• CherryCake

Vill fria men törs inte....

Jag vill fria till min sambo men känner att jag inte vågar. Risken finns ju att han säger nej..

Vi har varit tillsammans i 4 år och allt är bra. Nu i juni ska vi resa till USA och besöka både Las Vegas och San Francisco och självklart vill jag gärna gifta mig i LV :)
    Förra sommaren nämde jag i förbifarten att jag skulle vilja gifta mig med honom men fick ett undvikande svar som gick ut på att han tycker att giftemål är en sån enorm grej och bla. bla...
    Visst är det det! Det är jättestort!
    Men både vill leva tillsammans och älskar varann? + den juridiska aspekten också (arv, ekonomi etc.).

Jag vill fråga "på riktigt" nu när vi har 4-årsdag i slutet av februari.
    Hur hanterar jag ett nej?
    Kommer känna mig så dum och förödmjukad om han inte vill.

• Svar på tråden Vill fria men törs inte....
  • Fru Mallgroda

Tack snälla! Jag känner sånt stöd från alla håll och kanter och hoppas på en fin framtid, hur den än blir, med min man! Han är så himla fin och allt jag vill är att leva med honom, förstås vill jag gifta mig men vill han inte det får jag väl lov att kompromissa även om det sitter långt inne... Tack för allt stöd, tjejer!!!

• Mitt hjärta är hemma

Fru Mallgroda: Även jag hoppas så att hans svar blir ett rungande JA! och att han förstår skillnaden för dig i att vara hustru eller sambo. Håller tummarna här över nätet.

• Fru Mallgroda

I morgon är en annan dag... Nu ska vi snart sova, men jag hoppas på ett svar från honom i morgon. Han förstår att jag väntar, och han säger att han tänker på vad han ska svara hela tiden. Jag har svarat att jag också väntar, förstås...

Kärleken är evig...

• Petra74

Fru Mallgroda!
    Hur går det För dig?
    Får du något svar?
    Håller verkligen tummarna?

• CherryCake

Igår kväll skrev jag ett långt brev till min sambo där jag förklarade hur jag känner för honom och där jag mer eller mindre friar till honom. Jag skriver också att jag kan vänta 10 år, ett år, en månad eller en timme på att få bli hans hustru men att det är det jag vill bli.

Det är så svårt att prata om känslor med honom. Han blir inåtvänd och vet inte vad han ska säga eller så skojar han bara om det.
    De enda känslorna han kan prata om är de negativa, om han mår väldigt dåligt eller är ledsen. De positiva är det svårare med :/
    Men jag vet ju att han älskar mig och ett brev kanske är lättare att hantera?
    Gör jag fel?

Ska jag ge honom det idag eller vänta tills på torsdag (vår 4-årsdag)?

Ojoj, nu snurrar alla känslor i mig...

• Kakan -07

Jag skulle nog ge honom brevet nu. OM han nu skulle känna sig "trängd", eller att det blir jobbigt, så är det åtminstone inte på er årsdag och ni kan hinna reda ut eventuella frågetecken tills dess och kanske till och med få fira dubbelt då!

• CherryCake

Tack Kakan!
    Jo, jag känner också så...att även om han säger nej nu så kan årsdagen ändå blir fin och bra :)

• föralltidhans

Jag håller med om att du ska ge det idag. Så får han lite tid på sig.
    Lycka till!!

• Petra74

CherryCake:
    Tycker också att du ska ge brevet till honom idag och vill du inte vara hemma när han läser det så gå ut en sväng.
    Jag håller tummarna för dig!
    Själv har jag skrivit et mail(e-vykort) till min sambo och mer eller mindre friat!

• Kakan -07

Men jag måste nog ändå rekomendera att vara där när han läser det. Om svaret är JA (vilket vi naturligtvis hoppas och tror!) så kan jag lova att du vill stå där bredvid honom och se hans ansiktsuttryck när han läser!!

Svar på tråden Vill fria men törs inte....