• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Brud 080524

Pumpkin - 5 juli 2008
    Så ambitiöst! Vad blir det för smaker då?

InaHjärtarAdam
    Usch då, det låter ingen vidare... Hur långt gången är du?

• InaHjärtarAdam

Brud 080524:
    jag är bara i vecka 23..

• Pumpkin

Ina: Förstår att du måste ha så jäkla tråkigt! Säg till om du vill ha sällskap nån gång om inte Adam är hemma eller så

Brud 080524: Ja, visst är det ambitiöst? Speciellt för en som typ aldrig gjort annat än en marängtårta med daimgrädde på
    Det blir nog chokladbottnar och sen hallon- och passionsfruktmousse emellan

• Brud 080524

InaHjärtarAdam
    Usch, då förstår jag att du är orolig! Kan du inte lägga dig i en solstol och vila med en rolig tidning, så du får lite ombyte menar jag?

Pumpkin - 5 juli 2008
    Hahah precis den kombinationen jag har snöat in på! Jag har dock inte smakat ännu så jag vet inte hur det blir i verkligheten!

• Pumpkin

Brud 080524: Garanterat supergott! Tror jag börjar få ordning på vad som ska beställas nu, men jösses vilken djungel det är!

• sajberpillan

Ina: lider med dig. Låter inte skoj alls. Men det är ju för nåt gott!

Pumpkin: modigt att baka tårtan själv. Har funderingar på att göra det med. Har du nåt recept du vill dela med dig av eller är det hemligt?

• Brud 080524

Pumpkin - 5 juli 2008: du får återkomma när du testat och smakat så jag vet om det är något jag ska satsa på!

• Pumpkin

sajber.pillan: Än så länge har jag ju inte provat nått recept själv, så det kan ju vara lite klurigt att uttala sig Men jag tänkte göra ganska kladdiga/saftiga chokladbottnar (liknande kladdkaka) och sen köpa färdig mousse att ha emellan, sen sugarpaste ovanpå det. Mycket enkelt

• Anja 19 juli 2008

Ina

Förstår verkligen hur orolig du måste vara. Typiskt oxå att du verkligen har ALL TID att tänka, precis när du minst av allt vill det :( Men GBS är väldigt vanligt!!! Om jag förstått rätt (har ej läst länken du gav) så kan man få förvärkar och en massa problem pga av just GBS och det ska absolut tas på allvar och nu får dom kolla dig noggrant vid varje BM-besök och ta urinprover på GBS så att du kan få antibiotika/penicillin när du har det och även detsamma vid förlossning (KRÄV DET) så att du ej har GBS när du föder eftesrom det inte är bra för barnet. Jag skulle gissa att dina komplikationer berodde på GBS:en och att du med penicillin kommer att kunna ha det helt normalt igen. Hoppas :) Håller alla tummar och tår för att du nu ska må bättre. Du FICK väl penicillin? Annars kräv att få det! Känner en tjej som har fyra barn, hon miste ett barn just pga GBS, som de ej upptäckte. Barnet dog efter förlossningen då det smittats, men eftersom de nu har full koll på dig så är det ju ingen risk för dig utan dom kommer se till att du är GBS-fri under graviditet och förlossning. Vilken tur att dom testade dig för GBS! Hoppas inte jag skrämde dig nu, menade verkligen precis tvärtom, att lugna dig nu när du vet vad problemet är. Skickar dig en massa tröstkramar. GBS är verkligen inte ovanligt och varför man ej rutintestar det övergår mitt förstånd!! Jag krävde att bli testad för det efter att jag fått reda på vad som hände den här tjejen jag känner. Ta det nu jättelugnt och tänk på att ta det ordentligt lugnt. Kan vara skönt ibland att lägga bröllopsplanerna på is faktiskt. De kan kännas rätt så stressande. Många kramar till dig.

Pumpkin

De smakerna är exakt dem som vi hade tänkt, men nu har jag snöat in på mörk chokladbotten och cream cheese och hallonfyllning. Tror det blir gott :)

Brud080524

Vi har oxå Schalins Glaciär :) Köpte på vigselbutiken. Min är 237-5 om jag inte minns fel. Ångrar mig NÄSTAN att jag inte valde 4 mm istället för 5 mm. Den är nog lite för bred sen när vigselringen oxå kommer på. Men men... ;) De är såååå fina ju. Har oxå vitguld. Så vackert! Passar inte i rött guld heller.

Jag sitter och velar mellan vilken morgongåva jag vill ha, hehe... Jag vill ha en riktigt dyr berlock till mitt pandorahalsband, hm vem vet, kanske två stycken ;) så jag kan sätta ett på var sida om knäppet (har ett sånt knäppe som är fram). De är alla så otroligt fina att jag blir galen. Vill ha en med stenar såklart ;) Jag ÄLSKAR mitt pandorahalsband! :) www.pandorashop.se/ eller
    www.pandora.dk/

VAd ska ni har för typ av halsband på bröllopet?

Jag är inte en pärl-tjej egentligen och de där sk svävande pärlorna gillar jag faktiskt inte. Skulle ej klä i det eller känna mig bekväm. Skulle vilja ha något vackert silverhalsband, kanske ett stelt med en rosa sten/silverinfattad rosa glasplatta eller nåt? Eller en vacker silverkedja m ett rosa eller pärlemoskimrande hängsmycke, hmm. Suck det är ju skitsvårt det här. Gillar bling bling oxå men tycker att allt jag hittar är lite "to much". Någon som har bra tips på smyckessidor?

:)

• Anja 19 juli 2008

Jag blir förresten galen på min blivande make. Varför kan han inte bara strunta i hur planeringen går. Han lägger sig i ALLTING ;)

Önskar att jag bara finge bestämma allt så att jag fick exakt som jag ville. Läste att någon här var irriterad på precis motsatsnen. Jag byter GÄRNA :D

Jag har lixom bestämt vad han ska ha på sig (i mina fantasier). Mörkgrå/randig frockcoat (eller snyggare kostym) och en ljusrosa/mönstrad väst i glansigt tyg och ljusrosa kravatt och så en Auroracalla (som i min bukett) på rockslaget. Tror ni att han TÄNKER KLÄ SIG I ROSA. Nääääää självklart inte.

det är för f...n vårt färgtema. Åh så trött jag blir :(

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7