• fjutjur brajd

Har du varit otrogen?

Jag börjar bli så trött på att i princip vilket program/film man än ser på tv så är någon otrogen... Inte för att jag tror att det nödvändigtvis måste spegla verkligheten, men jag blev ändå lite nyfiken:

Hur många av er har varit otrogna eller vet om att någon har varit otrogen mot er? Vad var orsaken till otroheten? Berättade den som varit otrogen för partnern och gjorde ni slut efteråt?

• Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • tattar-Emma

Har inte varit otrogen själv och såvitt jag vet inte blivit utsatt för det.

Däremot har jag varit "den andra kvinnan". Vi hade ingen affär av det vanliga slaget, det var mer som vänskap som blev intimare och gick överstyr.

• Lena+Mattias=sant

varken eller i mitt fall.

• discodivan

har varit otrogen, blivit bedragen samt varit den andra kvinnan
    i de förhållandena har det varit urkasst redan från start - och det är liksom som att man inte orkar nryta upp från det gamla dåliga men ändå vill ha friheten som singel att göra vad man vill - man kanske vill bli upptäckt så det gamla tar slut...

kan inte se att man är otrogen i ett förhållande man inte vill förstöra

• Joleen

Jag har varit notoriskt otrogen i mina tidigare relationer. Både de korta och den längre. Jag har dock aldrig blivit bedragen vad jag vet!

För mig är det nog en kombination av mognad och att träffa en person som ser och kan tillfredsställa mina behov.

• Frullan

Har varit lite "förhållandemissbrukare" och låtit mig dras in i förhållanden med killar jag inte varit särskilt intresserad av pga någon slags rädsla för att bli ensam och för att inte "göra dem ledsna". Sen när förhållandet blivit allvarligare har jag känt mig kvävd och "botat" detta genom otrohet. Men med min man känns det inte alls så. Jag fick kämpa hårt för att få honom och han har integritet och ett eget liv vilket gör att jag fortfarande känner mig som en egen människa tillsammans med honom. Har varit tillsammans i 7 år nu och jag har aldrig ens tänkt tanken! Känns fantastiskt bra och jag vet att jag aldrig kommer att tillåta mig att vara otrogen mot "mannen i mitt liv".

• Azacia

Japp, har varit otrogen mot alla mina pojkvänner, även min m2b, han vet om det och förlät mig.
    Jag har varit väldigt osäker och har alltid krävt bekräftelse från killar, ända tills jag och min blivande gick i parterapi och jag lärde mig att acceptera att jag var älskad och han lärde sig visa sina känslor.
    Jag skäms så oerhört för att jag var otrogen, men för oss blev det en positiv händelse och jag älskar honom mer nu än någonsin och skulle ALDRIG vara otrogen mot honom igen!

Mina ex har varit otrogna mot mig oxå. Väldigt omogna förhållanden, saknar dom inte.

• PiaJoha

Jag var otrogen alldeles i början av vårt förhållande och det fick han reda på. Gav mej ett ultimatum och nu är jag gift. Nu är jag trogen för evigt.

• turturskatan

Jag har varit otrogen i mitt tidigare förhållande. Jag var själv mycket seriös i förhållandet(tyckte jag)men kände att hans intresse inte var lika genuint. Kanske var detta en projicering men faktum blev att jag kände mig sviken tidigt i förhållandet och inte fick tillräcklig bekräftelse.
    Jag kan inte säga att jag ångrar mig idag men handlingen har fått mig att fundera över vem jag är och vad jag står för. Den otroheten förändrade mitt liv och tvingade mig att se mig själv med andra ögon. Kort sagt, jag tvingades ta ställning till om jag tyckte det var rätt eller fel och om det var något jag kunde stå för. Svaret blev så enkelt som att: Jag vill omge mig av ärlighet och kunna lita på mig själv och min tillvaro.Lögner och svek hör inte hemma hos mig. Jag vill inte vara den sortens person som sårar andra genom en egoistisk handling. Min otrohet sårade både min självbild och min fd kille. När jag senare träffade min nuvarande kille hade jag en klarare syn på vem jag är och hur jag vill leva mitt liv. Jag tror absolut inte att alla ska eller behöver gå igenom en så sorglig historia för att att reda på vem de är eller vem de vill bli men för mig blev det ett sätt att kunna se nyktert på tillvaron så småningom.

• tattar-Emma

Har nån av er haft en relation som började med otro? Alltså att den som var otrogen avslutade förhållandet och satsade på den andra. Hur gick det i så fall?

• MissGalbadia

jag var otrogen mot min pojkvän när jag var 15, jag får skylla på den låga ålder å omognaden :P men han förlät mig, och vi är fortfarande tillsammans å har det hur bra som helst! vi hade väl varit ihop i 5 månader när jag var otrogen, och vi förlovade oss efter 1,5 år. Nu har vi varit tillsammans i nästan 5 år å ska gifta oss inom dom närmsta åren =) älskar honom över allt annat å skulle ALDRIG vara otrogen igen!

Han har förresten aldrig bedragit mig, så vet egentligen inte hur det känns men kan ju föreställa mig :S

Svar på tråden Har du varit otrogen?