• fjutjur brajd

Har du varit otrogen?

Jag börjar bli så trött på att i princip vilket program/film man än ser på tv så är någon otrogen... Inte för att jag tror att det nödvändigtvis måste spegla verkligheten, men jag blev ändå lite nyfiken:

Hur många av er har varit otrogna eller vet om att någon har varit otrogen mot er? Vad var orsaken till otroheten? Berättade den som varit otrogen för partnern och gjorde ni slut efteråt?

• Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • orkideen

varje gång jag varit gravid med våra barn så har min man varit otrogen mot mig. varför vet jag inte riktigt han har då inte haft något att klaga på i sängen hemma för där har han varit mer än tillfredställd men han har ändå lyckats såra mig 2 gånger nu och rejält. jag fick båda gångerna reda på det just innan förlossning och då av egen intutition som stämde när jag kollade upp känslan. Nu undrar ni nog varför jag stannat men man gör nog ofta det för barnen.Jag älskar honom fortfarande och jag ville att mina barn skulle lära känna sin pappa(som annars åkt tillbaka till sitt hemland) men om inte barnen funnits skulle jag aldrig stannat och kämpat för att det skulle funka för det slet sönder mitt hjärta just i det tillfället och visst känner man av det vissa gånger än idag men vi är lyckliga nu och mina barn fick sin pappa under sin uppväxt. Men själv hatar jag otrohet och då är nästan lögnen värst och smusslandet och känslan av att man inte duger för denna person större än själva samlaget. kram på er

• orkideen

sen är det nog tyvärr mer vanligt än man tror att människor är otrogna mot varandra.Har varit öppen om otroheten mot mig och då har många anförtrott sig till mig om otroheten i sina förhållanden och det är bara så himla tråkigt tycker jag.

• Miss Sophie!

Jag har inte varit otrogen och ingen av mina närmaste vänner heller (brukar diskutera sånt med tjejerna ibland).

• Medeltidsbrud

Har blivit bedragen 3 gånger.
    och fick en gång hör från ett ex till mig den sista i den otrogna raden att om man har blivit bedragen så skule man ha lettare att bedra,
    Jag vet inte.
    Jag har aldrig varit otogen fick däremot reda på i slutet p ett KK förhålandet att jag va den andra kvinan.
    Jag kan bara säga att den dagen kände jag mig smutsig och äklad.
    Träffade aldrig den kilen igen.

Gillar inte på något sett otrohet men ibland är det symtom på att något inte stämer i ens liv.
    Försöker att inte dömma personer som varit otrogna utan söker hellre förklaringen till varför.

• Rosenhaga

"Försöker att inte dömma personer som varit otrogna utan söker hellre förklaringen till varför."

Bra sagt, medeltidsbrud!

• Rosenhaga

Livet är inte bara svart och vitt, rätt eller fel att välja på, bara två vägar att gå.

Det som är rätt i en situation blir fel vid en annan tidpunkt, det som är rätt val för dig skulle vara fel val för mig osv.

Det är ju ingen här i tråden som tycker att otrohet är något bra, något hedervärt - men många av oss tycks tycka att otrohet är ett tecken på att något inte är bra i relationen och att det ytterst inte är sexet som är värst, utan sveket.

Samtidigt så kan otroheten vara det som gör att man till slut tar tag i en dålig relation och går vidare utan varandra eller att man arbetar på att hela det som är sjukt i relationen. Resultatet av otroheten är ju inte helt fel i ett sådant fall men det hade naturligtvis varit bättre om man hade kommit till skott utan den.

• desperate housewife

Där jag bor, ligger vi med varandras män och fruar.....givetvis gör inte jag och min m2b så, men alla andra. Vet ni vad det värsta är? Det är att detta faktiskt är sant!

• orkideen

I vissa andra länder så anses det som helt ok att vara otrogen mot sin fru om man vill och att det inte alls är konstigt det var nog en stor anledning varför min karl var otrogen mot mig men detta visste jag inte då.men nu när jag vet så ser jag ju att när vi är där och hälsar på så har ju karlarna ett annat liv på sidan av med andra kvinnor fast deras fruar sitter hemma med barn och helt ovetande.Men jag fick nog honom att förstå att det inte funkar så och att man inte gör så mot den man älskar bara för att man känner för det i stunden.

• Balinda

desperate housewife

öhhh.. hur kan det komma sig? låter skumt..
    :)

• orkideen

dom säger att när tex turistkvinnorna ber om det varför ska man neka deras fruar får ändå aldrig veta så varför inte ha massa kvinnor på sidan om dom klagar inte. bara en påpekan från vad jag sett i andra länder och jag tror även att det finns dem som tycker så här också även om det är en liten del men det behöver inte alltid vara något fel i förhållandet på hemmaplan utan det kan också vara så att vissa kan helt enkelt inte bara ha en........gu vad jobbigt det blev att skriva....ska ut i det fina vädret nu och lapa lite sol

Svar på tråden Har du varit otrogen?