Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Kram!
Det kommer att gå. Man kommer kanske inte kommer vara så där purfärsk som man var en gång, men det kommer bli bättre!
Du kommer att fixa det!
Jag vet precis vad du menar med att man är smal inuti. I huvudet väger jag fortfarande 53 kg som jag gjorde då jag tränade som mest. Men sätt på mig en kort topp och jag kan ju se i spegeln att så inte är fallet...
Klart att du vill gifta dig, och du kommer att gå ner de där kilorna.
Du kommer att kämpa och du kommer att fixa det! Nästa sommar kommer du känna igen dig själv igen.
I morgon då du vaknar så börjar du på nytt!
Du klarar det. Du kommer att bita ihop och fixa det. För du kan. DU kan få de där rutorna igen. Du har gjort det förut och nu ska du ta mig f*n visa att du kan göra det igen!
Du är bäst!
kramar från Anna
Anja: Förståååår att det känns motigt, men försök koncentrera dig på de framgångar du redan haft! Även om du nu skulle ha gått upp fem kg så har du fortfarande gått ner betydligt mer, eller hur?! Det ÄR inte lätt (för de flesta iaf) att gå ner i vikt. Men du har ju redan kommit en bit på vägen och du ska inte gifta dig än. Du kommer hinna gå ner. Du gör hela tiden ett val. Du kan försöka rannsaka dig varje gång du är på G att stoppa godis i munnen. Fråga dig själv "Är jag VERKLIGEN sugen nu, eller är jag bara hungrig?". Försök äta ngt mer riktigt och borsta sen tänderna tex. Då vill man (iaf funkar jag så) inte äta ngt onyttigt sen. Du kan ju också be din sambo att hålla efter dig. Se till att inte ha ngt onyttigt hemma. Har du väl "skött dig" ett par dagar.. tror du inte du får tillbaks lite motivation då? Och så har du plötsligt gått ner ngt kg och får ännu mer motivation. Och så är den goda spiralen igång igen. Eller har jag fel?
Jaha... det är ju måndag morgon iaf och dags för veckans resultat. Är sjuk nu och förväntade mig hemska resultat. Men jag blev ganska glatt överraskad =) Här kommer så resultaten:
Vikt 71,0 (-1kg)
Byst 97 (oför.)
Midja 76 (-1cm)
Höft 96 (oför.)
Hoppas hoppas hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu!!
Anja: Kämpa på!!! Det är så lätt att ge upp, jag vet så väl.
Jag har varit överviktig så länge så jag kommer knappt ihåg hur jag såg ut smal.
Kanske du skulle sätta upp en bild på dig själv där du är smal, och sedan en urtjusig brudklänning bredvid.Kanske inte på kylskåpet om bröllopet är en hemlighet ännu.
Kom på iden nu och tror faktiskt jag ska ta och leta fram ett kort själv. Tror jag sätter bilderna på insidan garderoben så ser man dom varje morgon när man kliver upp.
ok, dagens resultat ser ut nästan exakt som dom förra:
vikt 68.8kg(+0,1)
B:99(of)
M:81(of)
S:100(of)
Kände på mig att de inte skulle va någon skillnad, så de kom inte som en överraskning. De är bara att kämpa vidare:)
Samos07: Bra kämpat!
Jag är så glad, jag har gått ner totalt 9kg på ett år. Nu är det 9kg kvar... Och nästan ett år på mig också.
Tjejer, jag har en bra metod! Låt det ta tid!! Det är bra med den här tråden för målet är aug 2008 och det är lagom. Kom ihåg att vi ändrar våra kroppar ganska rejält. Jag tror jag kommer att ha gjort av med 20% av min ursprungliga kroppsvikt. Det är jättemycket. Det MÅSTE ta tid.
Om man låter det ta tid då byter man levnadsvanor och då riskerar man inte att gå upp igen. Annars efter den supertuffa kuren så är man tillbaks i sina dåliga vanor igen... Det här blir 4:e gången gillt jag går ner i vikt och det är första gången jag tar 2 år på mig. (2 år max men det kanske räcker med 1.5 år)
Hej
får jag vara med här?? :)
Jag vägde in mig på Viktväktarna igår och ska gå ner 13 kg till juni 08 är det tänkt..
