Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
73an:
Det är ju jättebra, va peppad jag blir av att höra hur bra ni andra kör. Hoppas allt är bra med dottern. Hur gammal är hon?
hej alla igen, varför inte helt enkelt lägga om maten ni äter o tänka på vad ni äter istället för att trycka i er pulver o äckligt elände...
Finns ju massor med gott man kan äta men ändå gå ner i vikt. Kolla GI-metoden istället, Ett tips från mig. Gick ner ca 4 kg på 2-3 månader och unnade mig ändå godis 2-3 dagar i veckan och tränade inte ett dugg:)
Finns massor med recept och info på nätet:)
Lycka till allesamman
GME76:
Vår dotter är 2,7år. Hon har förkylningsastma, mår mycke bättre nu, men vi måste åka in en gång till i morgon och inhalera.
GME76:
Glömde skriva: tack för omtanken:)
hejsan vi ska gifta oss 2008-08-30 Jag har nu börjat tränna för två veckor sedan och har gått ner 5 kgoch jag är så nöjd har haft så svårt att gå ner i vikt . Kom igen tjejer vi kan fixat!
kramisar
min son har oxå astma vi vet ej om det är förkylnings eller annsträngnings varianten. Deet är så svårt att veta och mycket att inhallera. Men jag har hört att det kan växa bort med åren hoppas på det.
73an:
Vår dotter (3 år o 3mån) har också mild förkylningsastma, hostar hela hösten o vintern i långa omgångar. Vi har inhalator så den blir det ibland. Har liksom Kassandra hört att det brukar växa bort.
Engel79:
Förstår omtanken, men för vissa av oss funkar pulver och för andra funkar GI. Behöver inte pekas finger åt ngt håll.
Jag själv är för lat och tycker det är aptrist att laga vardagsmat så pulver är smidigt för mig. Hade varit skillnad om jag åt skräpmat men jag har en ganska schysst kosthållning, behöver dock bli av med graviditetskilon (inte livsstilskilon alltså, anser att det är stor skillnad på det) och då kan det behövas lite fuskhjälp.
I övrigt föredrar jag faktiskt motion o tallriksmodellen framför modedieter såsom Atkins o GI .
Har dock aldrig behövt ligga på sjukhus med henne så det måste varit tufft för er.
Här är en til som gärna hänger på i denna tråd!
När min pappa dog för tre år sedan tröst-åt jag en hel del... Har liksom inte blivit att jag har tagit tag i det tidigare men nu ska kilona försvinna!!
Vi gifter oss 9/8 vilket ger mig drygt tio månader. Ja eller mindre för man vill ju ha möjlighet att prova och köpa klänning utan extra bagage på högter och mage :)
Min önskan är att gå ner 8 kg fram till jul, men mitt mål är att iaf klara 5 kg tills dess! Totalt vill jag nog gå ner 10 kg. Nu talar jag egentligen emot mig själv, tycker inte om fokuseringen på just vikten utan det är kroppen jag vill trivas med (eller bara kunna acceptera). Att kunna ha på sig kläder utan att man känner sig stor, att tröjor sitter bra osv.
Har testat diverse dieter men inget har fungerat, eller rättare sagt så har jag tröttnat för fort. Så min plan är att byta ut delar av pastan och riset mot mer grönsaker, samt att röra på mig varje dag. Jag vill hitta en metod som jag kan trivas med och orka genomföra, är ni med på hur jag menar?
Min STORA synd är glass, och då bara en viss glass :) Tanken är att jag en gång i månaden ska kunna unna mig just denna synd. När suget faller på andra gånger ska jag istället byta ut glassen mot frukt eller grönt.
Just nu är jag på besök hos min mamma i några dagar.
Syndat idag: 2 bitar rulltårta, en mandelkubb och en liten kaka. GOTT! Istället för att gräva ner mig i detta tog jag en långpromenad med en kompis, en timmes rask promenad!
Imorgon är målet att jag bara ska äta en bit av rulltårtan :)
Hur gör ni för att stå emot frestelser?
Hej igen
Har just kommit hem från aerobics och i tisdags var jag på gymmet och körde löpband (fast jag gick i rask takt) och några styrkemaskiner. Känner mig oerhört stolt då jag har lätt för att hitta på massa dumma anledningar till att inte gå...trött...huvudvärk...jag går imorgon istället. Ja, ni vet nog vad jag pratar om.
Har inte ätit godis (knappt i alla fall) på två veckor och har tänkt på maten, mycket grönt och inte så mycket kolhydrater. Och jag har faktiskt gått ner 1,5 kg!
Jag tror inte det funkar i längden att vara för hård mot sig själv och inte unna sig någonting. Jag försöker vara duktig på vardagarna så kan jag unna mig lite choklad och ett glas vin på helgen. Syndar jag så går jag en promenad osv. Nu har jag köpt årskort på gymmet/badet och jag ska bannemig tvinga mig själv att gå dit. Börjar jag märka resultat så kommer jag ju känna mig peppad att fortsätta.
Lycka till alla ni andra och kämpa på - det blir lättare och lättare och jag tror man kommer tänka mindre och mindre på det som man i början inte kan släppa tanken på (godis, kakor eller vad det nu är man bara måsta ha).