• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • Sirili

Oj oj vad många inlägg det blev från mej nu på en gång då!*lite generad* Har ju läst ikapp allt nu sen Kreta-resan iaf, så nu är jag "tillbaks på banan" igen!

• Superstage

Sirili: Tack!:) Det finns bilder på mylavasidan (den nya)
    Jag heter Lovesex där.
    Dom är bara 2 dagar gamla så det är svullet som bara den:)

Jag mår fortfarande jättebra. Ligger bara i sängen 1 gång om dagen som från dag 1. Sover bra på natten oxå från midnatt till 05.30 när bebben vaknar:)
    Kram

• aircondition

Men det är väl så att läkaren skriver ett "läkarintyg", men att det per automatik inte innebär att man har rätt till sjukpenning från F-kassan. Dessutom betalar ju arbetsgivaren de första 14 dagarna.

• aircondition

En fråga utanför tråden liksom... hur 17 gör ni dom där lila rutorna med citattext...

• gabbe

Superstage:

Jag tänkte bara fråga hur det går med bebben, med att lyfta och så? Den va väl inte så gammal?
    Själv har jag en ettåring och undrar hur man ska klara av att lyfta upp ur spjälsängen, till skötbordet och så?
    Man gör ju en hel del lyft per dag...

• Superstage

gabbe: det har gått 3 dagar nu o jag är uppe nästan hela tiden men det där är ju väldigt individuellt. vissa är ju sängliggandes några dagar.
    Men jag lyfter INTE bebben än, ska undvika lyft i 2-3 veckor. gärna mer om det går men det kommer jag inte kunna. Min kille är hemma nu i 2 veckor från jobbet så han tar alla lyft. Jag hjälper till med mycket men inga ansträngningar för armar o bröst. UNdviker allt sånt.
    Jobbigt o inte kunna lyfta bebben men men...det får gå.
    Man måste ha någon som hjälper till annars kan det gå illa med stygnen o brösten. läkningen...

• prinsessan_

Sirili skrev 2007-09-09 01:14:54 följande:

Själv va jag i badhuset och simmade och bastade för första gången efter op (2,5 mån sen op nu) - och det gick jättebra att simma 1 timme - jätteskönt! (Simning är f.ö. väldigt bra och skonsam bröstmuskelträning.) Jag ska ju tejpa ärren 6 mån efter op - och tog av tejpen då jag skulle duscha och basta (skulle ändå byta), ville ju inte att det skulle synas att jag nyss op mej. Tänkte sen när jag låg i bastun att tjejerna bredvid kanske såg att jag hade silikon pga att de inte blir platta då man ligger ner. Fick för mej att de tittade lite extra. Men det kanske va för att de tyckte jag hade snygga boobs iofs?! Vem vet? Man blir allt lite "nojjig"! ((Kram))
    jag tror att tjejerna spanade för att de blev avis på dina snygga tuttar! ha ha, det känner man ju igen själv!
    är min pojkvän med brukar jag dock börja gråta om jag ser någon annan med snygga tuttar :D
  • Sirili
    Superstage skrev 2007-09-09 06:17:26 följande:
    Sirili: Tack!:) Det finns bilder på mylavasidan (den nya)Jag heter Lovesex där.Dom är bara 2 dagar gamla så det är svullet som bara den:)Jag mår fortfarande jättebra. Ligger bara i sängen 1 gång om dagen som från dag 1. Sover bra på natten oxå från midnatt till 05.30 när bebben vaknar:)Kram
    Har du adressen till nya Mylava-sidan?

Tror jag försökt bli medlem men det har krånglat...

Roligt att höra att du redan känner dej så bra!

Starkt av dej att även orka med en liten bebis mitt i allting du går igenom nu - men måste man så klarar men väl det mesta. Och du får ju iofs mkt hjälp av pappan med, och det är ju nödvändigt.

((Kram))
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-09-09 09:59:07 följande:
    Men det är väl så att läkaren skriver ett "läkarintyg", men att det per automatik inte innebär att man har rätt till sjukpenning från F-kassan. Dessutom betalar ju arbetsgivaren de första 14 dagarna.
    Jo, på VK sa de iaf att Förs.kassan enligt lag nuförtiden beviljar sjukskrivning 2 v. efter en skönhetsop., enligt ganska nya regler tydligen.
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-09-09 10:00:05 följande:
    En fråga utanför tråden liksom... hur 17 gör ni dom där lila rutorna med citattext...
    Du trycker på den runda knappen som är bredvid "munnen" i den rutan du vill svara på - den runda knappen med ett "V i (unjefär). Svårt att förklara! Men om du för musen över så kommer det upp en text som det står "citera inlägg" på.
Svar på tråden Bröstförstoring 10