• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • bridesilly

Är det lugnt i planeringen just nu hos alla? Dåligt med inlägg i våra trådar här nu flickor

• AoM

Ok
    Här kommer en uppdatering från mig!

Har nu gjort fem olika inbjudningskort, försöker få sambon att komma med åsikter om storlek, färgkombinationer osv. Går lite trögt :)
    Jag har även försökt få honom att ta del av ALLA mina idéer och tankar som jag har nerskrivna i ett A5-block (nästan slut på sidor)

I övrigt har vi sett över gästlistan, några har tillkommit och några har fallit bort.

Till min stora fasa har jag insett att jag ALDRIG kommer att kunna välja brudbukett... Har sparat ner femtioelva bilder på datorn, ALLA buketter är lika fina...

Efter årsskiftet ska vi besöka herrgården (där middag, festligheter och boende är bokat) igen. Prata igenom menyval och all annan planering. Vi vet inte än om vi ska abonnera hela herrgården eller inte. Så mycket att ta ställning till!
    Ska även träffa fotografen efter nyår, det ser jag verkligen fram emot! Dock har jag en fånig dröm om att jag på våra bröllopsbilder kommer se ut som en vacker och bedårande brud, verkligeheten kommer nog vara en annan *skrattar*

Så, allt från mig för ikväll!
    Hur går det för er andra?

• AoM

Ett tillägg!

Bröllopstårta... Svårt kapitel, jag vet verkligen hur jag vill ha den (CHOKLAD CHOKLAD CHOKLAD) men inte vem som ska göra den. Var in till chokladfabriken i förra veckan men de levererar inte tårtan 14 mil (hade nog inte förväntat mig det, men iaf hoppats!).
    Får hoppas att herrgården har någon bra lösning, annars måste jag leta vidare. Någon som har tips på bra konditor i Tierpstrakten?

Nu MÅSTE jag slita mig från BT, har uppgifter att rätta. Tror inte att mina elever godtar förklaringen om att jag satt här hela kvällen :)

• bridesilly

Uppdatering även från mig

köpt:
    klänning och underkjol,tiara,skor,strumpeband,slöja
    kostym och skjorta, skor
    Diverse dekorationer till festlokal.

Kyrka hotell festlokal är klart. Fotograf har vi pratat med och bokat preliminärt.
    Tagit kontakt med olika cateringföretag för offerter.
    Tema klart.
    Filar på gästlistan hit och dit.
    Försökt mig på placeringskorten.

Det är väl det jag kan komma på i detta nu....fler som har gjort mer med planerna?

• cindell

Hej tjejer,

Hos mig står det ganska still faktiskt. Slipar lite på festprogrammet lite då och då.

Då min blivande svärmor ska sy min klänning känner jag att det börjar bli lite panik med hur jag vill att klänningen ska se ut. De senaste gångerna jag skulle iväg och titta på klänningar har det inte blivit något. Jag hoppas verkligen att det blir av nu på fredag. Jag tror min blivande svärmor börjar känna sig stressad .

• cindell

Var och provade klänningar i fredags. Har ni också varit med om att den första man provade är den perfekta? Ska lägga upp lite bilder på klänningarna jag provade så ska ni få säga vad ni tycker.

• SlottsBrud2008

Har varit i en liten "bröllopssvacka" sista tiden. Det är mycket nu.. sjukskrivning, terapi, blev av med jobbet, en vovve som är sjuk..

Men nu är jag back on track igen

Ska oväg och prova klänningar (IGEN!!) på fredag... har helt plötsligt, från att ha sagt "det enda jag inte kan tänka mig är a-linje" gått till att det nästan är det enda jag kan tänka mig :-P Så nu ska det provas för fullt...
    Funderar även på hur jag ska göra med min nya förlovningsring, om jag ska vänta med den tills vi gifter oss eller köpa den redan nu... Vill ju hinna "känna in" den. Är sugen på att skaffa den redan.. Men vi får se...

• Virvel

Igår var det dags för min överraskningsmiddag och nya förlovningsringarna. Jag hinner inte skriva här också så jag är så tråkig att jag länkar till min blogg här på BT.
    www.brollopstorget.se/Bloggar-3-49/b12.html

Har varit lite dött här på bröllopsfronten men jag hoppas att det kommer igång snart igen. Det har inte hänt några stora saker men vi pratar om bröllopet och planerar lite smådetaljer varje dag. Min m2b har gjort ett worddokument där vi skriver upp låtar som vi vill att trubaduren ska sjunga. Han satt tom och kikade på tårtor i tidningen Allt om bröllopsfesten. Han säger själv att det känns roligare nu när det börjar närma sig och han längtar precis som jag jättemycket till middagen och festen. För ärligt talat så är det faktiskt det som är det roligaste. Tycker vi. Hur känner ni?

Sen kommer jag inte ihåg om jag skrev att vi ska träffa prästen den 5 november och att kyrkan är bokad. Så skönt att slippa allt planerande kring en utomhusvigsel.

Ska sätta mig och skriva ut alla insidor till inbjudningarna igen eftersom det nu är kyrka inbokad så måste jag ändra på alla. Ska också göra den slutliga utsidan eftersom vi äntligen har bestämt oss. Ska ta kort på dom och lägga i gallerit när dom är färdiga.

• bridesilly

I veckan som kommer ska vi iväg och titta på vigselringar Ska bli så kul! När man har beställt dom kommer det verkligen kännas som om det inte är så långt kvar..även om det är flera månader

• blivandefrularsed

Virvel

Ja, middagen och festen är nog det man ser fram emot mest, men vigsel ligger inte långt ifrån. Det blir väl bra att ni tar det i kyrkan =)

Cindell

Var i göteborg igår med tärnan och på första stället fick vi ingen direkt service så vi gick till nästa på listan och där bland alla klänningar tog tärnan fram THE DRESS. Den hade allt jag pratat om som jag trodde att jag ville ha och när jag sen provade den satt den som en smäck! Så jag slog till =) Hade ju mest tänkt att det bara skulle vara en provomgång och testa lite olika klänningar (och eventuellt hitta nåt på rea nu), men det blev den första. Lite kul... :)