• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Kolla min blogg www.anjasbrollops.blogg.se

Åh vet ju att han hade blivit så jä..la snygg i detta. Varför är han så löjlig?

Hade era män gått med på att klä sig i rosa? Vår yngste son ÄLSKAR rosa och vill alltid ha allt som är ceriserosa. Det har han inte efter sin far precis, hahahaha :D :D :D

Det är alltså inte bara detta han lägger sig i (ja jag VET att det är hans bröllop oxå). Utan han har åsikter om allt från band, dekorationer, utsmyckningar, dukning, inbjudningskort till mat och tårta. Blä för käppar i hjulet säger jag.

• Maggies

Pumpkin: Det är verkligen en djungel med tårtgrejer. Jag köpte för 1500 kr och har fått till sex tårtor, plus en del grejer som har blivit över. Det tar tid att göra egna tårtor, men det är lite kul samtidigt. Eller i alla fall efteråt.

Ina: Låter inget vidare. Hoppas att allt går bra och att du hittar nåt att göra fast du måste vila så mycket.

• Maggies

Jag har förresten gjort vanliga tråkiga tårtbottnar med citron/hallon- och choklad/vaniljkrämsfyllning och sugarpaste ovanpå. Själv tycker jag att sugarpaste är så fruktansvärt sött, men alla säger att det är gott. Jaja, hoppas det går an för gästerna.

• madlin

Pust va varmt det är ute! Man orkar ju ingenting

Självklart kommer massa elände när man inte har tid för det, för några dagar sedan brakade sambons dator ihop. Där all musik till festen är, går alltså inte att få igång den och i skrivande stund har han snott min stationära dator och ska låna lite komponenter o pula i sin burk o felsöka på det viset. Ja... han är stressad och sur, förstår att de inte är så roligt för honom då han använder sin dator mycket till både de ena och det andra...

Borde åka ner på stan o fixa massa saker, men vill ju ha han med. Kommer ju knappast vara roligt om han nu inte kommer på vad de är som är fel. Surpelle min ;)

Borde handla mat också, men det lockar inte heller. Måste göra matlista men vet knappt vad man ska äta för något en vecka framöver? Några förslag?

Kommer nog bli tajt om tid med bröllopsfix då vi förmodligen åker iväg på semester på Söndag i en vecka. Ska låna husbil o brumma iväg, långt bort från bröllop och allt vad de är. Har vi hunnit med mycket på vår "göra-för-bröllop-listan" innan Söndag så åker vi, men hur lätt är det att beta av på listan när sambon är så suuuur? *s*

• Brud 080524

Anja74: Jag har 720-5 om jag inte minns fel. Lite mer rundad kant än din.

Jag är inte heller någon pärltjej så det kommer bli ett enklare halsband för mig tror jag. Gärna något som är lite längre på mitten, typ längre hängande berlock eller liknande... (har fått för mig att man ser smalare ut i ansiktet med det

Min sambo hade aldrig i livet gått med på att ha rosa på sig. Lite därför vi inte har rosa i färgtema utan ljusgult. Han gillar helt enkelt inte rosa Västen då hade på din blogg var verkligen skitsnygg men verkar ju som att du har ett omöjligt uppdrag!

Min sambo bryr sig inte om inbjudningar och dekorationer så mycket, däremot mat kommer vi nog ha vilda diskussioner om!

• Pumpkin

Nu har jag beställt grejer till tårtmakeri! Bra att ha sin egen födelsedag att öva till, då gör det inte så mycket om det blir helt galet
    Har inte bestämt mig ännu om jag själv ska göra tårtan till bröllopet, eller om jag ska provbaka nu och sen instruera mamma, mormor eller moster. We'll see

Anja: Visst blir det tokigt när grabbarna lägger sig i sånt de inte ska bry sig om!? Min sambo går nog med på att ha rosa på sig dock, han har till och med en skjorta som går i bland annat rosa redan

Vad gäller smycken så ääälskar jag pärlor (pysslar en hel del med det själv) och det kommer dessutom vara ett återkommande tema på bröllopet, så jag ska definitivt ha pärlsmycken

madlin: Usch va jobbigt när det ska strula! Känner i alla fall igen det där med sur sambo, Lasse blir galet sur när nånting går fel

Lucy_: Låter som mumsiga tårtor tycker jag!

• madlin

Pumpkin: haha jaaa... de sväljer nog citroner när det går nåt galet för dom. Har dock lärt min sambo att han får sura så mycket han vill, bara han gör det i ett annat rum än mig *garvar*

Smycken ja... jag ska faktiskt ha sötvattenspärlor som även kommer dyka upp lite här o var under bröllopsdekoreringen också. Halsbandet är ett svävande med vita och gråa sötisar, 3 radigt. Armband med samma pärlor + mindre svarta pärlor - stelt armband. Örhängen blir nog mina vanliga silverringar, blir lite för mycket annars är jag rädd för.

Pärlorna kommer återkomma på buffébordet, på de dukade borden i pärlslingor och eventuellt i sångfestena - jag skippar dom om det blir för tight om tid.

• Pumpkin

madlin: Samma här, han får sura bäst han vill, bara inte i närheten av mig

Vår tårta ska ha ett pärlband i sugarpaste runt varje våning

• madlin

Pumpkin: bäst så... de smittar ju annars av sig så lätt på en annan!

Låter fint med tårtan! Jag är kass på att baka tårtor så har hittat en tjej som gör jättefina tårtor till bra pris (20 kr biten). Du får öva en del nu då ;) Har inte tålamodet själv *s*

• sajberpillan

pumpkin: varifrån beställde du tårtfixarsaker? Undrar vad man kan tänkas behöva...finns ju hur mycket som helst!

Låter gott. choklad är ju aldrig fel...jo om man gör som ett par kompisar som hade chokladtårta (alltså det översta var i choklad) en kokhet sommardag. De som serverade tårtan fick hålla i den så den inte skulle glida iväg!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7