Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
malinnnnn: Vaddå löjligt att bara kunna skriva "igår" Det är ju skitbra!! Man måste ju börja någonstans, eller hur =)! Som du säger... det är bara att slå ihop nävarna, klappa dig på axeln och ta tag i dag nr två. Du kan klara av det!! Det är ju en vanesak helt klart.
Blir du väldigt sugen... försök tänk efter och fråga dig om du verkligen "bara" är sugen eller kan det vara så att du faktiskt är hungrig? Börja med att äta något riktigt, som en frukt, en macka, lite fil eller gröt.. vad som helst utom kakor =) Sen kan du ju se hur du känner dig. För mig kan det funka ganska bra. Suget är inte lika tydligt efter att jag fått ngt riktigt i mig. Skulle du fortfarande vara sugen kan du alltid prova att borsta tänderna. För mig fungerar det jättebra!
Ska bli spännande att höra din fortsättning =)
Hej
Min sambo och jag ska gifta oss 6/9 2008 och jag har 20 kg jag SKA bli av med tills dess.
Jag behöver peppning!!!
Gick ner 42 kg på 14 månader efter första barnet men efter andra har det varit MYCKET svårare. Har dock lyckats med 15 kg på egen hand på 9 månader...
Hallå vänner!
Sockersug, sockersug, sockersug.. Alltid jobbiagst på kvällarna :-| Hade tänkt gå ut och gå en sväng, men nu börjar det regna.. å om en stund skymmer det. Jag tycker det är så tråkigt att man skall behöva känna sig otrygg så fort det blir mörkt ute.
Hur har ni det? Har dagen gått bra och har ni motstått frestelserna?
God kväll!
Jag måste då kämpa hela tiden. Gjorde nyss kvällsmacka åt min 2 1/2-åring och guuud så sugen jag blev på en macka själv, i alla fall en liten ostbit... Men jag klarade det, skalade en morot i stället:)
Undra om suget någonsin går över eller om de till slut blir en vana att INTE småäta.
Annars har det varit en bra dag, kanonfint väder så de blev hämtning på dagis med vagnen. Det blir en dryg timmas promenad dit och tillbaka.Känner att de skulle va kul med en stegräknare.
Hallå!!! Har inte hunnit med er den här veckan men det verkar ha hänt massor på denna tråd sen sist... Jag har denna vecka varit på promenad varje dag ca 1timme och simmat 1000m samt hunnit med ett vatttengympapass och jag är sååååååå stolt över mig själv.... Jag lider ju av artros i båda mina höfter och lever med daglig värk men försöker nu ta mig iväg och träna på de sätt jag förmår... Har ni andra hunnit med några roliga fitnesspass??? Vill bli ännu mera peppad än nu?! Har någon provat på pilates??? Kram
Va duktiga ni är och håller med Samos07; vadå löjligt, ALLA framsteg är bra framsteg oavsett hur små dom kan tyckas.
Lillfoppa: Jag kör pilates framför tv:n flera dgr i veckan. Tycker det är kanonbra. Man blir stark o smidig och får plattare mage .
Ingen träning idag dock, har precis kommit hem fr musikalen Wedding Singer . Väldigt bra men kan inte slå filmen
.
Men jag var så "duktig" att jag köpte en banan och en påse valnötter istället för en baguette med fet röra till middag. Lite i klenaste laget men hann inte mer mellan jobbet o teatern. Sen blev det lite godis men det var ju med i beräkningen.
Nu har jag en uppgift till alla i tråden!!
Reflektera över vad ni har åstadkommit sen ni började med nya livstilen . Ni som inte riktigt kommit igång ska glädjas åt att det är ett steg i rätt riktning och att bara det är värt att gratuleras.
Vi som gått ner lite eller mkt ska glädja oss åt vad duktiga vi är som kommit så långt eller kort (spelar ju ingen roll).
Det är så himla lätt att haka upp sig på hekton hit eller dit när man i det stora hela faktiskt gjort bra ifrån sig.
Jag börjar:
Efter min senaste graviditet (där jag gick upp 28kg) så vägde jag 86 kg när allt som hade med sonen att göra hade försvunnit, alltså ca 14kg barn, vatten o sånt.
Nu är han 16 månader och jag väger 71kg. Det är faktiskt hela 15kg som är borta. OCH DET ska jag glädjas åt när det går trögt.
Ni då, vad är era ryggdunkningar? För såna måste alla ha, om inte så se till att HITTA dom för dom finns .
Dålig på att räkna tydligen men ni hajjar på ett ca. 15kg ungefär har jag livsstilat bort .
Hej
just nu är jag så usel och dålig på att fixa detta att jag inte ens känner att jag vill skriva :( Fattar inte varför. Jag var ju så duktig, det gick så bra. Det var inte ens jobbigt och jag har ju för sjutton ett bröllop som borde motivera mig som attan, men jag har tappat stinget!!!
Kanske all stress som varit nu pga lägenhetsförsäljning (de var här o tog fotona idag, har aldrig varit så stressad som timmarna mellan kl.9 och 14, måste ha bränt hur mkt kalorier som helst i mitt städande, putsande, skrubbande och hysteriska homestylande ) + att jag ju har sån penga/jobbångest. Är timanställd (socionom) på ett utredningshem och där är så få dagar för mig nu pga att där bor få barn för tillfället, så vi klarar oss inte. Jag har ingen a-kassa heller så det känns tungt...
Kanske beror det alltså på min livslånga vana av tröstätande för att jag bär på så mkt inre stress...
ska köra hel kur denna vekcan med nutrilett har jag bestämt nu så kan jag känna att jag kommer igång igen. Vägde mig på jobbet sen och har iallafall ej gått upp nåt, men heller inte ner, alltid något!
:)
Jag HAR ju trots allt gått ner över 10 kg (nästan 13) sen jag började för 4 månader sen och det ÄR ju faktiskt en del!
Har ca 10-15 kg kvar och det SKA gå...
Önskar att motivationen och styrkan var konstant, att frestelser inte bekom mig. Varför är man superstrong ibland för att sen falla som en pannkaka??? När man egentligen fortfarande ÄR motiverad???
Visst är det skumt!
Tack snälla ni för att ni finns ohc för att ni peppar och hejar på. Det betyder mycket. Jag är livrädd att gå upp allt igen...
Jag VILL inte väga mer än jag gör nu, jag vill väga mindre
Sökte iallafall precis nyss ett jobb som lät jätteintressant, så jobbångesten får lov att lägga sig ett tag nu (det är inte troligt att jag får jobbet men ändå )
natti natti skulle jag såklart säga oxå
Inget godis eller kakor för min del igår heller.. tjohoooooo! Idg ska jag gå på Lady´s Night med en vän och innan showen ska vi äta greksisk mat. Idag ska jag INTE INTE äta godis eller kakor - känner mig peppad!
Ha en underbar dag alla och tack för alla uppmuntrande ord!
Kram