Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
valkyriana
lillfoppa: Oj, det ser ut att vara många 080808 här på BT kul!
Annim: Bra idé att rapportera här så vi kan se hur det går för alla!!! Det är nog svårt att få alla och väga sig samma dag...
Kanske vi ska göra en lista på vilka som är här: nick, startdatum och startvikt, nuvarande vikt, målvikt och bröllopsdatum. En sån där lista som man kopierar och ändrar på sin rad....Det kanske finns en lista sen tidigare men jag hinner inte läsa alla inlägg bakåt...
Vad säger ni????
Fixa vikten till augusti 08!!!
mariaomichael: Start 17/9 84,0 kg. 24/9 82,0 kg Mål 65-63 kg. BD 080808
FYLL PÅ NU VIKTKÄMPAR!!!
Fixa vikten till augusti 08!!!
*Annim; Start=hösten -06, 100,9kg Idag. 81,8kg-Mål=65-70kg
*mariaomichael: Start 17/9 84,0 kg. 24/9 82,0 kg Mål 65-63 kg. BD 080808
GME76:
Jag menade inte att peka finger åt ngt utan bara att en snabb viktnedgång innebär ofta en snabb viktuppgång sen igen när man börjar äta vanlig mat. Många jag känner som provat viktminskning med pulver har sedan gått upp igen. Sen har de fått hålla på så fram och tillbaka. GI-metoden kanske kan kallas modediet men jag anser att det är en livsstil. Har egentligen bara bytt ut ris,pasta m.m. mot fullkornsprodukter. Har lite mer koll på vilket som är bra och dåligt. Denna metoden har ju faktiskt ett bra syfte förutom vikten och det är ju att balansera insulinnivån i kroppen vilket kroppen mår bra av.
Klart att alla gör som dom vill, detta var bara ett tips som jag mår extremt bra av.Visst kräver det en del planering men man har igen det sen om dagarna och man slipper det mesta sötsuget om kvällarna vilket kan vara en stor bov i viktdramat:)
Heja på alla nu med vikten.
Hej alla nya...
rusar in för jag är på väg t jobbet... missade ju vikten i måndags för jag ej kunde väga mig...
Vägde mig igår dock och jag står, som jag visste, kvar på samma. men det är bara att kämpa vidare.
Annim och mariaochmichael
det funkar ganska bra för alla att väga sig samma dag, annars rapporterar vi bara någon dag efter. Vi har hittills kört måndagar och det funkar jättebra...
Vi brukar då rapportera vikt, bystmått, magmått och stussmått :) Det är kul att följa allas framgångar och peppar vid små bakslag...
Själv har jag haft värsta motivationskrisen i två veckor och hade ej gått ner ett smack, men åtminstone ej gått upp vilket jag trodde
näää shit nu måste jag rusa...
KRAMAR TILL ALLA... Vi är verklgien duktiga hela högen
Annmin & mariaomichael: Vi brukar ha måndagar som vägdag. Vi tar även våra mått över byst, midja och höft/stuss. Hur alla går till väga brukar komma fram genom inläggen alla skriver. Mycket träning blir det för de allra flesta iaf =)
Nu kommer så till slut det jag väntat på... vaknade inatt av ont i halsen =( Det är väl dags för mig att bli dundersjuk som alla andra varit, men ändå kommit till jobb och andra ställen för att nysa och hosta på alla. Suck, jag som skulle komma igång med hårdträningen på måndag. Nu går väl inte det.
Jaja, hoppas alla ni andra kämpar mår bra =)
Samos07:
Skit, va trist att bli sjuk. Ta en c-vitaminbrus
.
Själv lunkar jag på. Pilates o promenader har hunnits med så nu har jag nog reparerat helgskadan ha ha.
Annmin & mariaomichael:
Välkomna hit . Som de andra skrivit så väger vi oss på måndagar men det är inget tvång ha ha. Hinner man så hinner man. Vet inte om listor funkar så bra. Då måste man ändå klippa o klistra för att den ska vara uppdaterad. Ni får helt enkelt ta er en kopp grönt te och sätta er o läsa lite inlägg istället
.
engel79:
Jag förstår hur du menar o kan till viss del hålla med . MEN tycker dock många fokuserar GI-dieten på att man inte ens behöver motionera. Jag tror mer på att röra på sig mer än vad man stoppar i sig o på så vis gå ner i vikt. Shake tar jag för att det är bekvämt (och endast 1 gång om dan, i övrigt riktig mat.
Nu kör vi, ett o två, böj o sträck och så lufsar vi som björnar !!!!!
Fasiken vad bra ni nya kämpat er ner förresten.
Usch, det jobbigaste jag vet är när man är borta hos andra. Det är så himla svårt att säga nej, eller rättare sagt: det är inte svårt att säga nej men det är så jobbigt när folk ska tjata och nästan ta illa upp om man inte vill smaka på tårta/bakelser/fikabröd.
Idag slank en bit rulltårta ner, var så himla less på att säga nej nej nej. Efteråt blev det långpromenad, skönt!
Har ni något tips på hur man kan få andra att sluta tjata? Ett nej verkar inte räcka...
God kväll brudar!
Idag har det äntligen blivit en långpromenad. Har varit inomhus alldeles för många dagar. Gick längre än tänkt för det va kanon väder, jag bara älskar fina höstdagar.
Jag ser att det finns många olika sätt vi jobbar på för att nå vår "brudvikt". Själv gör jag det inte mer invecklat än att inte äta godis och snacks, mindre mackor och småätande+ försöka röra på mig .Men vad är det man säger: Alla sätt är bra utom dom dåliga:)