• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Virvel

Vi är med i kyrkan båda två, alltså döpta. Våra barn är också döpta. Anledningen till att vi skulle ha borgligt är att vi inte tror det minsta på gud någon av oss. Det kan kännas lite fånigt att stå där och lova saker till en högre makt som man inte har någon tro på.

Samtidigt så är det en viss känsla att gå in i en kyrka. Svårt att förklara men jag blir alltid lite rörd. Är väl historiens vingslag som gör det hela. Jag är lite blödig när det gäller historiska platser. Det finns inget som kan ge mig sådan gåshud som att åka genom en lång allé och in på en grusplan till en stor herrgårdsbyggnad. Jag är väl lite knasig.

Var och hämtade våra förlovningsringar och min vigselring på Posten. Det var ett tag sedan jag var och prövade dom i www.jempguld.se butik så jag hade glömt hur dom såg ut. M2bs har jag bara sett på bild. Beställde ju nya förlovningsringar i lite rakare modell och i vitguld. Hans var jättefin, lite bredare än min eftersom han bara ska ha en ring. Ser fram emot lördagen den 20 oktober när jag ska överraska honom med ringen på restaurang. Jag kände mig osäker på min vigselring eftersom jag bara har haft bilden i mitt galleri att titta på. Behövde inte vara orolig för den var sååå mycket finare i verkligheten. Ser mycket dyrare ut än på bilden. Gnistrar om stenarna mot det vita guldet. Kostade 4700 kr. Gav totalt 8700 för två förlovningsringar och vigselringen med gravyr. Kan tänka mig att det hade blivit betydligt dyrare att handla samma ringar hos Guldfynd. Vill ha dom på fingret nu!

• cindell

Jag håller med dig virvel, det är något speciellt med kyrkobröllop. Det är något jag alltid har sett framför mig. Men då min m2bs föräldrar är troende av en annan religion så vill han inte gifta sig i kyrka. Dessutom då han inte växt upp med kyrkan på det sättet jag har så känns det inte bra för honom. Det accepterar jag utan tanke. Men hur fint är det inte med kyrkobröllop? Plus att du inte behöver oroa dig för en dålig dag med regn...

• bridesilly

Kyrkbröllop är ett måste för mig Har aldrig föreställt mig dagen D på något annat sätt så jag skulle totalvägra om mannen föreslog något annat

• blivandefrularsed

Virvel

Vi ser inte heller bröllopet någon annanstans än i kyrkan, det är en bild som alltid funnits där och jag håller med cindell, det är hur fint som helst. Men precis som ni virvel så tror varken jag eller min m2b på gud. Däremot så tror jag på medmänniskan och hoppet och allt det andra som kyrkan står för. Och för mig har det alltid varit en fristad och en lugn plats att besöka, så det känns naturligt att gifta sig där. Däremot vet jag inte om vi i framtiden kommer döpa våra barn i kyrkan, vi låter dom nog välja själva senare om dom vill konfirmera sig som min m2b gjorde.

Virvel

Det var ett bra pris du! Å vad roligt att överraska honom, då blir han glad =)

• Virvel

Nu har vi bokat tid för samtal med prästen. Hon verkar bra och tyckte det lät vettigt att vi tog reda på hur det går till på en kyrklig vigsel innan vi bestämmer oss.
    Kyrkan har jag preliminärbokat.

Det är så typiskt mig. Här om dagen så satt jag och skrev ut alla insidor till inbjudnigarna och limmade fast dom så fint. Om vi nu väljer att gifta oss i kyrka så är det bara att göra om alla eftersom nu står det att vi ska ha både vigsel och middag på herrgården. Suck.

Jag har ett problem och det är min byst i axelbandslösa bhar. Till min klänning så måste jag ha en sådan modell och brösten försvinner helt i den. Det blir ju liksom inget stöd och inget som lyfter så tuttarna ser helt platta ut. Jag har b-kupa och efter två amningar så är dom lite hängiga. Jag är mer nöjd med dom nu än innan barnen för trots att dom hänger så har jag på något sätt ändå mer byst. I pushup bh är dom alldeles perfekta.
    Är det någon som har tips på bra axelbandslöa bhar?

• Virvel

axelbandslöa Ha, ha. Nytt ord kanske? axelbandslösa såklart.

• Virvel

bridesilly

Frågan är om den sitter så bra. Jag har läst mycket negativit om den. Tyvärr.

• bridesilly

virvel

aahh jag vet inte alls..ser inte ut som om den passar mig iaf

• AoM

Virvel

en tunn korsett? Lyfter upp fint, mina annars trötta tuttar såg fantastiska ut *ler* Finns även tunna enkla korsetter om man har en tunn klänning som inte tål krusiduller under!