• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Så tänker jag oxå göra. Den vigselring jag vill ha (den som är överst i min bröllopsblogg www.anjasbrollops.blogg.se ska jag ju ha) kostar ju FÖR mycket tycker jag. Minns ej om det är 13.000 eller 11.000 men det är för dyrt för en ring enligt mig, så jag tänker köpa briljantslipade (tror jag det är)diamanter och se om jag kan få någon guldsmed att göra en vitguldsring som är likadan som min förlovningsring fast med rader av diamanter i. Det borde väl bli billigare??? :)

• Pumpkin

Brud 080524: Ah, så du ska ha två ringar till? Vigselring och morgongåva då eller?
    Jag har ju en halvallians som förlovningsring, så för mig skulle det bli lite kaka på kaka med en till

Lucy_: Jajamensan, planer måste man ha Kombinationen kommer att bli liknande den ja, halvalliansen har jag ju som sagt och den andra kommer att bli en ring i rött guld med en stor kloinfattad diamant. De små stenarna tänkte jag att man kan sätta dit så småningom

• madlin

Måste leta upp alla intyg och papper som vigselförrättaren ska ha imorgon, bara att gräva i den enorma bröllopslådan tror jag. Tror vi inte ens fyllt i efternamnsändringen heller..

Och så ska vi ner på stan idag och köpa bh till mig, den andra var snäppet för liten - den nyptes när jag provade klänningen i Söndags då sömmerskan skulle måtta in den.
    Och köpa bubbel! Och en ny penna som jag ska använda till secretboxen - ska ju skriva in lite egna dikter till honom i den, men pennan jag köpte dog efter 2 dikter *morr*

Så har kommit fram till underkläderna... blir det rätt kallt så kör jag på korsetten, annars blir det axelbanslös bh - och så blir det så söta hipsterstrosor i spets. Korsett o BH är också i spets.

• Brud 080524

Pumpkin - 5 juli 2008
    Ja min tanke var att jag skulle ha två ringar till. Vigselringen kommer att bli en enstenring och forlovningsringen är en slät vitguldsring. Gillar kombination av flera bredder och olika stora stenar så det är mitt mål. Får se om det blir morgongåva eller om vi sprarar pengar och köper den i efterhand. Målet är dock två!

Här är inspirationen:
    www.handsweden.se/WWW/bild9.htm

Var hittar jag bilder på din ring?

Anja74

Jag tror det blir billigare att köpa själv och sätta stenarna men helt säker är jag ju inte.... Det gäller ju att hitta en guldsmed som använder de stenarna man tar med sig!

• Pumpkin

Anja74: Förstår jag dig rätt om du vill att en guldsmed ska göra en likadan ring som den du har i bloggen, fast med egen köpta diamanter? Har du eget guld att lämna in? För annars tror jag tyvärr inte att det blir så mycket billigare, kanske rentav tvärtom...

Brud 080524: Superfin ringkombination ju!
    Hmm, är du medlem på gamman.se?

• Pumpkin

Äh, det var inget, ska leta reda på länken till ringarna. Återkommer strax

• Brud 080524

Pumpkin - 5 juli 2008

Nope tyvärr inte, måste jag vara det för att se den?

Tror du inte det blir billigare om man köper dimanterna själv? Är det själva infattningn som är det dyra?

• Pumpkin

Brud 080524: Här är min inspiration, men som sagt, mina ska vara/är i rött guld
    www.smartstep.se/shopimages/177489.jpg

Nej, jag tror inte det blir så mycket billigare om man köper lösa stenar (beror självklart till vilket pris man hittar!) eftersom kostnaden för själva arbetet med ringen tillkommer på ett annat sätt än om man köper en färdig Schalins ring eller liknande. Jag tror nästan att man måste ha eget guld för att tjäna på det, men jag är ju inte säker

• Brud 080524

Jättefin!

Lite så jag tänkt mig fast endast stora stenen på den ena och sedan alliansen. Jag ska dock ha vitt guld!

• Pumpkin

Det kommer nog bara bli stora stenen för mig också till en början, sen får vi se

Vitt guld är ju himla läckert, men jag passar inte så bra i det

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7