• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • gica

Morning tjejer! verkar som jag är förste kvinna här idag Brukar väl vara norrsken som är piggast av oss annars Sitter på jobbet och är helt ensam på kontoret så här tidigt på morgonen, härligt!

Anja74: Välkommen tillbaka!! Usch, ingen rolig situation du befinner dig i just nu. Jobbigt att dels behöva dra allt lass hemma och sen mötas av ilska och irritation från den man lever med. Jag har levt i ett sånt förhållande för många år sedan och det var tufft (skillnaden var dock att han var så året runt) Snacka om energibov! Jag gick på tå för att behaga på alla sätt med konsekvensen att jag fick en utmattningsdepression. Nu säger jag inte att du ska lämna din M2B! Det verkar ju vara årstidsrelaterat och du säger att du vet att han egentligen inte är sådan, så förhoppningsvis går det att lösa!! Men då är det ju viktigt att han är villig att förstå att det blir till ett problem för hela familjen.. Jag vill bara ge dig en stöttekram Anja74 då jag vet hur tungt det kan vara! Hoppas det löser sig för er!! KRAM

snitte: Oj, vad långt du har kommit i planeringen. Härligt! Själva ligger vi lite lågt just nu.. Tittar på lite olika priser på fotografer, frisörer osv.

• Pumpkin

Jag GER UPP!!!
    TRE gånger har jag nu försökt att skriva ett låååångt inlägg, men datorn får CP-rycka hela J*VLA tiden så texten försvinner!!! Grr!

Förkortat:

Anja: Vi märker alltid när du försvinner, bara så du vet det! Förstår att det är jättejobbigt hemma hos er nu! Jag är ju en av dem som mår väldigt dåligt under höst/vinter i perioder, men till och med jag tycker att (ursäkta om jag låter hård) din M2B beter sig väldigt egoistiskt! Har man en familj, om det så är "bara" en flickvän eller en hel kärnfamilj, så har man ett ANSVAR! Det funkar då inte att bara stänga av sig själv helt när man har familj! Så jag tycker (förlåt igen) att han "helt enkelt" ska ta sig i kragen, växa upp och söka hjälp hos läkare/psykolog/kurator/präst eller vad han nu föredrar! Annars ska han ha en redig spark i baken!
    Sen förstod jag inte riktigt - om ni gifter er nästa sommar, ska ni åka till Karibien i vinter då? Eller har jag missat nånting? Hur som helst låter det som en toppenidé att åka utomlands under årets mörkaste tid, det gör min mamma varje år och det gör så mycket för henne!
    Vill du prata med någon som både varit den "sjuka" och den som varit i din situation så är det bara att ropa, jag har varit på båda sidor KRAM!

gica: Visst är det skönt när man är alldeles ensam på jobbet? Så lugnt och fridfullt...

snitte: Ja, det låter som att ni kommit väldans långt i planeringen

• Pumpkin

Hmm, snacka om antiklimax. Här sitter man och väntar och väntar på att BT ska komma upp igen, för nu kanske de har uppdaterat efter ett så långt avbrott. Men neeejdå *tjurar*

• MrsNyberg2B

Nu är jag här - med en glass!!! TipTop! Såg för övrigt att TopHat kommer tillbaka i år... Alltid spännande med de nya sorterna..

• Pumpkin

Mmm, mums med glass! Vill också ha!

• Anja 19 juli 2008

Hej på er...

Nu har jag varit hos min barnmorska. Fy så nere jag känner mig.

Jag har för högt bmi för att få äta p-piller, jag vill inte ha en spiral inne i kroppen och vi konstaterade att mina minipiller innehåller väldigt höga halter gestagen, som inte bara ger ökat sötsug o aptit, utan gör att kroppen behåller vätska OCH sänker ämnesomsättningen. Är det konstigt att jag gått upp 15 kilo sen jag började med dem.

Fick väga mig och vägde 5 kg mer än på vågen hemma. Så istället för att ha 20 kilo att gå ner så har jag nu 25. Började typ gråta och vi pratade om att jag ska tala med en läkare om att få prova reductil vilket jag tänkt länge nu. Har ju kämpat och försökt med nästan allt och varit "duktig" men inget händer.

har nu trots allt (tack vare ett bra blodtryck och att vi ej har blodproppar i släkten) fått ett p-piller som jag ska börja med imorgon. det ligger i topp bland p-piller i östrogenhalt så jag är jätteorolig för hur jag kommer att må. Men det är det bästa pillret ur viktsynpunkt!

