Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Linum: Jag är här!!!! Har varit i Kungälv men nu ska jag snart ut på altan och sätta mig i solen!
Göteborgsbrudar, snälla, jag behöver tips på brudgumasutyrningställe i Götet!
Help!
Fishlie: Vi har hyrt på Emilios i Kungälv! Det är definitivt värt att åka dit och kolla. Väldigt bra service, mycket bra priser och fräscha kläder! Vi var på ett ställe i stan (där vi tom. betalade 200 kr handpenning) Där skulle brudgummens kläder kosta 1800. I Kungälv 1200!!
Tezz:Taaack!
Vi ska gifta oss norr om stan så det blir ju perfa!
Mer än tack!
F
TezzAmore: Har också varit inne på denna tråden. Verkar helt sjukt enligt min åsikt. Jag och min tärna pratade om detta förrut och var överens om att ok gifter man sig ung är det väl ok att pappa leder en in. Annars tycker iallafall jag att det är finast att brudparet går in tillsammans.
Jag kan inte påstå att jag giller den anglosaxiska traditionen att bli överlämnad... Det handlar om att fadern lämnar över ansvaret för sin dotter till den blivande mannen. Jag kan ta ansvar för mig själv - tack så mycket.
Det är vackert när man gör det, men det beror ju på vad man menar med överlämningen. Alla gör ju som de vill, och tur är väl det!
TezzAmore: Tack! Det var jättegott & så skönt att sitta i solen och njuta
Hann du ut någonting på lunchen?
Fröken Malm: Du är jättevacker!!!
Har ni varit i Tyskland & handlat?
Malm: Sömmerskan har helt rätt, du är vacker. Du kommer vara vacker som en dröm den 19 maj.
Jag har aldrig riktigt förstått det där med att överlämnas av någon till sin blivande man. Jag tycker ju att det är något man gör tillsammans och då ska man gå fram tillsammans också. Tänk att lämnas över av sitt ex. "Ja- jag är trött på henne, så varsågod du kan få henne nu."
Carma: