• CherryCake

Vill fria men törs inte....

Jag vill fria till min sambo men känner att jag inte vågar. Risken finns ju att han säger nej..

Vi har varit tillsammans i 4 år och allt är bra. Nu i juni ska vi resa till USA och besöka både Las Vegas och San Francisco och självklart vill jag gärna gifta mig i LV :)
    Förra sommaren nämde jag i förbifarten att jag skulle vilja gifta mig med honom men fick ett undvikande svar som gick ut på att han tycker att giftemål är en sån enorm grej och bla. bla...
    Visst är det det! Det är jättestort!
    Men både vill leva tillsammans och älskar varann? + den juridiska aspekten också (arv, ekonomi etc.).

Jag vill fråga "på riktigt" nu när vi har 4-årsdag i slutet av februari.
    Hur hanterar jag ett nej?
    Kommer känna mig så dum och förödmjukad om han inte vill.

• Svar på tråden Vill fria men törs inte....
  • 20071231

Håller med, lycka till allihop!! Berätta gärna hur det gick...

• Joleen

Det ska bli så kul att höra hur det gått för alla!

Lycka till!

• Fru Mallgroda

Här gick det åt helvete... igen... Att det ska sitta så förbaskat hårt inne! Dessvärre älskar jag honom otroligt mycket så jag får väl försöka att leva med att vara ungnucka;)

Jag har skrivit ett kärleksbrev till honom med ett frieri inkluderat. Han vill inte svara ikväll "ska fundera väldigt noga på vad jag ska skriva". Jag tvivlar inte ett skvatt på vår kärlek, men nåt giftermål ser det inte ut att bli så långt som jag kan skåda in i framtiden...

Hoppas det gick bättre för er andra tjejer!!! Kram så länge

• Carma07

Fru Mallgroda: Tråkigt att höra. Men som sagt, det är ju inte över för det. Det kommer fler tillfällen och ni har ju varandra ändå. (Ett försök till tröst)

• Trollfrun

Fru Mallgroda: *sänder tröstande kramar* Tråkigt att det inte gick vägen... Dock skönt att höra att det inte finns något tvivel i er kärlek!

Du verkar ju vara både stark och envis;) så jag är övertygad om att det kommer bli bröllop en dag!

• CherryCake

Jag fegade ur.
    Hade förberett middag (kycklingfiléer med curry och sambal oeleksås samt vanilj/blåbärshjärtan till efterrätt), duttat på lite lukta-gott, gjort mig lite fin, tänt ett stort ljus m.m
    Inte "too much" men lite mysigt.
    Hade inga förväntningar på att han skulle ens komma ihåg att det var Alla Hjärtans Dag, men döm om min förvåning när han dök upp med en enorm röd ros och en ask chokladhjärtan och ett fint kort!

Hela kvällen var toppen, så mysig och fin..så jag vågade inte fria. Ville inte förstöra stämmningen. Vissa kanske tycker att det var ett guldläge att fria och det kanske det var. Men mina nerver höll inte!

• Trollfrun

CherryCake: Det kommer fler tillfällen!

Återigen, lycka till!

• Carma07

CherryCake: Säger som pyret2; det kommer fler tillfällen. Lycka till när du dyker på det rätta tillfället.

• Petra74

Fru Mallgroda!
    Några tröstande kramar till dig!
    Du ska se att det kommer fler tillfällen.

jag ballade oxå ur igår och det blev inget frieri här heller!

Vi får försöka igen!

• Petra74

Cherry Cake!
    Det blir fler tillfällen.
    hans kärlek har du iallafall!

Svar på tråden Vill fria men törs inte....