Oj, Det tog ganska många lektioner för mej! Men jag måste försvara mej, de första (typ 10) lektionerna såg jag mest som underhållande och tänkte inte på att jag kanske skulle försöka komma ihåg vad min körskoleläsrare sa om olika situationer och sånt. Jag körde bara för det var så himla roligt.
Kommer ihåg första gången jag fattade att det kanske inte bara var för nöjes skull jag satt o körde. Det var när han (min lärare) sa att jag skulle köra rakt fram i rondellen, och när jag hade gjort det insåg jag att jag var på väg ut på motorvägen. Jag sa (eller nästan skrek):
"men nu är vi ju på motorvägen!" "ja, men det fixar du väl, du har ju kört ganska mycket nu!".
Jag körde i 50 men efter ett tag sa han till mej att gasa, jag skakade som ett asplöv, det var första gången jag körde i 90 men det gick ju hur bra som helst!
Jag kan säga att jag säkert körde ca 25 lektioner och pga att jag höll på att ge upp i mitten nånstans för jag tyckte det var så tråkigt så tog det ca 1 år innan jag hade mitt körkort.
Men jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket!