• CherryCake

Vill fria men törs inte....

Jag vill fria till min sambo men känner att jag inte vågar. Risken finns ju att han säger nej..

Vi har varit tillsammans i 4 år och allt är bra. Nu i juni ska vi resa till USA och besöka både Las Vegas och San Francisco och självklart vill jag gärna gifta mig i LV :)
    Förra sommaren nämde jag i förbifarten att jag skulle vilja gifta mig med honom men fick ett undvikande svar som gick ut på att han tycker att giftemål är en sån enorm grej och bla. bla...
    Visst är det det! Det är jättestort!
    Men både vill leva tillsammans och älskar varann? + den juridiska aspekten också (arv, ekonomi etc.).

Jag vill fråga "på riktigt" nu när vi har 4-årsdag i slutet av februari.
    Hur hanterar jag ett nej?
    Kommer känna mig så dum och förödmjukad om han inte vill.

• Svar på tråden Vill fria men törs inte....
  • CherryCake

Åh, nu har jag ormar i magen.. Har klätt mig i kjol och fin top, städat och satt en stor röd ros i en vas på bordet.
    Hoppas han är på gott humör när han kommer, i såfall ska han få mitt brev *pirr*

• NuÄrDetDags

Det är ju helt omöjligt att han är på dåligt humör när han ser dig finklädd och allt!! Det kommer att gå jättebra!!

• Fru Mallgroda

Petra74: Ännu inget svar...

CherryCake: Håller tummarna så att de vitnar!!!

• Fea

Ni som har män som är rädda för äktenskapet, hur har deras föräldrar klarat det? Kan det vara därför? Eller kan det handla om att de känner att de inte klarar av att leva upp till att vara en riktigt bra man? Jag tror att man måste prata om rädslan. Säga "det verkar som att du har negativa känslor för det här med att gifta sig. Vad beror det på?"

• Fru Mallgroda

Både jag och min sambo har var sitt sprucket äktenskap bakom oss, det är en av förklaringarna till att han är skeptisk. Men jag tänker dessutom att jag denna gång är beredd att kämpa otroligt hårt för att få vårt förhållande att fungera, inte låta det gå så långt om det börjar knaka. Att gifta sig en andra gång är ÄNNU modigare och större för mig, även om jag helst sett att mitt första äktenskap hållit förstås...

• CherryCake

Min sambos föräldrar har varit gifta i 30 år...lyckligt.

• Petra74

CherryCake:
    Hur gick det? Fick han brevet?

• CherryCake

Nope, inte idag heller...*suck*
    Det var inte läge, han satt stressad hela kvällen och jobbade med ett filmprojekt han håller på med.
    Måste få häcken ur vagnen snart och ge honom det..

• Fru Mallgroda

CherryCake: Tänker verkligen på dig och håller fortfarande tummarna, de håller på att ramla av... Men jag förstår din vånda och problemet med att hitta "rätt ögonblick". Det är inte det lättaste. Jättekram så länge!!!

• missfia

Jag tycker att det är väldigt romantiskt att du som tjej ska fria till din sambo. Jag tror också att han kommer att säga ja.
    Jag tror att hela grejen med giftemål för killar är att dom har en press på sig att frieriet ska vara så fint som möjligt och ringen samt omgivningen.
    Ja giftemål är en stor grej och tas inte på allvar längre.

Jag tycker att du ska ge honom brevet och sitta brevid honom och verkligen berätta vad du känner.
    Risken finns alltid vid ett frieri att någon säger nej men sålänge man är säker på kärleken så går allt bra, enligt min åsikt.

Svar på tråden Vill fria men törs inte....