• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Jenny_Åland

Ska man ha 100 gäster eller mer får man tänka på ett annat sätt. För 100 gäster kräver mer personal om det är bordsservering och om det är buffé blir det längre köer.

• Pumpkin

Jenny_Åland: Vi har nog bestämt oss för buffé faktiskt, min mamma tyckte det lät som en toppenidé också

Köer kan man ju undvika dels genom att ha flera buffébord och dels genom att låta toastmastern säga vilket bord som kan gå och ta mat. Så det oroar jag mig inte så mycket över
    Det jag oroade mig för förut var att gästerna skulle tycka att det kändes lågbudget, men det beror ju på vad man serverar kom jag fram till

Efterrättsbuffé har vi funderat på också, kanske med glass, lite olika pajer/kakor osv. Och sen tårta som vickning möjligtvis

• Maggies

~Norrsken~: Ja, folk och folk, men en person tyckte att vi skulle skicka ut snart. Själv tycker jag att man kan sprida ut att det är på G med bröllop, så kan de ju börja planera innan inbjudan har kommit. Men, men. Det blir nog efter påsk vi skicka ut dem i alla fall.

• Pumpkin

Lucy_: Så tänker jag också Det känns som att det kommer spridas som en löpeld genom våra släkter så fort vi går ut med det officiellt

• Maggies

~Norrsken~: Jag fick just en gratulation från en gammal klasskompis som hört det genom sin tjej som hört det genom min tärna. Så nog sprids det alltid. Blivande svägerskan tyckte att det skulle bli en överraskning med inbjudningarna, men jag tror det blir en överraskning även om man säger det före.

• Jenny_Åland

Norrsken: Du har rätt i att det är vad man bjuder på som påverkar vilken "klass" det är på bröllopet inte om det är bordsservering eller buffe. Med en buffé ger man folk större valfrihet. Alla har ju olika smak.. Kanske vi ska ha buffé också.. efterrättsbuffé har jag fastnat för. Jag vet att många människor kanske tycker att det är för mastigt med tårta plus att det finns allergier hit och dit så efterrättsbuffén ger större valfrihet. Om man ska ha buffé kan det vara bra att ha lite drycker på borden eller ha ett skilt bord där man kan hämta dricka för att slippa att alla köar till samma ställe oavsett om de ska ha mat eller dryck. Att toastmastern meddelar matordningen är en bra idé eller att ha så att man kan ta mat från flera håll.

• Pumpkin

Jenny_Åland: Drycker kommer vi att ha ståendes framme på borden, så har det varit på de flesta fester jag varit på, buffé eller ej, så det tycker jag är smidigt

Lucy_: Ja överraskning blir det ju oavsett

• MrsNyberg2B

Angående buffé - jag tror det är väldigt viktigt att man har buffén så att man kan gå från flera håll! Speciellt om man är många, naturligtvis. På det bröllop vi var på i somras var det bara kö från ett håll - INTE så smidigt. Det var iofs inte vansinnes många gäster, sådär en 50 pers kanske, men det blev ju ändå kö. Så absolut minst två håll för att underlätta. Sen tog en del av maten slut så prio ett för mig är verkligen att se till att det finns tillräckligt med mat!!! De som gifte sig, tror jag, hade lagt mest pengar på baren vilket ju var trevligt - om man inte körde såklart .

• Pumpkin

Lucy_: Det blev supersnyggt ju!

MrsNyberg: Håller med dig, en kö är döden!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare