Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!
Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!
Passar på att säga hej då och trevlig helg.
Har varit och hämtat sängar till Lysekil. Så snart bär det av till landet.
*Kram*
hej då bauti!! - njut av helgen *kram*
Helt otroligt alltså... en säljare här ska gifta sig imorgon. Jag vet att han varit lite stressad över detta för han har haft så himla mycket att göra på jobbet eftersom hans andra kollegor har semester. Jag frågade nämligen honom i måndags om han skulle vara ledig något i slutet av veckan och han sa att han hoppades att han skulle få vara ledig men han var inte så säker på att han skulle kunna det.
Iaf. så vid halv tre stängde han av sin telefon på semester för att kunna slutföra en försäljning med kund innan han går. Så för en halvtimme sedan ringde det en kund och sökte honom och då förklarade jag att han gått på semester. Då frågade kunden efter hans mobilnummer för han ville diskutera en offert som han fått av säljaren idag... jag förklarade då att han ALDRIG brukar stänga av sin telefon och att han gjort det för att han ska nämligen gifta sig imorgon och behöver ordna med lite grejer, därför gick han tidigare. Då säger kunden att han vill ha mobilnummret ändå!!!
Jag blev lite irriterad... han kommer ju ändå inte kunna genomföra köpet på 4 veckor!! Är det inte bättre att prata med någon annan säljare??
*muttrar* *jädra gammla respektlösa gubbar*
Puman: TRåkigt när det blir så... Det är inte kul alls!!
Tezz- vissa har ingen respekt alls för andras tid. hade en kund idag som skulle var här kl 10. 10.45 dyker han upp sätter sig i väntrummet och babblar i mobil. Blev tokig. 11.00 säger jag till honom (jag störde mitt i samtalet) att om han överhuvudtaget vill få något gjort så är det bäst att han lägger på för att kl 12 kommer nästa kund och snart tappar jag intresset. Då la han på fortare än kvickt.
Men, han blev aldrig klippt utan bara lite uppfräschad - sa til honom att jag hade hunnit klippa honom om han hade kommit som avtalat. Då skyllde han på tåget!!! Sen att han satt i 15min och babblade har han liksom glömt.
För övrigt så är jag ännu mer besviken på min f.d vän som inte kommer till bröllopet för att hon är gravid (i v.13).... Nu kommer hon inte till vigsel för att hon får ingen vikarie med så kort framförhållning på jobbet och hon jobbar till 16... (eeeh, hon fick veta i aug 06 att vi skulle gifta oss 28/7-07....) Sen så ska dom åka till grekland veckan efter... Åka till grekland går bra trots graviditet men inte en bröllopsmiddag....
MissP: TRåkigt med såna kompisar, men bra ändå att du vet om vad hon går för nu, så behöver du inte lägga ner med tid och energi på henne!
Näe så resonerar jag med, nu vet jag ju liksom hur mycket vår vänskap betyder för henne. Men jag kunde inte hålla mig igår så när hon och jag chattade på msn - hon berättade alltså att hon inte ens kommer på vigseln och greklands resan och allt via msn - så sa jag "du vet att man måste ge en present till bröllop man är bjuden på även fast man inte går" Som värsta piken... Och med en liten smiley inombords.. Självklart svarar hon då Så vem vet, en gåva kanske vi får ändå...
MissP: Hahhaha! Jaaa... sug ut dom "otrogna"! Hahaha!
TezzAmore - Mmmm, jätte tråkigt! helt förtvivlad känner jag mig
tezz- japp
puman - men kan ni inte ha som ni har tänkt, duka för henne ändå m.m. och så låter ni helt enkelt bara den platsen vara tom. Kanske funkar det?!