• CherryCake

Vill fria men törs inte....

Jag vill fria till min sambo men känner att jag inte vågar. Risken finns ju att han säger nej..

Vi har varit tillsammans i 4 år och allt är bra. Nu i juni ska vi resa till USA och besöka både Las Vegas och San Francisco och självklart vill jag gärna gifta mig i LV :)
    Förra sommaren nämde jag i förbifarten att jag skulle vilja gifta mig med honom men fick ett undvikande svar som gick ut på att han tycker att giftemål är en sån enorm grej och bla. bla...
    Visst är det det! Det är jättestort!
    Men både vill leva tillsammans och älskar varann? + den juridiska aspekten också (arv, ekonomi etc.).

Jag vill fråga "på riktigt" nu när vi har 4-årsdag i slutet av februari.
    Hur hanterar jag ett nej?
    Kommer känna mig så dum och förödmjukad om han inte vill.

• Svar på tråden Vill fria men törs inte....
  • Mitt hjärta är hemma

Fru Mallgroda: Wow, vilken styrka du har som inte ger upp! Go girl!

• CherryCake

Ja verkligen, Fru Mallgroda! Härligt att du inte gett upp!

Hoppas jag kan ha en sån inställning också...Nu låter det ju som om jag ställt in mig på att få ett nej och det kanske jag har också..
    Jag är väldigt rädd för att få nobben, skulle känna mig så otroligt ratad då.
    Vi har to.m på skoj pratat om hur ett Vegasbröllop skulle vara, te.x ingen Elviskopia, väldigt enkelt men ändå halvgalet utan att vara för "tacky" m.m.
    Så tanken måste ju ha funnits hos honom...?

*samlar mod*

• Fru Mallgroda

Tack för stöd, det kan jag behöva emellanåt! Ibland kommer tårarna, men oftast efteråt styrkan. Men jag tänker förstås inte tvinga honom till äktenskap. Ett steg på vägen är att få ett djupare samtal med honom om hans och mina tankar och hur vi kan förena dem på något sätt. Ni kanske förstår mitt nick lite bättre nu! (Jag skulle bli bra så mallig om han skulle säga ja så småningom!!!)

CherryCake: Ge inte upp! Du kanske inte alls får ett nej! Och får du ett nej så har ni i alla fall det som utgångspunkt för era fortsatta diskussioner. Skulle han säga nej så betyder ju inte det att han inte vill leva med dig, bara att han inte vill gifta sig, i alla fall inte just nu. Det är min tröst när det är som jobbigast.

Håller tummarna för dig! Kram!

• föralltidhans

Jag friade igår... så nu är det bara att skaffa ringar och förlova sig. Vi har alltid sagt att vi ska välja ringar och bestämma datum ihop men ngn måste ju ta upp det.

Han sa ja :)

• Fru Mallgroda

GRATTIS!!! Lycka till med valet av ringar och med förlovningen. Gör det till något riktigt fint som ni kan gotta er i länge!

• föralltidhans

Fru Mallgroda:
    Vi pratade lite om att slå till när vi är i tunisien i augusti men det är så långt dit... Vi har tidigare pratat om att göra det någonstans i sverige när solen kommer tillbaka

• Taggtroden

Hejsan! Jag vet hur det är!

Jag och min fästman förlovade oss när vi var 18 resp 19 år. Vi hade pratat om bröllop men det var så långt i framtiden tyckte vi då ...

Men jag har sedan dess friat till min sambo tre gånger, två gånger blev det "Jo jag vill men inte nu ..." Men i Oktober friade jag igen och då blev det ett "JA!". Wihoo ^^

Jag visste att min sambo ville gifta sig med mig, men inte så unga som vi var då (nu är vi 21 och 22). Men ändå var det där att få ett "Inte än ..." otroligt jobbigt att få. Men jag gav inte heller upp utan väntade på honom, och nu i december ska jag stå brud

Lycka till!

• Fru Mallgroda

Taggtroden: Du ger mig hopp!!! I morgon är det Alla hjärtans dag och jag tänker köra hårt! Vi ligger i influensa hela familjen så jag vet inte riktigt hur det ska bli... Jag filar på ett kärleksbrev och funderar på att tillaga en riktigt god middag. Vi har ätit mest nyponsoppa de senaste dagarna, så allt blir väl succé;)Jag kommer att (igen!) berätta vad jag vill och känner och be honom att berätta vad han vill med vår framtid. Innerst inne hyser jag hopp om att så småningom få bli hans hustru. Längtar...

• Trollfrun

Fru Mallgroda: Håller alla tummar och tår!

Lycka till!

• Carma07

Fru Mallgroda: Håller tummarna för dig.

Svar på tråden Vill fria men törs inte....