• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • bridesilly

Det är en bra ide faktiskt. Man kan även göra så att man bara skickar save the date kort men inte vad som händer eller vem som gör något! Lite kul när telefonerna går varma folk emellan för att se om även dem har fått ett kort

• jarvelid

Vilken kul idé.
    Tyvärr är det dock så att jag tror att ryktet att vi ska gifta oss snart har nått alla våra gäster.
    Tack för informationen om att semestrarna redan är klara i början av februari. Jag tror vi har kommit till en lösning att skicka ut korten i slutet av januari.

• 2008-08-09

Vi har också funderat över när man ska skicka inbjudningarna. Men finns det ingen "risk" att skicka dom för tidigt? Jag menar...folk får kortet och tänker att det där hinner vi svara på om någon månad och så glöms det bort? Nu får man ju verkligen hoppas att man inte känner någon som är så disträ men man vet ju aldrig..
    När har ni isf o.s.a?

• bridesilly

Vi kommer skicka dom i början av januari för jag orkar snart inte hålla det hemligt längre Vi har ett osa datum och på infobladet kommer det att stå att vi väldigt gärna vill att man svarar så snart som möjligt

• ElinJonas

Hej alla!!

Tänkte det var dags att häla!! Jag har varit runt och läst lite överallt!!
    Verkar som det är ganska många som ska gifta sig 9/8-08.
    Själv kommer jag från Vetlanda, småland.
    Fråga: Hur många ska ni ha i brudföljet?

• bridesilly

Elinjonas

Vi kommer vara jag, tre tärnor en bestman och min blivande man

Vart gifter ni er i vetlanda? Bröllopsfest vart? Trevligt med fler från smålands skogarna Hur långt är ni i era planer?

• ElinJonas

Brideilly

Det kommer vara jag och min blivnade man, två brudnäbbar, två tärnor och en ringbärare......vet inte om han ska gå in i tåget eller vara där framme ikyrkan från början.

Vi kommer att gifta oss Bäckseda kyrka och ha festen i Sandsjöbaden.
    Vi har väl kommit lite lagom långt :) Vi har bokat kyrkan, lokalen. Vi har bestämt oss för ringar, inte beställt än. Vi ska köpa alla trycksaker och lite till från calligraphen. Har bokat tid för att prova klänning....
    Jag har läst att du är så gott som klar med alla planer?!=)

• bridesilly
    ElinJonas skrev 2007-11-08 18:08:32 följande:
    BrideillyDet kommer vara jag och min blivnade man, två brudnäbbar, två tärnor och en ringbärare......vet inte om han ska gå in i tåget eller vara där framme ikyrkan från början.Vi kommer att gifta oss Bäckseda kyrka och ha festen i Sandsjöbaden.Vi har väl kommit lite lagom långt :) Vi har bokat kyrkan, lokalen. Vi har bestämt oss för ringar, inte beställt än. Vi ska köpa alla trycksaker och lite till från calligraphen. Har bokat tid för att prova klänning....Jag har läst att du är så gott som klar med alla planer?!=)
    Ja mycket är färdigt.
    alla kläder, ska hyra mannens sista grejer bara.
    alla inbjudningar med mera
    allt bokat förutom catering och tårta
    resan är bokad och ringarna beställda

nu fattas det bara att alla gäster får reda på när det blir också..dom har inte en susning
  • AoM

Elinjonas

Välkommen in i tråden!

Som det såg ut när vi började planera skulle det ha varit jag och min blivande man samt två tärnor och två marskalkar. Idag är läget annorulunda, just nu är det en tärna och ev två marskalkar. Jag ändrade mig på tärn-punkten, hade frågat två men pratade sen med den ena och sa att det inte kändes rätt längre och tack och lov så tog hon det jättebra och stöttade mig i beslutet. Skönt.

Fråga igen om några månader så får vi se hur fördelningen ser ut då *skrattar

• ElinJonas

hehe...ja jag har oxå hunnit att ändra mig några gånger....det var i helgen vi kom på att det troligen skulle passa bra med en tärna till=)

Bridesilly
    Var har du beställt dina tärnklänningar?