog att bara köra på en kortare foto-session och låta goda vänner fota festen. Nu är det "bara" att välja ut den fotograf som passar bäst. Har lite svårt att bestämma oss. Det blir nog bra vilket som, ingen av dem är ju dåliga

• ~vinterbrud~

Jag noterar också fre 19 okt i kalendern - ska försöka komma. Vore jättekul att träffa er.

Qozze: åh vad skönt med toastmaster och tärnor som fixar allt. Låter som det kommer bli jättebra! Vår cateringfirma fixar all dekoration etc så vi slipper bekymra oss om detta. Men vi kommer att göra våra festhäften själva (det ska bli roligt).

Denna vecka ska vi fokusera på att göra klart hemsidan samt publicera den i helgen eller nästa vecka (så den är klar när inbjudningarna skickas ut). Tror att vi skickar dem nästa vecka...

• JennyochTobias

Ändrar lite!

080105 ToU (Västra Götaland)
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 jempan_ (Östergötland)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08 (Las Vegas)
    080119 Malin46
    080119 sarah81
    080126 Qozze (Åre)
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080126 FruKnas
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 JennyochTobias (Sollefteå)
    080202 Oz-080202 (Australien)
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå
    080208 jenjacob (Vinslöv)
    080209 Miamaja (Vadstena)
    080213 Mysflikkan (Kungälv)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080216 Strawberryhoney
    080216 frussan (Dalarna)
    080216 jennysnartfru (Stockholm)
    080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080223 Snöbrud08
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    080229 Skottdagen 2008 (Träkyrkan, Jukkasjärvi)
    08???? Jo79
    08???? Nyfiken brud 2007
    080308 Neppe

• Skottdagen2008

Är det någon som börjat tänka på dukning? Jag har toalt hjänsläpp och sitter fast.

• FruKnas

~vinterbrud~: Vi ska ju gifta oss samma dag och vi tänker tydligen lika när det gäller inbjudningarna! Våra inbjudningskort blev klara igår kväll och vi bestämde att vi ska skicka dem nästa vecka. Och håller precis som ni på att fixa till en liten enkel hemsida (eller vi ska bara ha den som man kan ha här på bröllopstorget, så det är ju ingen riktig hemsida egentligen.)
    Var ska ni gifta er? I stockholms-trakten?

• FruKnas

Skottdagen2008:
    Jag har inte heller tänkt så mycket på dukningen än, men tror att det kommer bli mycket ljus (antagligen vinröda blockljus), lite naturliga grejer som stenar o sånt, och kanske lite rosenblad... Vet inte riktigt, men jag har inställningen att det inte behöver vara så enormt mycket dekorationen. Har det hellre stilrent än för mycket!

• Skottdagen2008

Jo, stilrent ska det vara, men så fort jag hittar något vackert så kostar det skjortan. Hur mycket pengar ska man lägga på pynt. jag måste nämligen köpa både vaser och ljusstakar.

• FruKnas

Samma här, måste också köpa vaser och ljusstakar o allt... har inte funderat så mycket... Hm, måste kanske börja med det!

• snöbrud08

Hej alla vinderbrudar! Sitter i soffan o vardagsmyser med ett glas rött o mörk choklad och drömmer mig bort till dagen D. Fattar ni att det inte är så länge kvar nu!! =)) Känns helt galet häftigt! =)

Jag har oxå skrivit upp 19/10 i almanackan nu. See U there!

Qozze: Korsetten? Provat den? Är jättenyfiken!

• jennysnartfru

Godkväll alla vinterbrudar!
    Har precis blivit provsminkad. Det blev såå fint. Efter många justeringar så har det nu blivit perfekt. Går runt här hemma i mina bröllopsskor som kom från USA i fredags, beställda på ebay.
    Dricker ett glas rött.
    Mm känner mig lugn att ännu en grej är avklarad.
    Hur går det för er?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...