Ina
Förstår verkligen hur orolig du måste vara. Typiskt oxå att du verkligen har ALL TID att tänka, precis när du minst av allt vill det :( Men GBS är väldigt vanligt!!! Om jag förstått rätt (har ej läst länken du gav) så kan man få förvärkar och en massa problem pga av just GBS och det ska absolut tas på allvar och nu får dom kolla dig noggrant vid varje BM-besök och ta urinprover på GBS så att du kan få antibiotika/penicillin när du har det och även detsamma vid förlossning (KRÄV DET) så att du ej har GBS när du föder eftesrom det inte är bra för barnet. Jag skulle gissa att dina komplikationer berodde på GBS:en och att du med penicillin kommer att kunna ha det helt normalt igen. Hoppas :) Håller alla tummar och tår för att du nu ska må bättre. Du FICK väl penicillin? Annars kräv att få det! Känner en tjej som har fyra barn, hon miste ett barn just pga GBS, som de ej upptäckte. Barnet dog efter förlossningen då det smittats, men eftersom de nu har full koll på dig så är det ju ingen risk för dig utan dom kommer se till att du är GBS-fri under graviditet och förlossning. Vilken tur att dom testade dig för GBS! Hoppas inte jag skrämde dig nu, menade verkligen precis tvärtom, att lugna dig nu när du vet vad problemet är. Skickar dig en massa tröstkramar. GBS är verkligen inte ovanligt och varför man ej rutintestar det övergår mitt förstånd!! Jag krävde att bli testad för det efter att jag fått reda på vad som hände den här tjejen jag känner. Ta det nu jättelugnt och tänk på att ta det ordentligt lugnt. Kan vara skönt ibland att lägga bröllopsplanerna på is faktiskt. De kan kännas rätt så stressande. Många kramar till dig.
Pumpkin
De smakerna är exakt dem som vi hade tänkt, men nu har jag snöat in på mörk chokladbotten och cream cheese och hallonfyllning. Tror det blir gott :)
Brud080524
Vi har oxå Schalins Glaciär :) Köpte på vigselbutiken. Min är 237-5 om jag inte minns fel. Ångrar mig NÄSTAN att jag inte valde 4 mm istället för 5 mm. Den är nog lite för bred sen när vigselringen oxå kommer på. Men men... ;) De är såååå fina ju. Har oxå vitguld. Så vackert! Passar inte i rött guld heller.
Jag sitter och velar mellan vilken morgongåva jag vill ha, hehe... Jag vill ha en riktigt dyr berlock till mitt pandorahalsband, hm vem vet, kanske två stycken ;) så jag kan sätta ett på var sida om knäppet (har ett sånt knäppe som är fram). De är alla så otroligt fina att jag blir galen. Vill ha en med stenar såklart ;) Jag ÄLSKAR mitt pandorahalsband! :) www.pandorashop.se/ eller
www.pandora.dk/
VAd ska ni har för typ av halsband på bröllopet?
Jag är inte en pärl-tjej egentligen och de där sk svävande pärlorna gillar jag faktiskt inte. Skulle ej klä i det eller känna mig bekväm. Skulle vilja ha något vackert silverhalsband, kanske ett stelt med en rosa sten/silverinfattad rosa glasplatta eller nåt? Eller en vacker silverkedja m ett rosa eller pärlemoskimrande hängsmycke, hmm. Suck det är ju skitsvårt det här. Gillar bling bling oxå men tycker att allt jag hittar är lite "to much". Någon som har bra tips på smyckessidor?
:)