• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Samos07

73an: Tack! Kul att du tyckte om den. Visserligen gör intebilden den rättvisa. Ska försöka ta bättre bilder när jag hämtat hem den nästa vecka Låter som att du inte hittat din klänning än, eller?

• Dalatös

Samos07: Du ska veta att bara genom att du berättade att du hittat din klänning gör mig otroligt motiverad att komma iform!!! Längtar till våren när jag är närmare min "riktiga" storlek (har 10-12 mammakilon kvar) och får börja leta klänning!

Och just ja, den såg superfin ut också!

• 73an

Samos: Nej, jag har inte hittat någon klänning än. Va och tittade på några i dag men fann ingen som jag gillade. Jag vet att jag i alla fall vill ha korsettsnöring och gärna kjolen då som den du har hittat. Vill även ha den lite champangefärgad, inte kritvit i alla fall...

• Fejs

Någon som vet hur viktklubben fungerar?

• Anja 19 juli 2008

GME76 080802

Ja verkligen ett psykbryt... Det har väl gått sådär. Mitt tänk har sabbats av någon anledning. Har kommit in i det där, jag har ändå inet varit så duktig på sistone så vad gör en bulle"-tänket... NI vet, där det känns som att man måste börja om från början med en HELT REN dag så att man känner sig duktig igen.

men vi vet ju alla hur lätta den där FÖRSTA DAGEN är.

Det ska gå dock...

Något som jag är lite stolt över är att jag iallafall börjat göra situps och armhävningar på kvällen *asg* Första dagen efter hade jag så ont att jag knappt kunde skratta eller lyfta armarna Jag tycker redan att jag ser lite resultat på mina enormt uttänjda magmuskler... Trots att jag gått upp fyra kilo under mina omotiverade veckor så är midjemåttet konstant och det är ju skönt!

Har bestämt mig för att börja med konditionsträning/styrketräning istället för simning eller eventuellt sedan kombinera detta. väntar bara på att pengarna ska trilla in. Det får bli nästa månad för lönen jag får denna månad är INTE stor.

• Anja 19 juli 2008

Fejs

Angående GI-metoden (som jag själv inte har testat) så får man väl äta kött??? rätta mig någon om jag har fel men det är väl kolhydrater man ej ska äta då, dvs inte bröd, pasta, potatis etc...

Så kött är ju helt ok!

Jag är precis som du, det är motionen som är det svåra. Jag skjuter på det, hittar på ursäkter till att inte göra det... Har heller ingen att motionera med och jag skulle aldrig förmå mig att gå på gruppgympa utan att känna någon. Tycker det känns hemskt. Så simning eller gym är det enda för mig. Där man kan känna sig anonym och hålla sig i skymundan, var obemärkt...

men att ta steget och gå dit, känna sig bortkommen, behöva fråga om hjälp osv, ryser bara jag tänker på det... Fruktansvärt jobbigt för mig. Jag tänker mig att folk undrar va f..n den där feta bruden tror att hon håller på med och tror hon verkligen att träning kan hjälpa henne med allt det där fettet typ... äh jag vet att jag är skitlöjlig säkert men när jag försökte träna tidigare så var ju för sjutton alla brudar i träningslokalen smala och plattmagade. Jag gick dit EN gång och aldrig mer. Kände mig totalt främmande och utanför. Ryyys...

Men så SKA MAN JU verkligen inte tänka!!! Var bor du?

• Anja 19 juli 2008

Samos07

Superfin klänning!!!

Jag ska oxå ha en med snörning... Funderar på om jag ska köpa strl 44, som går att snöra ner till 42 (eller om det t.om var 40) för då kan det lixom inte misslyckas eller???

Jag är förvisso strl 46 nu, men till strl 44 är det inte långt!

• Samos07

Dalatös: Vad roligt att höra att du blev så motiverad! Nu vet jag nte riktigt vilken typ av klänning som du vill ha, men du skulle kunna börja leta redan nu även om du inte nått din målvikt. Min klänning har snörning i ryggen, vilket gör att jag skulle kunna gå ner två storlekar utan att det gör ngt. Det är bara att dra hårdare *S* Och jag ska också gå ner 10 kg Vänta inte för läne bara med att börja leta klänning. Om du måste beställa så kan det ta ca fyra månader innan du får den, bara så att du hinner

73an: Tror inte att det ska bli alltför svårt för dig att hitta en klänning med snörning i ryggen då det är ganska populärt (verkar det som iaf). Även om det också finns många klänningar utan. Sen har jag fått intrycket av att man nog ska passa på att fråga dem i butikerna hur mycket extra man kan beställa. Det har lie kännts som att beställa en bil... att man kan säga "jag vill ha den här klänningen, men med/utan axelband och ta bort det där och lägg till det här". Jag kan ju ha fel, men fråga dem

• Anja 19 juli 2008

Fejs

angående viktklubben så tycker jag att den är skitbra...

Jag använder den att skriva in allt som jag har ätit och får på så sätt total kontroll på antal kalorier jag äter och även hur stor andel kolhydrater resp proteiner och fett jag får i mig och kan jämföra med tallriksmodellen bredvid (den ser ju ut så som den SKA se ut). I början var detta mitt största problem, att få min egen tallrik att se ut som VK:s tallrik men till slut fick man in snitsen på det och då började jag verkligen gå ner i vikt.

Så sammansättningen på kosten och antalet kalorier är det jag använder viktklubben till. Är kul oxå att skriva in sin vikt varje måndag och se hur diagrammet pekar neråt (när det gör det )

Tycker inte alls att VK är svårt eller osmidigt...

Exakt vad är det du har problem med? (obs, jag följer inte deras menyer utan jag lagar egen mat och skriver sedan in allt för att få en uträkning på kalorier etc)

• Annim

Anja;Jasså det här du håller hus!
    Har saknat dig i den andra tråden för oss som gifer oss sommaren 2008.

Hade du en dålig dag! Shit happends! Det är bara att gå vidare! (Oj så klichee`, man kan låta)
    Men jag har oxå mina dagar då jag bara inte kan låta bli allt det där som lockar. Men så länge jag håller fast vid att vara nyttig de dagar jag orkar och tränar så mycket som möjligt de dagar jag orkar så går jag iaf inte upp i vikt och det är jag glad över.
    Men visst det var en period nu i ett par veckor där jag pendlade mellan 83-85 länge. Men *peppar,peppar* det verkar ha lossnat lite. Nu ligger jag kring 80.5-82
    Jag ska ju oxå ner till 70kg hoppas jag. Om det blir något under 70 är det en bonus..

Jag känner mig dock stolt och glad även om det tagit ett tag.
    Jag började kring oktober-november 2006 att gå ner i vikt.
    Dagen när jag bestämde mig vägde jag 100.9kg och att idag nästan ett år senare väga ca 82 kg ser jag som en STOOOR framgång.
    Så jag borde nog kunna närma mig de där 70 till Augusti nästa år....

Hur har det annars gått Anja?

Givetvis är jag intresserad av hur det går för er andra?

Ska försöka hänga på att redovisa resultat på måndagar, var det va???

Lycka till!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??