Jag har också varit otrogen i tidigare förhållanden. Har i efterhand insett att det berott på att de förhållanden jag levt i inte varit bra, då tror jag att det är lätt hänt. Har inte varit "notoriskt" otrogen, utan det har varit med personer som jag senare inlett förhållanden med eller träffat under en längre tid.
Fine, jättefin tanke att göra slut först och inleda nytt sen, men som sagt, för mig har otroheten varit en spark i häcken. Det är ju lätt att förhållanden går i slentrian och då kan otroheten komma som ett uppvaknande.
Har varit otogen två gånger. Efter första gången höll det nya i fem år, sen var det dags igen... Den andra jag var otrogen med var själv gift, vi visste båda två att vi skulle ha svårt att få ihop det, men vi hade en mysig tid. I efterhand så är jag väldigt tacksam att jag träffade honom, annars hade jag "slängt" bort mer än de fem år på han innan. Låter jätteilla, jag vet...
Jag har aldrig berättat om min otrohet för dem jag bedragit.
Min m2b har varit otogen i ett tidigare förhållande, och mådde jättedåligt av det. Tycker det är skönt att vi kan prata öppet om det med varandra. Båda har insett orsaken till varför vi gjorde det och vad vi ska göra för att undvika att det händer igen.
Tidigare har jag sagt till honom att jag inte vill veta om han skulle göra ETT övertramp som han verkligen ångrar, typ en fylledumhet... Det skulle ofelbart ha tagit slut, jag skulle inte förlåtit.
Idag känner jag mer att det vi har ihop är värt så otroligt mycket och nu vill jag verkligen veta om det skulle hända. Skulle vara skitjobbigt, men jag skulle verkligen försöka få det att fungera igen. Försöka förlåta. Som sagt, jag tror att otrohet är ett tecken på att något är fel och får jag inte veta kan vi inte heller jobba på det.