• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • wife 2 be - been wife

gå ner har i vaarje fall inte jag haft problrm med. problemet är snarare att jag svajar upp å ner emellan ungerfär 10 kilo.

• GME76   080802

Välkomna nykomlingar !!
    Vi ska nog skicka ut inbj i mars ungefär med osa 31/5. Känns bra att folk kan planera kring semestern. Vi har bokat festlokal men sen är det inte ngt mer egentligen. Vi kollade lokalen igår så nu vet vi hur stort och hur många bord, så nu kan man börja tänka på bordsplacering o dekorationer. Fat jag måste välja färg till klänningen först...mkt som hänger i luften tycker jag. Har börjat kolla runt ang catering också.

Dalatös:
    Vill också vara någorlunda klar med vikten. Man kan ju inte börja måtta än ju.

Idag får det bli pilates framför DH. De deffade hemmafruarna lär öka på motivationen ha ha.

• 16 aug

Hej

Är det träning & tallriksmodellen som ni går efter?
    Önskar jag var så duktig.......

• GME76   080802

16 aug:
    Ja ungefär så . Med lite proteinshake och så också.

• 16 aug

aha Varför proteinshake? Vad ingår i den? *trög*

• GME76   080802

Proteiner...
    Ha ha skoja bara. Det är måltidsersättning med proteintillskott bl a. Jag dricker det för att det är bekvämt att slippa lagga mat ibland. Och så går man ner av det. Brukar ta en banan eller macka till också.

• Samos07

16 Aug: Genom att byta ut ett eller två mål mat mot en proteinshake eller ngt måltidsersättande får du ju ner mängden kcal, vilket då förhoppningsvis hjälper dig att gå ner. Att enbart gå på måltidsersättande pulver anser jag vara vansinne då man bara får i sig ca 500 kcal på en dag, vilket är på tok för lite. Celler och kroppen i övrigt behöver näring för att fungera (tänk tex på vilket häst-jobb hjärtat gör). Runt 2000 kcal för en vuxen kvinna brukar man sikta på. Sen beror det ju lite på hur aktiv man är =)
    Hoppas att jag hjälpte dig ngt nu och inte bara snurrade till det ännu mer.

• Samos07

Hahaha... GME76: du hann ju före med en egen förklaring =)

• 16 aug

ok.. hmm jag tänkte nog på typ som modifast och såna.. ja ja, då är detta bättre..

• GME76   080802

Samos07:
    Fast din var lite mer professionell

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??