• Bruden blå

Ska det va såhär, lämnar jag BT!!!

Nä ärligt, nu suger BT för hårt. Roligare mer ärliga forum finns det. En del av er gladdes tillsammans med mig över en tråd jag skapade för ett par dagar sedan. Idel igenom så var det det ena positiva tillropet efter det andra. Jag såg inte en enda sur min i hela tråden vad jag kan minnas. Alla tyckte det va jättekul, garvad högt och sa guuuu vad kul, håller med etc.
    det va tråden som gick såhär.

Rubrik: "1 år på BT har lär mig att det är ...."
    ... fel att arrangera bröllop som kostar mycket pengar
    ... fel att arrangera bröllop som kostar lite pengar
    ... fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att påpeka för andra att det är fel att ta betalt av sina gäster.
    ... fel att köpa ringar som kostar mycket

Nu fick jag ett mail där dom skriver följande.
    Och ja, ajg lägger ut det rätt upp och ner här, för jag blir så förbannad på BT: Dom sköter den här sidan katastrofalt dåligt. och inlägg som har glatt MÅNGA tar dom bort vind för våg.
    Och dom säger att det inte sprider någon positiv stämmning. ursäkta, hur många inlägg var det? 150 st eller nått inom loppet av ett dygn eller så där person efter person sker HA HA HA, ASG, HI HI; Gu vad bra. osv... Nä nu ruttnar jag. Ska det va såhär, så tack o hej för mig.

Ärende: 7237
    Ett inlägg som du skrivit har plockats bort då hela tråden verkar vara startad i syfte att provocera. Försök att undvika sådant här framöver, det sprider ingen positiv stämning.

För mer information om upprätthållningen, hur du överklagar och varför du fått detta beslut, se denna sida:
    www.brollopstorget.se/Forum/uppratthallningen.php

• Svar på tråden Ska det va såhär, lämnar jag BT!!!
  • Bröllopstokiig

Jag blev ombedd att kommentera denna tråd.

Det stämmer att vi tagit bort tråden pga anmälningar. Det ska dock inte spekuleras i vem/vilka som anmält eftersom man inte ska diskutera enskilda personer i forumet.

Vi tog inte bort tråden för att den skulle ha kritiserat oss, vi har större toleransnivå än så. Om det är konstruktiv kritik får det ligga kvar oavsett om det rör oss eller andra företag.

När vi tog bort tråden ifråga resonerade vi, att det är stor skillnad på att glädja sig MED andra respektive göra sig lustig ÖVER andra som det faktiskt gick ut på i många fall. I alla fall var det flera som kände sig träffade och utpekade.

Vi på redaktionen hinner tyvärr inte följa alla trådar som postas utan agerar i de flesta fall på det som rapporteras, moderera forumet är bara en liten del i mitt jobb och dygnet har bara 29 timmar

Sedan förra måndagen har vi anställt en person som är communityansvarig, Johan heter han, han kommer ersätta min roll och engagera sig med detta på heltid, så det kommer bli bättre.

Johan håller som bäst på att läsa in sig i trådar och upprätthållningen både på Bröllopstorget och Familjeliv, han kommer gå ut och synas betydligt mer här än vi gjort hittills.

Även i fortsättningen är det däremot viktigt att rapportera de inlägg som inte följer allmän netikett och de regler och policy som vi har satt upp för forumet för att det ska bli ett trivsamt forum.

Om bara vissa rapporterar vid regelövertramp så blir det lätt en ojämn upprätthållning.

I många fall blandas yttrandefriheten ihop med reglerna för forumet, men vi har inte lika högt i tak som samhället i övrigt tillåter, om alla skulle hålla på sin yttrandefrihetsrätt i ett forum skulle det bli en otrevlig plats att vistas i för majoriteten besökare. Att göra sig lustig på någon annans bekostnad är inte accepterat och man kan inte säga att en person inte blir kränkt. Det är den som blir utsatt/kränkt som får avgöra det.

Däremot kan man säga; avsikten var inte att någon skulle känna sig kränkt.

I de flesta fall handlar det om på vilket sätt man formulerar ett inlägg -det klassiska att kunna skilja på sak och person, det är skillnad att skriva -du är patetisk / -det du säger är patetiskt.

Nu blev det lite långt, tack för att ni orkat läsa.

Charlotte - Bröllopstorget

• BrendaStarr

Patrik, Charlotte och Johan -

Det är kul att ni äntligen svarar på saker på BT, vi är många som efterlyst det. Själv har jag hängt här i snart 1½ år och saknat moderatorer och svar från BT. För det mesta har vi haft en mycket god ton på BT men på sistone upplever jag att det har blivit en hel del bitska svar på saker och att det har dykt upp en hel del "mästrande" brudar som ska tala om för andra brudar hur skåpet ska stå... Man får tydligen inte tycka annorlunda och ha nya idéer - men nu hoppas jag att det blir nya takter!
    MVH/
    MJ2007 - gifter mig på lördag den 16/6

• BrendaStarr

...lägger till att jag gillade "Bruden blå"s ursprungliga inlägg...

• littlepixiegrl - Mrs B

Jag förstår fortfarande inte varför tråden stängdes ner...

• Bruden blå

Charlotte - Bröllopstorget

Fortfarande konstigt att ni stänger ner tråden. Särskilt som det var EN person som återkommande gånger sa att Jag som skrev tråden var patetisk. Det var ju även hon som anmälde tråden. Hon kallade MIG patetisk, hennes inlägg blir borttagna, räcker inte det? Varför i allsindag stänger ni ner tråden sedan när Hon anmäler för att hon får en knäpp på fingrarna för att man inte kallar folk vid namn. Jag påpekade även det för henne. Mig gör det inte så mycket, jag tar inte åt mig at folk som väljer så låga metoder. Men tycker att ni på BT borde åtminstonde ta er tid att läsa tråden. för det kan ni omöjligt gjort. då borde ni sett att en ENDA person inte gillade den, och det var HON som gick till personangrepp, ingen annan. Alla vi andra hade trevligt och pratad glatt.
    SOm sagt va, som jag skrev ovan i början. NU har jag tröttnat på hur illa det här forumet skötts. Ett forum som lever på reklamintäckter som grundar sig i att användare finns borde vara lite mer rädda om sina användare.
    Nu har jag i allfall fått ett svar från BT. Men det svaret visar faktiskt bara på mer nonchalans och okunnskap. så hejdå. lycka till med bröllopen tjejer.

• Snart Erics fru :)

trist om du lämnar oss Bruden Blå. du skriver bra och roande..

• förhoppningsis

Bruden Blå
    hoppas vi ses på Gamman istället

• Gabbies

Nej bruden blå lämna oss inte

• Medeltidsbrud

stanna kvar hoss oss bruden blå

Svar på tråden Ska det va såhär, lämnar jag BT!!!