• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

madlin: Är inte så säker på att jag har tålamodet heller

sajber.pillan: Jag beställde från www.kakburken.se, de hade ett startkit som jag valde först och sen kompletterade jag med det som behövdes

• Brud 080524

Idag fick vi stämplarna som vi beställt!

Båda har likadana hjärtan fast de är i två olika storlekar. De ska finnas med på alla våra trycksaker. De är jättefina! Är så nöjd!

• Anja 19 juli 2008

Hej igen tjejer. Nu har jag lagt ETT utav TRE barn ;) och tar en välförtjänt paus i tillvaron, här hos er såklart ;)

Sambon är sjuk, superhög feber, ont i lederna, hostar, nyser, snorar osv och ni vet ju hur det är när en man är förkyld :D Nä då, han är faktiskt hur tapper som helst, har varit och jobbat idag trots värsta frossan och yrseln, inte helt bra faktiskt. Han är ju murare så det är ju inte så värst vilosamt heller. får väl se om han klarar av att gå iväg imorgon.

Men vet ni, jag GLÖMDE ju berätta!!! Jag beställde tre provkort från Calligraphen igår eller i förrgår och de kom idag. Så FINA!! Tror jag har fastnat för ett nu faktiskt, så det blir nog att strunta i att pyssla själv ;) Rätt skönt...

Lace heter det och går i rosa såklart med sånt där genomskinligt papper m ett svagt, diskret, vitt mönster i, över det rosa så att det bara blir svagt svagt rosa och så våra namn Daniel och Anja på framsidan i det typsnitt man själv väljer. Har ej bestämt vilken typ av inlaga jag vill ha. Men katalogen var jättebra för där finns massor av exempel på mallar.

Så gå in på www.calligrapen.se och beställ katalogen och välj tre provkort. De kommer jättesnabbt och det är ju KUL att få hem lite prover. Katalogen hade massa andra tips oxå, på presenter, morgongåver, dekorationer etc :)

• stjärngudinnan

Hej tjejer! Har varit bortrest i några dagar, varit och hälsat på lite kompisar i Västerås. Jättekul, för jag hade inte träffat dem på nästan ett år! Vad har hänt här då? Har inte hunnit läsa igenom allt ännu?

Jag har börjat fundera litegrand på tärnklänningar. Jag vet på ett ungefär hur jag vill att de ska se ut och min mamma ska sy dem men har ni tips på vart man kan hitta mönster på nätet?

• vårbrud2008

Madlin
    Provhåruppsätttningen gick bra idag. Det tog bara en halvtimme att komma fram till hur det ska vara, men det kändes bra. Blir lite 60-tals inspirerat, coolt!!!!!

Ringar
    Vi har valt att smälta ner det guldet som jag inte använder och det som är sönder så kommer det till nytta. Sen kommer jag att ha diamanter nersänkta i ringen och de kommer från Tyskland. Ringen är en specialgjord ring som juvelaren själv har hittat på.
    Vi kommer även att göra om våra förlovningsringar för den kommer inte att passa min vigselring och sambon behöver en lite kraftigare.
    Ska hämta min vigselring nästa vecka och det ska bli så spännande. :) :)

Halsband
    Jag kommer att ha pärlhalsband, pärlöronhänge, pärlarmband och pärlor i håret och i brudbuketten. Älska pärlor!!!!!!!!!!

Rosa
    Min sambo hade ALDRIG tagit på sig något rosa och säger även nej till att sonen ska ha det. Allt annat går bra, men inte rosa. Men för mig spelar det ingen roll för jag gillar inte heller rosa. 

• madlin

vårbrud2008: va härligt att ni hittad frisyren med stort F så fort! Låter väldigt spännande, ser fram emot bilder sen :)

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!
    roligt med ringsnack! jag har fortfarande inte kommit någon vart med min vigselring än.. *suck*

Nu över jag på mammarollen då jag har en flicka boende hos mig i 2 veckor från och med idag :) hennes familj åkte på semester och hon ville hellre stanna hemma :)

ROSA: jag ÄLSKAR ROSA! :) allt här hemma är rosa... eller nja... kanske inte riktigt men... min gubbe är väldigt snäll och medgörlig så han hade nog klätt sig rosa om jag verkligen vile det :D nu ska han ha lila istället eftersom det blev vårt färgtema :)

Calligrafen har kanon mycket snyggt! ska beställa glas därifrån till oss :) Ska försöka få ett sammarbete med dem via företaget också så kanske man kan få lite rabatt ;)

INA: usch.. läste länken, men som anja skriver så verkar det ju inte vara några problem att "bota" det... samt att alla inte fick några symton! Skickar lugnande kramar till dig!!

• Annim

Hej tjejer!
    Jobbar inatt igen och kan inte göra annat än att gå in här nu när det är lite lugnt.
    Måste ju hålla mig uppdaterad... =)
    Tack för hjälpen med Weddingannouncer. Nu har jag fått till svensk text.

Apropå ringar dessa förlovningsringar har vi; www.anderssonsguld.se/index.php&menu=ringar&grupp=12&ring=152

Får se vad det blir för vigselring till den.

Har ni tänkt ha varsin vigselring eller "bara" till tjejen?
    Här blir det nog bara till MIG! *Ler stort*

• Annim

Vårbrud! Vad roligt att provhåruppsättningen gick bra. Låter tufft med 60-tals inspererat.

Anja 74: calligraphen har mycket fint har kollat lite på KortDesign. se oxå..

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7