Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Misha**: Är du kvar här?... Nytt nick?...
Och är du kvar "KalasAnnah"?... Också nytt nick kanske?... Saknar er ju!*snyft*
Liten "lägesrapport" från mej för er som kan tänkas va intresserade :
Det är nu drygt 2 mån sen jag op mej, och först nu kan jag börja jag träna som innan op. Tränade Body Pump (styrketräning i grupp med skivstång och lösa vikter) och kickboxning för första dagen den här veckan, och det gick bra - över förväntan! Har inte förlorat så mycket styrka som jag trodde jag skulle göra, och kondisen är helt OK, unjefär som innan op med. Men det beror nog på att jag cyklat och rört på mej mkt efter op med. I Body Pumpen måste jag dock avstå från att göra armhävningar i yttrerligare 4 mån, och får va lite försiktig med bänkpressövningar, som jag inte kan ha så höga vikter på än som förut. Är så KUL att kunna böja träna (nästan) som vanligt igen!
((Kram alla))
Hej Sirili/Abra
Himla ovant med nya nick på (nästan) alla. Jag lyckades få till det och behålla mitt i alla fall. Vad tror om vibrationsträning? Tänkte prova det, har köpt ett 10-kort precis. Jag har en månad kvar till 6 månader, men är det fritt fram efter 6 månader att träna bröstmuskulaturen? Frågar dig eftersom du är ett träningsfreak, själv är jag bara humörmänniska, dvs tränar mycket ibland och lite ibland, och bara det jag känner för. Just nu step-up, core och så vibrationsträning då. Har oxå lust på Pilates, men då får jag nog fixa träningsvideo och göra det hemma, för i vår lilla stad har det inte dykt upp nån Pilates ännu. Känner för yoga oxå, men jag HINNER inte, har ju 3 småkillar, en underbar gube och heltidsplugg och extrajobb som ska hinnas med.
Nå, vad tror du om vibrationsträningen och bröstmuskulaturen nu då?
PS Hoppas solsemestern var ljuvlig
Kram på dig
Sirili:
Vad började du med för vikter på Body Pumpen på bänkpressen?
Har autogiro på gymmet, tänkte frysa det ett tag.
Vet inte hur länge bara... När kan man börja igen?
Ska operera mig 15 okt.
Väligt vad lungt det har varit här inne på sista tiden.
Snuttungen: roligt att höra från dej igen! känner mej nästan som "hemma" här nu igen!
Klart man bara ska träna sånt som är kul, annars tröttnar man ju. Och oftast och varierat även roligare än enformigt och samma alltid - enligt mej iaf. man får ju känna efter dagsform och så med förståss...
har hört och läst mkt bra om vibrationsträning, muskeln jobbar ju mer "på högvarv" då, och man når därför snabbare resultat, för man kommer åt fler muskelfibrer etc.
Jag väntar i 6 mån efter op med armhävningar, enligt läkarens rekommendationer, men körde bänkpress för första gången nu 2 mån efter op. Jag brukar ha 8,5 kg vikt på var sida stången, men hade bara futtiga 5 kg nu, fast det va lite för mkt första gången kände jag, för det stramade lite obehagligt i muskeln och spände lite konstigt, ömmade lite. Så jag gjorde extra långsamma och mjuka rörelser, och då kändes det bättre.
På tricepsen va det oxå bänkpress, med sk "pullover" - och jag kunde inte utföra "pullovern" oga att den övn. sträckte bröstmuskeln "fel" och obehagligt. Gjorde bara nån sån övn. långsamt, och det gick bra. Får ta lite försiktigt i taget sådär. Men vanliga bänpress-tricepsövn. funkade OK - fast jag va ju extra försiktig där med.
gabbe: Är kanske inte så många som orkat registrerat nytt medlemsskap här (än)...? Hoppas alla kommer tillbaks iaf! Du kan läsa ovan om det med vikterna. Men jag rekommenderar dej att ta bara 1 kg första gången du kör bänkpress, för att vänja muskeln vid det nya sättet den nu måste röra sej på i nytt läge.
Lyckos dej som kan frysa ditt årskort på autogiro, det kan inte jag om jag inte är sjukskriven jättelänge eller så.
Jag kan f.ö. varmt rekomendera SIMNING - jättebra och mjuk stretch för bröstmuskeln - skonsam bröstmuskelträning efter op!
Lycka till med träningen!
((Kram))
Oh, simning, badhus. Väcker ju minnen detta :)
Jag slutade åka på badhus när jag började skämmas för min kropp och insåg att jag alltid skulle vara plattbröstad.
Visst är det löjligt egentligen?
Kommer ihåg att jag inte vågade duscha utan badkläder innan och efter också. Sedan dess har jag inte varit där.
Nu sitter jag här och funderar på en op. Men velar. Alla börjar tröttna på mina tråkiga och ångestfyllda inlägg. Medan jag bara tänker och tänker diskuterar alla andra cc, profil och kirurg. Skulle vilja prata med någon om alla denna osäkerhet :(
prinsessan_
Jag tycker det är bra att du velar och funderar! Då kan du i alla fall inte säga att du inte tänkt länge och noga över det hela, vilket beslut du än kommer fram till.
Och inte tröttnar någon på att du frågar och funderar! Fråga så mycket du har lust till, det är enda sättet att få reda på något, och ska man fatta ett så här viktigt beslut så tycker jag att det är bra om sitter med mycket information på handen, inte bara den man kan få från kirurger.
Kan du inte kontakta en kurator på din vårdcentral om du känner att du behöver prata med en professionell person om din osäkerhet...
Annars får du gärna ventilera så mycket du vill på detta forum.
Kram på dig
Tack snuttungen. Vad söt du är :)
Jag vet hur jag själv känner. Jag vill ge det här en chans, en op alltså. Har känt såhär i 10 år nu och det går inte över. Känslan blir snarare starkare. Men jag önskar att jag kunde få lite stöd. Min sambo är helt emot en op. Han tycker jag är galen. Och när hans reaktion är sådan blir jag såklart kluven mellan vad mitt hjärta säger och vad han säger. Han är ju mitt hjärta också. Kan liksom inte ignorera hans tankar. Så ibland undrar jag om han inte har rätt. Jag kanske är galen som funderar på en op ;)
Hallo! NU ÄR JAG TILLBAKA FRÅN OP! (Lillah)
Op i förrgår kväll vid 18.00. Kunde redan gå runt lite vid midnatt. Mår oförskämt bra.
Tog första smärtstillande vid 07.00 dagen efter (fredag) vid frukosten. Mår jättebra.
Har känsel i bröstvårtorna redan men är väldigt svullen såklart:) Otroligt svullen
450 blev aboslut inte för stort, kunde ha tagit 500.
Alla var toppen på kliniken:)
Är inte lindad, har bara en bhtop o tejp över ärren så jag har redan sett brösten:) Kul!
Ska på återbesök om en vecka. Allt ser fint ut än så länge...peppar peppar
Jag hoppas att jag får fortsätta må så här bra. Behöver inte ligga i sängen än så länge iaf.
Det stramar o trycker o stelt.
Kram på er!