• Fru Brorsson

Ta körkort

Jag är snart 25 år och jag har inte tagit något körkort. Börjar fundera på att kanske göra det nu... Jag är livrädd för att köra! :D Har för första gången idag suttit bakom en ratt. Fasen vad svårt det verkar med kopplingen och allt annat!!! :D Måste nog öva ett par gånger till bara för att få bilen framåt och att kunna växla. Börjar fundera på om detta är möjligt att klara för min del??? Hur tyckte ni det var att ta körkort??? Har alla övningskört sen de var 16 och tog körkort när de var 18????

• Svar på tråden Ta körkort
  • Fru Brorsson

Igår var min man och jag på handledarutbildning. Sen var vi och körde lite på en tom plats. Det gick mkt bättre denna gången! :) Växlade upp till trean, startade och stannade, lärde mej hur man håller växelspaken och vad de olika växlarna ligger. Körde iofs vääldigt sakta! :D

• twentyfirstofapril

Jag är oxå livrädd för att köra! Är 29 o har inte tagit körkort o det får man ju höra klagomål på ständigt o jämnt. Som om jag inte själv vet att det är opraktiskt att inte få köra eller att man blir mycket friare med körkort. Tell me, jag vet såå väl att det hade varit skönt att klara det men jag är ju rädd!!

• Fru Brorsson

Jag hoppas att jag slutar vara rädd när jag kört lite mer och får växling mm på rutin! :D

• fashiongirl

Jag vet inte hur det är med er men jag har inte körkort och åker buss varje dag och känner mig på så sätt väldigt snäll..tänker på naturen. Även om det känns som att man SKA ha körkort så tänker inte jag skaffa det förrän jag behöver det. Än så länge så klarar jag mig galant, köper månadskort (får åka både buss och tåg på det) och slipper dyra parkeringsavgifter mm.

Men jag önskar er som försöker ta körkort ett stort lycka till.

• Bobou

small town girl:

Bra! Så känner jag också... men jag är inte stark nog att stå emot pressen från alla som säger att man "ska" ha körkort. Men jag har mer eller mindre lovat mig själv att jag INTE ska börja köra bil om/när jag får körkort. Vilket ju inte direkt motiverar mig till att övningsköra...

• Fru Brorsson

Har kört lite, lite mer nu! :) Fortfarande inte i riktig trafik dock. Vågar inte göra det förän jag har min första körlektion. Har den fredag 1/3.

• Lena+Mattias=sant

small town girl: Man behöver inte köra bil eller ens ha en bil för att man har körkort. Jag har inte körtkort men min sambo har. Vi har hans farmors gamla bil. Vi kör inte annat än på helgerna eller om vi ska någonstans efter jobbet fast det tar den dubbla tiden med kollektivtrafik.

• Pärlhönan

Ibörjan när jag övningskörde, var jag supernervös o rädd, sen blev jag modigare. Men när jag fick körkortet vägrade jag att köra bil själv i ca 1 år, då jag var övertygad om att jag skulle dö;)
    Men nu jä*lar körs det, det är både kul o skönt och jag tror inte längre att jag ska ta dö på mig själv. Detta har gått över till tankningen i stället, är livrädd för att tanka:D

Svar på tråden Ta körkort