• Fru Brorsson

Ta körkort

Jag är snart 25 år och jag har inte tagit något körkort. Börjar fundera på att kanske göra det nu... Jag är livrädd för att köra! :D Har för första gången idag suttit bakom en ratt. Fasen vad svårt det verkar med kopplingen och allt annat!!! :D Måste nog öva ett par gånger till bara för att få bilen framåt och att kunna växla. Börjar fundera på om detta är möjligt att klara för min del??? Hur tyckte ni det var att ta körkort??? Har alla övningskört sen de var 16 och tog körkort när de var 18????

• Svar på tråden Ta körkort
  • brudkalasen

SadPsychoBitch;
    hehe. ja risken är stor att det blir så för mej med. Synd bara att jag betalar det själv:( men men. ja, jag har oxå tänkt tanken men bestämt mej för att göra färdigt det har inte så mkt kvar nu.skönt!
    Ja, det verkar inte vara så mkt folk i våran ålder här..eller är det bara jag som uppfatttat de så?

och ja, det är som Leyma säger, det finns alltid ngn som är sämre. jag vet en tjej som har kört upp 24 ggr.

• brudkalasen

hm. det blev visst en skum länk i mitt inlägg.

• Fru Brorsson

Har varit på min andra körlektion,fick starta i backe, parkera, fickparkera. Och så körde jag på 90-väg för första gången!!! Efter lektionen så övningskörde jag med mi käre make, nu känns det som att jag kan övningsköra lite mer privat när jag kört på allt utom motorväg.

• mooogn

TS: Jag tog körkort i augusti-06, strax innan min 30-årsdag... *S* Lite krångel med att få ihop körlektioner med jobb och familjeliv men det gick. Vad kul att du kommit igång med lektioner. Stort lycka till!

• Din.min.vår

Har man för en gång skull bestämt sig är det bara att köra på!
    Jag fixade körtilstånden så fort jag fyllde 16, började då köra med automat. Tycker det var jätte bra! Då lärde jag "känna" trafiken, och lärde mig det mesta om alla trafikregler. När jag sedan i sommras 1.5 år senare började köra med den manuella bilen så gick det som en dans när jag väl förstått mig på kopplingen ;) Efter att ha kört på körskola typ 10 lektioner grejade jag kortet nu i januari på andra försöket.

Lycka till!!

• viktualia

baaaaa hm... kanske skulle jag också ta tag i frågan....

vad tror ni om intensivkurs två veckor i sommar? Jag har jordens tur eftersom det finns intensivkurs i hålan där jag bor.... är ganska anti, men nån gång måste jag väl... det är så bekvämt att låta bli....

baaaaaa igen... jag vill lägga min tid och mina pengar på skojiga saker istället... hm....

• viktualia

anne på grönkulla - jag får ta reda på det och maila dig sen.. ha ha....och du! som sagt! det finns intensiv kurs i min håla. .ha ha.. du är så välkommen.. hi hi....

• Dallas

Hej igen.
    Jag vill inte vara negativ på något sätt: Men ta reda på om vägverket stänger i sommar!! Jag fick som sagt en lååååång intensivkurs pga att jag höll på mitt i sommaren, och fick vänta tills efter industrisemestern både med halkbana och teoriprov ( iofs var detta för 7 år sedan). OM de fortfarande stänger så blir det längre än 2 veckor och det går åt fler körlektioner.
    Lycka till!!!!

Svar på tråden Ta körkort