• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Tessan K
    Virvel skrev 2007-10-04 21:20:22 följande:
    Tessan K Det var en av mina favoriter. Jättefin klänning.AoM Har du fått till några bilder på korten än? Jag är jättenyfiken.
    AoM och Virvel

Va kul att ni tycker den är fin Den är mycket finare i verkligheten än på bild - den har så fina detaljer... Men så är det nog med de flesta klänningar
    Nu är i allafall klänning köpt, festlokal bokad och i morgon ska jag boka catering - känns roligt att komma igång på allvar med planeringen!
  • AoM

Tessan K

Önskar också att jag kunde köpa klänning redan nu, men först ska 10 kg magiskt försvinna :) SEN blir det klänningsshoppande!!

• AoM

Virvel

Inga bilder än, dumma dumma kamera (eller kanske kan det bero på bristande teknikkunskap hos fotografen) :) Ikväll ska jag göra nya kort så förhoppningsvis kan jag maila över en hel bunt med bilder när jag väl får in dem på datorn!!

Sambon har lovat att möta mig i stan efter jobbet idag, kunde aldrig tro att han frivilligt skulle gå med på att kolla i pysselaffärer :)

• AoM

Virvel

Hur mycket kostade din kantrivare?
    Nu ikväll har jag varit på panduro och matton, dock med sambon i släptåg så det blev inte mycket handlat. Han gick mest runt och suckade :) Bättre blev det när vi gick in på el-giganten, fast då var det jag som stod för suckandet :)

• blivandefrularsed

AoM

Jag köpte en kantsax på slöjddetaljer i Skara för 45 kronor, den funkar finfint. Tycker det är lite svårt att få det fint med kantrivare, men det kanske beror på pappret med.

• Virvel

AoM

Jag betalde 89 kr för den. Jag håller inte med blivandefrularsed
    om att det är lättare med mönstersax. Jag köpte en sådan först men det var så svårt att klippa snyggt där man måste ta ett nytt klipp. Min sax var kortare än pappret som skulle klippas och då måste man ju ta ett nytt tag. Hoppas att du fattar vad jag menar.
    Kantrivaren är väldigt olika bra beroende på papprets kvalité. Ska du ha den för att riva tapet så kan jag bara avråda. Det blev inga fina kanter.
    Så ja det är väl efter tycke och smak. Dyrt blir det innan jag hade köpt allt som jag till slut behövde för att göra våra kort.

• blivandefrularsed

Virvel

Ja, det kan jag tänka mig är ett problem med mönstersax. Nu köpte jag en med ett mönster som det inte spelar någon roll vart jag sätter saxen, det ser bra ut ändå (det blir inga fula jack eller så). Antar att det kanske finns olika typer av kantrivare, det är väl inte bra om dom är för tjocka/breda, eller vad man ska säga.

• cindell

Resan äntligen bokad YYYYEEEEYYYYY

Lokal och resa bokad. Nu får vi verkligen hoppas att någon kan gifta oss också hi hi

• Virvel

Idag var vi ut till Strömsbergs säteri för jag kände att jag ville ut och ta lite bilder. Smakprov av dom hittar ni i mitt galleri. När jag ser dom bilderna och när det är så här fint höstväder då blir jag nästan sugen på att gifta mig på hösten. Men bara nästan

Anledningen till att vi var ut dit var att vi hade bokat tid med vaktmästaren för kyrkan som ligger i närheten. När du kliver ut på kyrktrappan så ser du Strömsbergs säteri över fälten.
    Vi har börjat vackla lite om vi verkligen ska ha en borglig vigsel. Känner att det är ju ändå lite mer högtidligt att vigas i kyrka.
    Jocke har också anknytning till den här kyrkan då hans mormors mor och far ligger begravda där och också hans mormors mormor och morfar. Hängde ni med
    Jag som älskar att släktforska hade inte tvekat en sekund om jag hade vetat att min mormors mormor och morfar har suttit i den kyrkan lååångt tillbaka i tiden. Kanske är dom med och vakar över oss på vår stora dag.

• blivandefrularsed

Ja, kyrkbröllop är ändå något speciellt, det blir en annan känsla tycker jag. Men, känns det helt fel att gifta sig inför präst och hela det köret ska man nog tänka två gånger. Av vilken anledning bestämde ni er för borgerlig vigsel? Är ni med i kyrkan båda två?? VI gifter oss i kyrkan och även om ingen av oss är troende på det sättet att vi går i kyrkan regelbundet osv så känns ändå kyrkan som en fin och rofylld plats att gå till och jag har själv vuxit upp med att gå mycket i kyrkan i och med mitt musikintresse (spelade mycket i kyrkan förr i tiden).