Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Tänk vad olika vi är, å det är väl tur!
Jag tycker det är en jättefin sed att blir överlämnad utav sin pappa.
Jag ser det som att pappa är den sista som "hjälper mig" i mitt "gamla" liv & det är Ph som skall vara min stöttepelare.
Det har ingen religös betydelse för mig. Pappa kommer även att få ett courtage (eller hur 17 det nu stavas).
Fredag: Vi var i Tyskland på skärtorsdagen och handlade vin och öl. Slank även ned lite whiskey och likör.
Vi var i Tyskland på fotbolls-VM förra sommaren och handlade med en massa då också, eftersom vi åkte husbil. Dock har det nallats lite från den ransonen......
Vet man vad man ska ha och ska ha mycket, så tipsar jag att åka till Calles i Puttgarden, ca 10 min från färjeläget.
Fredag: Det är en sak att överlämnas av sin pappa även om jag tycker att det är någon man gör tillsammans. Men i tråden som Linum (tror jag) hade länkat till så var det exmannen som skulle lämna över henne. Det var det jag syftade på. Men det jag tycker är viktigast är att var och en gör det som känns viktigast för dem.
Carma07: Nej usch å tvi att bli överlämnad av sitt x! Det är inte riktigt min gjrej. Håller verkligen med om det.
För min del finns det 2 alternativ, antingen att "bli överlämnad" av pappa, eller så går vi in tillsammans
Fredag: Sedan tror jag nog att en del föräldrar tycker det är kul att bli involverade. Jag tror nog att fäderna känner att de lämnar över sin dotter till trygga händer. Och den dagen tror jag också att de är väldigt stolta. (Jag är ju ingen far själv så jag bara gissar.
)
Fröken Malm: Du är inte den första som pratar gott om Calles. Det kan nog bli att vi oxå handlar där!
Jag ville först gå in tillsammans med min pappa, (Gillar inte att använda orden "ledas" eller "överlämnas") eftersom han och jag alltid varit så tajta och kan prata om nästan allt! Men sen började jag tänka att när man går in så kommer all fokus vara på mig, medan N står framme vid altaret. Jag vill ju att han ska stå i fokus också, plus att vi ändå sett varandra före vigseln i samband med fotograferingen.
Carma07:
Smileyn ska vara en slutparantes
Fröken Malm: Jag tänker nog lite i dina baner.
Om det blir så att vi kommer att fotas innan vigseln, då försvinner ju överraskningsmomentet för Ph. Å då kan det absolut bli att vi gå in tillsammans. Vi får se