Hon sa att jag tyvärr kommer att få ömma bröst och må rejält illa ett tag framöver nu, men HÖGST tre månader (????!!!!) :(

Och om tre månader ska jag tillbaka till henne och då måste jag ha gått ner minst 5 kg annars får jag ej fortsätta med pillrena. Oj, så jobbigt det känns just nu. Jag som verkligen varit duktig ända sen januari, men sen gav jag upp när inget hände och började m mitt jä..la sötsaksätande och successivt fuskade jag mig upp till nästan samma intag som tidigare, men ändå inte riktigt.

VARFÖR går jag inte ner???

Detta hörde inte riktigt hit alls...

jag är ledsen att jag bara kommer med negativ energi.

Annars så har jag faktiskt spenderat dagen hemma hos min syster, myst, ätit god frukost och gosat med min underbara systerdotter som inte ens är två veckor gammal. Hon är sååå söt, så fin och så otroligt lik sin pappa ;)

Sedan är det vår här. DET är ljuvligt... Varmt, soligt och härligt och det höjer ju trots allt humöret lite.

Norrsken:

tack för att ni märker när jag försvinner :) och du har helt rätt, jag tänkte helsnurrigt, haha... Vi kommer ju ej åka t karibien förrän NÄSTA höst *asg* Jag var nog trött när jag skrev. Vad sjutton ska vi göra nästa år!! Får köpa en sån där sollampa! :)

Gica:

Tack för kramen. Du har verkligen rätt i att det är en energibov. Hoppas att jag har fått honom att förstå att det inte fungerar nu. Vi hade ett bra samtal innan. Kändes som att han kunde ta in det jag sa.

Ska försöka under hela sommarhalvåret nu, när han är som vanligt, att försöka bearbeta lite för att han ska inse att något måste göras så fort han börjar bli svår. Nästa år SKA bli annorlunda.

En fråga till angående dessa p-piller. De heter jasmin. Är det någon som har dem.

jag vågar ju ej använda kondom eller säkra perioder eller p-dator. jag blir ju gravid direkt, det går så lätt för oss. Är livrädd för det. Min kropp orkar inte mer graviditeter, förlossningar och barn just nu och abort är inget alternativ för mig.

Vad hittar ni andra på idag?

ååååh vad glass lät gott... Nej nej nej. Det är precis sånt jag INTE ska sukta efter! ;)

• Maggies

Anja74: Kul att du är tillbaka, har saknat dina långa inlägg. Har inte hunnit läsa igenom allt nu, men jag hoppas att det ordnar sig för er. Kram till dig.

Vad gäller preventivmedel så kan jag inte uttala mig så mycket, men när det blir dags så vill jag inte ta några hormoner. Det tror jag skulle kännas bäst.

Förövrigt så måste vi börja göra inbjudningskorten nu på studs känns det som. Det blir nog att skicka ut dem i mitten av april nåt sånt. Låter det tidigt?

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ta en på hemvägen (om du är på jobbet - jag gissar bara det)!

Anja - F'låt - kan förstå att det inte är det första du känner för att diskutera nu. Men det finns ju sorbet, och det är ju förhållandevis nyttigt! Bra att du pratat med din sambo - och att det kändes bra. Det är nog bra att försöka ta tag i det när han mår bättre, när man går in i det där molnet är det ju betydligt svårare att göra någonting överhuvudtaget.. (naturligtvis olika från person till person). Jag upplever det personligen som väldigt frustrerande när jag mår dåligt, och inte kan förklara för någon hur jag känner det, utan allt bara är ett kaos. Man vill ju gärna förklara men det är bara rörigt allting - och jag förstår att det förmodligen inte är en picknick att försöka stötta någon som inte kan tala om hur det är, eller vad det är som är fel utan bara är sur/tvär/avig/ledsen/arg/eller vad man nu är. Han skulle säkert må bättre av att prata med någon (säkert även när han inte mår dåligt) för att "identifiera" problemet. Det är ju mycket lättare att säga att man har ont i magen eller knät, än att diffust försöka förklara att det gör ont i själen...

• MrsNyberg2B

Lucy - När är det dags?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare