• Liinda_e

PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!

:) förlåt ....men jag läste ett inlägg från den 23e där ngn är upprörd över att folk startar trådar som startar med just ordet panik.. ..*fniss* och kunde bara inte låta bli...*fnissfnissfnisselifniss*:)

• Svar på tråden PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • tvillingmor

har du ingen blå då???

• zukigirl

Kära Dallas! Enligt alla stilikonslagar så säger det sig själv att väskan ska vara Hyacinth-blå!

• _ilsa_

Jag FÖRSTÅR inte hur Sister of the Night kan vara så ELAK att hon tycker att min man ska elda mig med en gasbrännare i underlivet på vår bröllopsdag???!!! Tycker du att mitt bröllop är ett SKÄMT eller??

Tack zukigirl för att du tar min panik på allvar och tipsar mig om brännaren - tror du den finns i grönt? Annars kanske man kan måla den med nagellack?

Dallas: kan du inte sy ett tygfodral med volanger på väskan som matchar dina kläder?

(nu har _ilsa_ vaknat... )

Och alltså Yllo, hur kan du vilja stötta en så förlegad tradition som att bli överlämnad av vilda djur? Fattar du inte att du förstör alla framtida brudars liv genom det?? Du får faktiskt hålla dig till tama djur - kan du inte ha ett får eller nåt?

• Dallas

Kära zuki och tvillingmor.
    Givetvis ska jag fråga mor om hon har en Hyacinth-blå!!! Att jag inte tänkte på det!!!! Blått är flott, eller hur var det?
    _lisa_
    Jooo, om jag hade kunnat sy,så hade det passat fruktansvärt bra! Jag har en gammal spetsgardin liggande, maken vägrar ha den upphängd. Undrar såååå varför

• Ninni7

"Gjorde precis reklam för Tetris....

Oooppsss VARNING DETTA ÄR REKLAM ANMÄL DIG SJÄLV!!!!"

Asgarvar :D :D :D
    Riktigt rolig tråd!! Varför har jag missat denna?

• Dallas

sorry
    _ilsa_ jag sladdade på tangenterna i ren paniiikkk

• Yllo

Pokiyoo: Självklart ska ni kunna ta en kuvertavgift på 6000 kr och bjuda gästerna på ett Happy meal! Grand hotell är bara löjliga... hur kan dom förvänta sig att ni ska ha tillräckligt med pengar för att bjuda alla gäster på mat!!

Själv har jag funderat lite på festen efter vigsel...
    Jag har tänkt mig ta en kuvertavgift på 1500 kr per person samt att vi självklart förväntar oss att få minst 5000 kr per/familj i bidrag till vår bröllopsresa.
    Vidare har jag tänkt mig att min pappa ska få bygga någon typ av ställning i överskottsträ från sågen han jobbar på och så får han fixa fram några presenningar att klä den med.
    Gästerna får stå för vi har inte tillräckligt med stolar och bord.. hududsaken är ju att jag och maken får sitta
    Till mat har jag tänkt rostad macka med en ostskiva till förrätt och så Mamma Scans köttbullar (max 4 st/pers) med mos. Måltidsdryck blir ljummet kranvatten och så har jag tänkt köpa några tårtor från Ica Maxi.
    Det blir väl alldeles utmärkt eller hur?

Zuki - Jag får ha strutsarna som reservplan
    Klart att du kan klä in kyrkan med ett partytält! Det får ju faktiskt församligen stå för eftersom det är din klänning som det gäller *basta*

_ilsa_: Jag har inget får att tillgå... däremot en åsna
    Föresten... var inte tanken att du skulle kliva av isstolen INNAN maken började elda på den? En eldskastare kanske fungerar också.. Det kanske tar lite tid att smälta hela stolen med en gasbrännare eller tändare *fundersamt* Jag tänker bara på dig.. för din klänning kan ju ha blivit blöt när dina grönhåriga tärnor bar in dig... Fast det kan du ju avhjälpa genom att sitta på en tjock fin hermelinpäls

Appropå grönhåriga tärnor.. Jag har bett 10 av mina närmaste vänner vara mina tärnor.. Jag har också gett dom uttryckliga direktiv om hur deras klänningar ska se ut men nu börjar dom protestera! Fattar inte varför! Kan det vara för att jag vill att dom ska vara klädda i neongrönt och chockrosa? Eller för att klänningarna skall bara beströdda med äkta diamanter?? Självklart får dom ju betala klänningarna själva... Har också bestämt att dom ska ha håret uppsatt i en frisyr som liknar en palm med kokosnötter och allt *kommer att bli sååååååå fint*

• Dallas

Åååå, vilka underbara planer ni har!!! jag blir så avundsjuk! Funderar nu på att ha ett bröllop till. Jag vill också ha kuvertavgift på några tusenlappar pp.

mmmmmm Palmfrisyr*drömmer mig bort*

• Bauti

Jag bli SÅÅÅÅÅ besviken på min pappa.
    Han vill inte betala vårat bröllop!!
    Tycker inte det är mer än rätt att han skall stå för kalaset.
    Hans ursäkt är att pensionen är för knaper. MEN, det är väll inte mitt problem. Han kunde ju ha börjat sparat i tid.
    Det är inte det att vi begär mycket. Han skall brar stå för bröllopet. Vi dar till och med dragit ner REGÄLT på budgeten. Nu ligger det på 295`000:-.
    Jag förstår inte hur han kan neka mig att gifta sig (det känns så).
    Snälla hjälp, vad skall jag göra

Mvh
    43:an

• Yllo

*skrattar så att tårarna rinner* Den här tråden är helt klart underbar och piggar upp en när man sitter på jobbet och sliter..

Bauti: Fy f*n för din pappa!! *grrr* Han kan ju faktiskt ta ett lån och betala ditt bröllop... speciellt med tanke på att ni skurit ner så där mycket på budgeten redan *hrmf* Så det så!!

Jag tycker att du ska ta och förklara för din pappa att det är hans skyldighet att betala och att i dagens läge så får faktiskt pensionärer ta banklån... även om det är osannolikt att dom kan betala tillbaks det innan dom dör...

Svar på tråden PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!