• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • valkyriana

Tack
    Vad skönt det var att få höra det. Det är ju riktigt jobbigt, men då jag ser mig i speglen är det värt det.
    Trosorna skär liksom inte in i fettet längre, och det är ju positivt! och jeansen sitter bättre- blusen ser inte ut som om den ska skjuta iväg alla knapparna!
    Men jag VILL HA en 200 grams ostburgare från Korvan! Vill vill vill!

• lillfoppa

Har provat den där bollen ni vet..... som man kan göra situps armhävningar och balans övningar med/på. Vilken träningsvärk!!!
    Jag älskar den är det någon annan som provat??

• GME76   080802

Har en pilatesboll men inte använt den än. Är för lite luft o är för slö för att fixa det . men den rekommenderas verkligen har jag hört. Måste fixa den.

• Anja 19 juli 2008

Hej allihop

tack för era svar...

Jag tror inte att jag ogillar mig själv egentligen. Inatt var jag extremt deppig, satt uppe ensam, kollade fotona från spa-weekenden, kollade gamla foton på mig själv med tvättbrädemage och snygga bröst och äcklades så jä..la mkt av mig själv eftesrom jag under dagen inte klarat att hålla mig ifrån nånting, hade ätit upp både sonens rester från lördagsgodiset OCH en halv påse chips som vi hade kvar hemma.

Sånt gör mig rasande.

Tror det var den där jä..la frustrationen, vansinnesilskan jag kan känna för att det f..n inte går fort nog. Jag vill inte vara smal om ett år, jag vill vara smal nu, jag vill ju ALDRIG HA VARIT FET lixom. Är så arg på mig själv för det hade varit så lätt att ALDRIG ha låtit detta hända. Jag LÄT det hända och det gör mig rasande. Kan lixom inte förlåta mig själv för det.

Det är väl det som är mitt problem.

Gillar mig själv som person, jag är snäll, omtänksam, trevlig, rolig etc, men jag är inte vän med mitt utseende för tillfället och jag känner mig enormt oattraktiv rent fysiskt!

Min sambo bryr sig verkligen inte, han äslkar mig som jag är och tänder exakt lika mkt på mig, inga skillnader i vårt sexliv eller så men JAG tänder INTE på mig själv.

Det gjorde jag ju tidigare...

visst kunde jag kanske prata m någon, men det är ju bara i svaga stunder som jag är rikigt låg, tex när jag inte klarat av att vara "duktig" osv.

Jag ställer nog höga krav på mig själv och jag blir riktigt nedslagen och fylld av självförakt när jag inte klarar av att uppfylla mina egna krav.

Får väl verkligen försöka att bli mindre sträng mot mig själv men jag vet inte hur jag ska lära mig att stå ut med att detta går sakta för allra mest av allt (ärligt talat, om jag haft pengar) så hade jag bara velat fettsuga bort allt det här överflödet så att jag hade kunnat ägna min energi åt att bibehålla figuren jag HAR, för det har jag aldrig haft problem med. När jag väl ÄR smal så är jag mycket mån om att fortsätta vara snygg.

Dessa graviditeter, två på två år, med chokladnojja som craving, suck... Åt nog ett kg choklad om dagen eller nåt.

Sååååå KORKAT...

Men ni är för gulliga här inne, som verkligen tagit er tid att svara så engagerat. TAck snälla ni...

jag är nog inte deprimerad utan bara förbannad på mig själv, vilket gör mig tokig ibland.

Önskar jag kunde ta mig upp ur svackan jag haft nu i några veckor för det gick ju så himla bra och nu har jag lixom inte kraft kvar.

Men jag VILL VILL VILL gå ner 15 kg till. Jag SKA vara fin på mitt bröllop.

Jag vill vara fin resten av livet... (fin i mina egna ögon alltså )

Tack än en gång gulliga gulliga ni... jag brukar verkligen INTE vara en gnällmoster eller en negativ person... haha

tvärtom, men jag har absolut inte varit mig själv de senaste veckorna. Mycket stress med jobbsökande och försäljning av lägenhet, mkt bråk m sambon som resultat av detta så jag är nog helt enkelt lite av banan just nu.

Massor av kramar till er...

Anja

• Anja 19 juli 2008

Nu låter det på mig som att jag inte tycker att mulliga tjejer är snygga. Så dumt... för det är INTE sant. Om jag ska vara ärlig så tycker jag ofta att just mulliga tjejer är otroligt vackra och attraktiva och hade JAG varit kille, eller lesbisk eller bisexuell så hade jag definitivt dragits till mulliga tjejer rent fysiskt, inte smala tjejer.

Men jag har noll tolerans för mullighet, fetma, övervikt hos mig själv... skumt va??? Helskumt tycker jag!

• Fejs

Hejsan tjejer!
    Jag har börjat med frukost förra veckan, fil med müsli *stolt*. Jag har varit med i Viktklubben ett bra tag, men alltså jag fattar fortfarande inte hur det fungerar. Är väldigt krångligt om man inte använder deras rätter etc. Sedan tycker jag det är svårt att hitta recept, jag vill iaf se bilder typ som på arlas sida. *suck* kommer nog aldrig börja komma igång med viktklubben när det är så krångligt, ska ju vara skitsmidigt anser jag. Jag ska ha allt enkelt iofs men jag har inte tålamod. Vet faktiskt inte hur jag ska kunna gå ner i vikt när man inte har någon som puschar på heller. Det gick bra ett tag då det var bra väder för då promenerade vi men sen rann det ut i sanden. Någon som har tips? Inte GI och motion bara för jag vill äta kött och jag har ingen att motionera med...

• Samos07

Fejs: vill man gå ner i vikt är det svårt att undvika motion av ngn form. Viktnedgång handlar ju enbart om vad och hur mkt vi får i oss i kombination med hur mycket vi rör på oss. Visst, du kan ju sitta helt still och äta väldigt lite (iom att du också gör av med väldigt lite) men då får ju inte skelett och leder någon stimulans heller och du kan få mkt problem då du blir äldre. Jag skulle starkt råda dig till att försöka hitta någon motionsform som du tycker är rolig. Ut och gå själv eller med ngn vän, cykla, klättra, ridning, Friskis & Svettis gympa eller något annat gym... vad som helst. Att du inte har ngn att träna/motionera med... Går du på gym kan du ju gå på gruppträning. Då känner man sig ju inte själv på samma sätt.
    Vi behöver alla röra på oss. Oavsett om vi vill gå ner i vikt, upp i vikt eller bibehålla vikten.

• Samos07

Halloj igen allihop!
    Måste bara berätta..... hittade min klänning idag!!! Den är sååååå fin!! Och det gör inget om/ att jag går ner i vikt då det är snörning i ryggen! Jag skulle kunna gå ner två storlekar utan problem. Ååååhhh, jag är så glad!! Hämtar den nästa vecka! Ska lägga ut bild på den i mitt galleri, men de är inte så bra. Men man får iaf ett hum om hur den ser ut.

• GME76   080802

Den var jääättefin . Förstår att du är glad.

Anja: Skönt att höra att du bara hade ett psykbryt . Lätt att få ibland. Hur har det gått idag?

• 73an

samos: Jättefin klänning, jag vill ha något liknande med kjolen, tror jag...:)

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??