Jag har både bedragit och blivit bedragen i tidigare förhållanden. Mitt "skäl" till att ha varit otrogen har varit stundens ingivelse och en vetskap om att förhållandena som jag var i då aldrig skulle vara "för evigt".
I mitt nuvarande förhållande är känslan annorlunda och eftersom jag vet att möjligheten finns att jag en dag ska stå och lova honom att vara där i nöd och lust så vill jag göra det med rent samvete.
Tyvärr, får jag nog säga, så har starten på vårt förhållande inte varit den lättaste... När vi hade träffats och umgåtts i stort sett dygnet runt i två veckor så åkte han iväg till andra sidan jorden i tre månader. Jag satt hemma och var kär och trodde att vi hade början på ett seriöst förhållande "som i en ask", medan han drogs mellan tjejen som väntade där hemma och att "sprida sin säd", ung som han var (är...).
När han varit hemma en månad kom det fram att han varit med en tjej en natt... För bara ett halvår sedan kom det fram att det inte bara var en natt, utan två nätter och en dag som han spenderat med henne... Dessutom fanns det två stycken han hånglat lite med... :(
Min tillit till honom fick sig en rejäl törn och jag får fortfarande ont i magen när jag tänker på det... Till hans försvar så hände det när vi bara träffats i två veckor och han skulle aldrig göra det mot mig nu, det vet jag och litar på...