• Fru Brorsson

Ta körkort

Jag är snart 25 år och jag har inte tagit något körkort. Börjar fundera på att kanske göra det nu... Jag är livrädd för att köra! :D Har för första gången idag suttit bakom en ratt. Fasen vad svårt det verkar med kopplingen och allt annat!!! :D Måste nog öva ett par gånger till bara för att få bilen framåt och att kunna växla. Börjar fundera på om detta är möjligt att klara för min del??? Hur tyckte ni det var att ta körkort??? Har alla övningskört sen de var 16 och tog körkort när de var 18????

• Svar på tråden Ta körkort
  • Fru Brorsson

**anna81**

Du har iaf kört lite, jag har suttit bakom ratten 10 min och knappt kommit framåt!! :D :D Hihihi!

Ja, vi får nog peppas lite grann.
    Jag ska ringa hon på facket i morgon och se om hon tagit reda på mer om det där bidraget.

• vioola

Hejsan

Jag är 26 och har inte tagit körtkort än. Började som de flesta men tappade motivationen på ganska fort. Gick på två teorilektioner tror jag. Det var så förbannat tråkigt ju. Visst det skulle va kul att ha, men det känns inte nödvändigt. Har man inga barn känns det inte som det behövs om man inte måste ha det för jobbets skull då.

Men om jag någonsin ska ta får det bli intensivkurs, funkar bäst om jag har lite press på mig. Jag har kört 3 ggr (tror jag) och det är faktiskt rätt kul men svårt som busen ;)

• Fröken ogift

Jag tog mitt körkort 2 veckor innan sonen föddes, i september i fjol..Då var jag 29..hehe. Körde upp med värsta magen..kuggade på första uppkörningen men klarade andra..rack o lov. Är så glad att jag tog mig i kragen och såg till att fixa det nu.

Var LIVRÄDD innan jag satte mig i bilen första gången..men jag hade en sambo som jag körde med i ett år med innan jag började på körskolan. Det tog flera ggr innan jag ens vågade lämna parkeringen. Sen tog det ganska många lektioner där med...men jag har det iaf. Och det är värt varenda krona får jag säga! Så låst jag hade blivit annars nu när jag e hemma med min son..

• tinlan

Hej!

Jag fick mitt körkort i november -06 (34 år gammal). Började köra när jag var 18,la ner hela verksamheten när jag kuggade på teorin en andra gång.

Detta har suttit som en tagg i hjärtat hela tiden.Gissa om jag blev lycklig när jag fått mitt efterlängtade körkort.

Så mitt råd till dig Tiima. Kom igen tjejen du grejar det.Känslan av att man lyckats är obetalbar. Go for it!!

• laxpate

hej,

du är inte ensam...fyllde 26 för ngr veckor sen och jag har inte körkort än heller ;)
    Började övningsköra i sommras men det har runnit ut i sanden...=(

• MuffinsTönt

Hej!
    jag har oxå skjutit upp det. Är iofs 22 men det skulle va bra att ha till alla sommarjobb som man skulle ha kunnat söka till. Ska försöka hitta tid och en bra skola. Öninvingskör ni i skola eller privat?

• Fru Brorsson

Var faktist och kollade synen inför körkortstillstånd idag! :)

• anna81

bra, Tiima!

ja, jag har kört, men jag är kass på d!! ;) men men, jag ska också ta tag i d, blev inspirerad av denna tråd

• anna81

Hur har d gått m bidraget, förresten?

förrutom att d är svårt o motivera sig är d ju rätt dyrt också... Kan man använda lite som ursäkt, kanske ;)

• Fru Brorsson

Jag har inte hört något om bidraget ännu. Försökte få tag på henne igår, men människor på facket är inte alltid så lätta att få tag på. Jag skickade ett mail istället, men inget svar på det....

Svar på tråden Ta körkort