• Anja 19 juli 2008
    Äldre 5 Sep 12:29
    56869 visningar
    355 svar
    355
    56869

    Brudar i Lund sommar 2008 - del 2

    Hej allihop

    Hoppas att ni hittar hit! Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop. Välkomna :)

  • Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 6 Oct 09:21
    #91

    Felines

    AF-borgen, om man hyr bara lilla festsalen (tar ca 100 personer) och salongen går på 5000 om jag ej minns fel.

    Vi ska ju ha lilla festsalen, nya festsalen och salongen och betalar då 9.000 vilket jag tycker är ett helsjysst pris.

    Det bästa är ju dock att man får ha med egen dricka (men måste ta maten från tegners matsalar som jag ÄLSKAR ) och att man får hålla på till 07 på morgonen OCH att de städar mot en kostnad på 600 kr vilket jag tycker är HELSJYSST.

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 6 Oct 10:29
    #92

    Oj mitt inlägg var ju till dig Tina...

    Men om jag ej minns fel så ville du ej ha AF-borgen eller?

  • Tina75
    Äldre 10 Oct 21:21
    #93

    Tack ANja för din info. VI undersöker för fullt olika alternativ och Af är de en del av dessa.

    Var är alla förresten. Jag har inte varit inne på ett par dagar och trodde det skulle finnas massor av matnyttiga saker ..... hallåååååå Anne, halllåååååå Jeenny och ALLA andra lundabrudar. Var är NI??

    :) :) :) :)

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 12 Oct 09:17
    #94

    hej igen...

    vårt internet funkar inte så jag kan ju aldrig titta in här *gråter*

    Hoppas på att det ska fixa sig idag dock!!!

    Jobbar hela helgen men ska nog sjutton hinna in här och prata lite med er. Är på jobb nu och fick en stund över så jag har lite rast.

    Inser att det bara är 9 månader kvar ohc att jag borde boka smink och frisör och även sätta igång hårt m viktnedgång. Nu harj ag tyvärr slappat ett tag och gått upp ca 5 av de 12 kg jag hade gått ner. Så jä..la trist och jobbigt.

    Vi håller ju på att sälja lägenheten oxå. Vi har sluttid för budgivningen idag kl.12. Buden är uppe i 1.140 000 och jag vill ju såååååååååååååååååååååå gärna att det ska gå upp till 1.200 000 men man kan ju alltid drömma.

    För några månader sen sa vi att "wow TÄNK om vi kan få 950 000 för lägenheten", så man får vara nöjd!

    Bröllopet är iallafall betalat nu iochmed att vi får så pass mkt för den. Det känns skönt. Vi kommer att ta 100 000 från dessa pengar till bröllopet! Underbart, nu kan man slappna av!

    Hur är det annars med alla...

    Anne i Lund, var sjutton ÄR du. Har inte sett dig på evigheter ju!!!!????

    kramar

    Anja

  • feb08
    Äldre 12 Oct 09:31
    #95

    Anja,

    Vi ska också ha vår bröllopsfest i festvåningen i AF borgen. Jag vet att man får ha med egen dricka, men att man då (såklart) får betala en serveringsavgift. Vet du vad den ligger på?

    Hur många gäster ska ni ha?

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 12 Oct 09:48
    #96

    Nej, jag minns inte vad avgiften var... Tänker så det knakar!

    Tror det var per serveringspersonal per timme, men inte jättemycket tror jag. Man tjänar på det ändå så att säga.

    Vi ska ha lilla och nya festsalen + salong, ni oxå?

    Vi kommer ha ca 80 gäster.

    Vilken mat har ni bestämt er för... Jag är så kluven! Men det lutar åt oxfilén eller kalvryggen för oss (troligtvis oxfilén med tryffelsås osv).

    Vilket datum är det ni ska gifta er?

  • feb08
    Äldre 12 Oct 09:57
    #97

    Ja det kan hända att det var per timme man betalade.

    Vi gifter oss den 23 feb och ska ha lilla salen, nya festsalen och sen det lilla rummet som förbinder dem (är det salongen).

    Vi har inte bestämmt oss för meny ännu. Tänker ni ta något av de bröllopsmenyerna som de har på sin hemsida?

    Vi kommer nog också vara kring 80. Jag var lite orolig att det skulle kännas för få för den lokalen, men om ni också ska ha så... så känns det genast bättre.

    Det som vi funderar mest på just nu är hur vi ska göra med baren efter kaffet... har ni funderat på det?

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 12 Oct 10:08
    #98

    feb08

    Lilla festsalen ska ju kunna ta 100 personer (eller är det 150?. Vi ska ha runda bord och det tar ju mer plats så jag hoppas verkligen att det går! Om man kollar på deras bilder på hemsidan så har de runda bord på bilderna coh där ser ju ut att vara minst 80 pers så jag HOPPAS verkligen det funkar annars faller hela vår bordsplacering *asg* och den tog MÅNGA timmar att sätta ihop, vi tänkte på ALLT när vi placerade ut folk så det måste gå Vi ska ha 10 bord med 8 personer på varje.

    Tror inte det känns fattigt m 80 personer

    Vet inte... Antar att de har fler alternativ både på förrätter, varmrätter och efterätter (fast vi har nog tänkt skippa efterätt och köra bröllopstårta som efterätt, vi ska även ha såna där gästgåvor m finare chokladpraliner i, och dem tänkte vi att man kan ha till kaffet eller nåt???) Känner fortfarande att så mycket är oklart!

    Vi får se, det kanske blir efterätt ändå, men samtidigt så vill jag hellre ha vickning faktiskt. Det känns viktigare för mig än efterätt när man ändå har en enorm tårta!

    Vi ska ha fri bar och jag antar att vi måste fixa någon som vill stå i baren för en mindre summa pengar, någon som kan blanda drinkar osv. Daniel lillebror är utb bartender men antar att man ej kan kräva av honom att han ska stå där, haha

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 12 Oct 10:09
    #99

    Något jag däremot tänker på är hur sjutton man ska hinna fixa allt i salarna, eftersom man ej får tillträde förrän mitt på dagen, samma dag!!!

    Man får ju fixa så att någon dekorerar, ställer in all sprit, fixar med placeringskorten och allt annat man eventuellt ska ha i festsalen under kvällen!!!

    Hur löser ni detta???

    Jag får ju lägga över rätt mkt på mina toastmadames känns det som!

  • feb08
    Äldre 12 Oct 10:20

    Vi tänker oss också att vi ska ha runda bord.

    Vi har fortfarande inte valt om vi ska ha fri bar eller inte. Just nu lutar det mot att vi ska ha betalbar, och att Tegners får hålla i det. M2B har för sig att hon vi bokade av sa att man kunde ha det så. Det skulle vara väldigt smidigt för oss för i så fall behöver vi ju inte fundera på hur vi ska få dit spriten etc.

    Men det mer viktiga är ju som du säger vickningen. Vi har tänkt oss korv med bröd, och kanske öl och cider till. Det måste vi få till.

    Det är lite synd att man inte kommer in i lokalen förrän samma dag.

    När gifter ni er?

    Blir lite stressad av att du redan är klar med bordsplaceringen. Vi har precis bestämt vilka vi ska bjuda in... ska skicka ut inbjudningarna nästa vecka.

Svar på tråden Brudar i Lund sommar 2008 - del 2