• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • blivandefrularsed

Virvel

ja, där gjorde du ett klipp!

• 2008-08-09

Nu har vi införskaffat ALLT som behövs för att tillverka min klänning! *glad*
    Jag får också höra kommentarer om att vi är tidigt ute, hela tiden...dock inte från min närmsta familj vilket är skönt.

• blivandefrularsed

2008-08-09 - KUL!! Då kan den börja ta form då =)

Tyresöbrud - Verkligen skönt att ni finns här på BT, för här kan man prata om det så mycket man vill utan att nån blir trött på detaljer och tycker att man är alldeles för tidigt ute. Man kan ju inte låta bli att planera när datumet väl är satt och man har en massa idéer i huvudet....Men sen vill jag ju inte heller avsöja för mycket detaljer för gästerna så jag håller nog ändå det mesta för mig själv, lugnast så på alla plan....

• cindell

Det är ingen i min närhet som har sagt till mig att jag ska lugna ner mig lite. Men däremot kan jag känna ibland att vissa tycker att jag pratar lite för mycket om bröllopet rent allmänt. Fast igår frågade mamma vilka låtar vi skulle ha under cermonin och då frågade jag henne om hon verkligen vill veta allt innan. Så pratade vi inget om det mer... Hoppas hon inte tog illa upp...

• AoM

Hej alla blivande brudar!
    Länge sen jag skrev, hade tänkt uppdatera min sida med lite bilder på diverse inbjudningskort jag har gjort men det ska ju finnas tid också :) Minnet är ju inte heller det bästa:)

Idag har jag iaf varit runt i flera butiker i Sthlm, köpt HUR MYCKET PAPPER som helst... Farligt farligt!! På vägen hem sprang jag in på pressbyrån och där slet jag upp plånboken igen då jag såg att senaste numret av bröllopsmagasinet hade kommit! Ca 560 sidor för 49,50!!! Nu har jag något att bläddra i ikväll när jag åker tåg :)

Trevlig helg på er!!

• TyresöBrud

Hej,

Nu har jag nog hittat min ros! Ljus ljus lila, jätte vacker! Ocean song!! Tänk att en sån sak kan göre en så glad. Köpte en stor bukett och visade min m2b och han gillade den också!! Skönt! Ingen av oss vill ha det för sockersött så den kommer att bli toppen.
    Ville bara dela med några som jag hoppas förstår detta lyckorus över en ros. Mina vänner tittar på mig som om jag vore från månen. Det gjorde ifs han i affären också!

• bridesilly

AoM

Mmm visst var det bra pris på den Sprang å hämta den första dan den kom ut

• Virvel

Nu har vi fått beslutsångest över vårt färgtema. Vi trodde att vi hade bestämt oss för hur inbjudningskorten skulle se ut men nu börjar vi tycka att det skulle vara snyggt med svart, vitt och silver. Tänk att det ska vara så svårt.

• Virvel

Nu har jag beställt nya designark ifrån Panduro. Det blev i svart, silver och vitt. Beställde också svarta A5 kort och svart papperssnöre. Hade tänkt testa att göra inbjudningskort med det svarta pappret, klistra designarket så att det svarta syns ca en cm runt om i kanterna och sedan skriva själva inbjudan på vitt papper som jag sätter över designarket som då också kommer att synas ca en cm. Snöret vet jag inte riktigt vad jag ska göra med.
    Tror att våra kort har kostat närmare 1500 kr snart och då har vi fortfarande inte bestämt oss för hur dom ska se ut.

Är det någon som har mall på A5 att skicka till mig så skulle jag bli jätteglad. (Alltså vikt A4 på bredden, inte långa höga som festhäftet.)
    lindagothberg77@hotmail.com

• bridesilly

virvel

oj oj det var mycket pengar fast å andra sidan tycker säkert många fler än jag att inbjudan är en viktig del av helheten på bröllopet