• CherryCake

Vill fria men törs inte....

Jag vill fria till min sambo men känner att jag inte vågar. Risken finns ju att han säger nej..

Vi har varit tillsammans i 4 år och allt är bra. Nu i juni ska vi resa till USA och besöka både Las Vegas och San Francisco och självklart vill jag gärna gifta mig i LV :)
    Förra sommaren nämde jag i förbifarten att jag skulle vilja gifta mig med honom men fick ett undvikande svar som gick ut på att han tycker att giftemål är en sån enorm grej och bla. bla...
    Visst är det det! Det är jättestort!
    Men både vill leva tillsammans och älskar varann? + den juridiska aspekten också (arv, ekonomi etc.).

Jag vill fråga "på riktigt" nu när vi har 4-årsdag i slutet av februari.
    Hur hanterar jag ett nej?
    Kommer känna mig så dum och förödmjukad om han inte vill.

• Svar på tråden Vill fria men törs inte....
  • anne på grönkulla

Innan du frågar (för att "minska" risken av ett nej) - fundera på om ni har pratat om er er framtid gemensamt ska se ut, hur ni tänker kring boende, barn, ekonomi, mm mm. Har ni inte det - gör det! Då kommer ofta frågan om äktenskap naturligt - om man har gemensamma visioner, förstås!

Lycka till!

• Suffeli

Hejsan!

Ville bara säga att jag "friade" till min sambo, så jag vet pirret i magen. . . men allt gick bra!

Lycka till!

• hicka

Jag vill bara säga att jag håller tummarna för dig... *S*

• CherryCake

Vi har pratat om framtiden (båda ska få total frihet att odla sina intressen, inga barn och vi tar åren som de kommer) så på den punkten är vi överens.

Han är väldigt "feg" och rädd för stora beslut, därför är jag så himla osäker på om jag vågar fråga... :(

• Carma07

Jag friade till min sambo. Vi hade iofs redan bestämt att vi ville dela våra liv och hade precis köpt hus. Jag håller tummarna för dig och önskar dig lycka till om du bestämmer dig för att fråga.

Är det giftermål som han tycker är en enorm grej eller bröllop?

• CherryCake

Jag tror att det är själva grejen att vara gift som han tycker känns så enormt och jobbigt att besluta sig för.

• partypinglan

HEJ! Fråga rakt ut, definitivt! Jag gjorde det... o var inte säker men fick ett JA! våga fråga, du vet friskt vågat hälften vunnet? Lycka till

• MickeåMaria

Jag har också gjort det! Jag tog tag i det och friade på vår fyraårsdag! Ja, själva friandet stod han för för jag blev helt stum när jag la ringarna i hans hand! Men ja, det jag ville säga är att det är att rekomendera!

men det är klart jag var bombsäker på att han skulle säga JA!!

Lycka till!!

• Mitt hjärta är hemma

Ett giftermål i Las Vegas behöver inte vara en enorm grej. Där finns ju drive-in-grejen t.o.m! Med nån Elviskopia...
    Har ingen aning om hur juridiskt bindande det är, men jag antar att är man gift så är man - inte bara i LV.

• Fru Mallgroda

Jag friade, fick nej. Det var inte den bästa dagen i mitt liv, kan jag säga. Jag var så säker på att han ville gifta sig, tyckte att han hade hintat om det. Men när det kom till kritan var han lika "feg" som din karl;) För stort o.s.v.

Men jag har inte gett upp. Min devis är "2007 - då vill jag bli din fru"! OK, då får vi sätta upp det på agendan blev svaret den här gången.

Jag förväntar mig absolut inget romantiskt frieri, det blir nog mer av att resonera sig fram till hur vi vill ha det. Jag vill gifta mig med honom - han vill "bara" vara sambo. Vi får se hur det hela slutar;)

Svar på tråden Vill fria men törs inte....