Har gått ner 14 kg med dem förut men har gått upp allt igen, surt!!
men nu har man ett mål, man vill ju vara snygg på bröllopet :)
/Junisnygg
Hej alla glada!!!
Ja helgen blev en riktig fest helg.....
Vikt:100,1kg (+ 3,5kg)
Midja:102cm (+ 2cm)
Byst:110cm (+4cm)
Stuss:123cm(+4cm)
Men jag hade kul på festen.... Nu är det hög tid för mig att inse att alkohol och diet inte går hand i hand... Jag ska inte ge upp!!!
Bra jobbat samos07!!!
Anja: Jag hoppas verkligen att du finner nya tag nu... Det e klart vi alla vill se ut som vi en gång gjort och deppig blir man om man kämpar som ett as hela tiden med sin vikt... Jag tror att man ska försöka göra detta till något roligt och inte kräva så mycket av sig själv.. Jag förstår verkligen hur du mår...Stora Kramar
Anja
Du kommer att fixa sig och du kommer att klara att gå ner i vikt och ha ditt drömbröllop i din drömkropp. Det kommer inte att bli lätt men du klarar det!Det låter som du inte alls tycker om dig själv Börja i den ändan kanske?
Jag kämpar också..Ligger på 70 kg och vill ner minst 6 kg. Jag gifter mig i vår så har inte tills augusti på mig..Får lägga på ett kål!
Hallå där! här kommer veckans resultat.....
Vikt 69,8 (-6 hg)
Midja 79 (-1 cm)
Höft 95 (-1 cm)
Bysten struntar jag i för där e nog enda stället som jag inte vill förlora någon vikt/stl på hahaha så det vill jag inte ens veta........
E ganska glad för sen jag hamnade i denna tråd så har midjan å höfterna minskat med 2 cm vardera, inte jätte mkt med en god början
Sen kommer jag att väga in mig på söndag igen för vi reser till finland på söndag kväll å ska bo på spa i 3 dagar i Åbo.
E lite orolig för vikten med all god mat men fick reda på att man har fri tillgågn till gymmet + att det är ett slags vattenland spa så vi ska bada å leka med barnen dygnet runt...
Sen har jag lovat mig själv att minst en massage blir det oxå ..... ÅÅÅhhh vad jag längtar.
Anja: Jag vill absolut INTE såra dig eller verka som en besser... men känner du inte att du behöver prata med någon...
Jag gick själv upp 23 kg med min första dotter å mådde jättedåligt i flera år, och i efterhand så önskar jag att jag hade fått hjälp. Du kanske inte har "något speciellt" problem (mer än vikten!), men du vekar ha hamnat i en depression å den behöver du komma ur! Lilla gumman jag lider verkligen med dig!!
Å som sagt jag hoppas verkligen att du inte tar illa upp för det är verkligen inte det jag vill... försöker bara hjälpa till!! Styrkekramar
Hej igen!
Finns det någon vänlig själ här inne som kan förklara skillnaden mellan energi(KJ) och energi(kcal)? Jag har aldig fått klarhet i vad skillnaden är och vad det är man ska läsa efter tex om man ska se efter hur mkt KJ det är i eller kcal?!
Tacksam om den som vet kan förklara det för mig!
Då var det måndag...
Vikt: 81,4 kg (-0,6 kg denna vecka, -4,6 kg från start)
Midja: 86 cm
Höft: 114 cm
16,4 kg till mål....
(hoppar också att mäta bysten då jag bara blir deppig att så mycket försvinner)
Snart dags att ta tag i träningen också!!! 312 dagar kvar till bröllopsdagen och det vill säga 12 dagar kvar till starten av min trestegsraket...
Samos och Dreams Heja!!! Bra jobbat!!!
Anja...vet hur det kan kännas och det enda jag kan säga är att det kommer bli bättre, tro mig jag vet!!! Kämpa, lyssna på musik du blir glad av ta en promenad och lev inte bara för att gå ned i vikt, se runt dig, vackra färger på träden frisk luft...