• fjutjur brajd

Har du varit otrogen?

Jag börjar bli så trött på att i princip vilket program/film man än ser på tv så är någon otrogen... Inte för att jag tror att det nödvändigtvis måste spegla verkligheten, men jag blev ändå lite nyfiken:

Hur många av er har varit otrogna eller vet om att någon har varit otrogen mot er? Vad var orsaken till otroheten? Berättade den som varit otrogen för partnern och gjorde ni slut efteråt?

• Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • jocelyn

Aldrig varit och ingen har varit det mot mig. Vad jag vet...

• pauspling

Inte jag heller.

Mitt ex var otrogen och berattade det direkt for mig. Vi gjorde slut, blev tillsammans igen (for att jag tjatade) och sen gjorde vi slut igen nagon manad senare...

• Lilla Li

Jag har aldrig varit otrogen och ingen har, såvitt jag vet, varit otrogen mot mig.

• Humma 11/8

Jag tror att det är mycket vanligt med otrohet, jag har inte varit otrogen mot min blivande man, men i ett tidigare omoget förhållande så ja...
    Jag har även blivit bedragen i tidigare förhållande, fått reda på det bakvägen och givetvis avslutat det efter något så oförlåtligt.

När jag själv var otrogen var jag förberedd på konsekvenserna, ångrade att jag varit så elak mot någon, men var totalt osäker med låg självkänsla... en bekräftelsegrej som givetvis inte gjorde någon "nytta" för någon!

Tur att man nu är trygg, i mig själv, i min blivande man och i vår relation och vilken tur att man lär sig av sina misstag!

• AggaP

Nej har aldrig varit otrogen, men min första pojkvän var otrogen mot mig många gånger. Fick veta det efter vi delat på oss, kändes inte bra.

Tur att jag har det så bra nu.

• Ciceli

Jag känner ganska många som har varit otrogna/blivit bedragna, så visst är det vanligt.

Själv tillhör jag de som varit otrogna. Däremot har ingen varit otrogen mot mig (vad jag vet).

Jag var otrogen mot min första pojkvän. Förhållandet tog slut efter två år. Vi hade ett distansförhållande och jag flyttade till en ny ort för att börja plugga. Han gjorde slut, men inte pga otroheten, för den höll jag tyst om.

Jag var även otrogen i mitt andra seriösa förhållande. Valde där att berätta om min otrohet. Han valde att förlåta både en och två gånger, men den tredje gången gjorde han slut och bröt vår förlovning. Vi hade ett distansförhållande och sågs bara 2-3 dagar varannan månad och jag klarade inte av det. Saknade honom så det gjorde ont och "tröstade" mig därför med andra. Det ursäktar förstås ingenting, men det är i allafall en förklaring.

• ohmygoodness

Var otrogen i mitt förra förhållande. Orsaken var att han aldrig litade på mig, så jag blev så fruktansvärd trött på att han alltid anklagade mig för saker som jag inte hade gjort. Han var alltså sjukligt svartsjuk av sig, så i slutet av vårt förhållande så tänkte jag: det spelar ju ingen roll vad jag gör - är jag otrogen eller inte, för han anklar mig ändå alltid för det, så i bitterheten och ilskan for jag ut en kväll och tänkte; ikväll ska jag nog hångla med vem som helst. Jo, det var omoget tänkt, men efter det tog vårt förhållande också slut. Jag berättade dagen efter att jag hade "pussat" en annan, även om det nog blev mer än bara pussande den gången. Men det behövde han ju inte veta. Besparade honom den smärtan. Sen kände jag mig så fri och glad och lyckligt lottad när jag träffade min blivande man. Han är inte ett dugg svartsjuk! Eller...ibland förstås, men på ett sunt och roligt sätt. Han litar på mig och jag på honom. Utan tillit kan ett förhållande inte fungera.

• Lilltrolle

Ingen har varit otrogen mot mig och jag har aldrig varit otrogen heller. Min bästa väns man var otrogen mot henne från det att deras son var 10 v gammal tills hon upptäckte det när pojken var 6 mån....den han varit otrogen tillsammans med hade varit hemma hos dem, sovit i deras säng medans sonen sov brevid....
    De separerade och nu är hon lyckligt omgift:)

• jagärsåkär

Jag var otroligt kär i en kille som var otrogen mot mig i gymnasiet. Man kan ju skratta lite åt den typen av tonårskärlek men för mig var det nåt otroligt stort.

Jag kom på det genom att hitta en mailadress han har som han inte berättat om. Han hade gett mig lösenordet till en annan adress och av en slump (eller kanske letade jag?) hittade jag en "hemlig" mailadress. Där fanns det långa kärleksmail till en annan tjej, där han sa SAMMA saker till henne som han sagt till mig!!!!!! Ah, det gjorde ont.

Vi gjorde slut och det tog många år för mig att komma över honom. Och vad det gäller mig själv: ja, jag har varit otrogen. Tyvärr. Men det har varit gånger då jag inte varit så kär i pojkvännen jag var med. Ingen har kommit på mig som tur är.

Svar på tråden Har du varit otrogen?