• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Anja: Men p-piller gör ju också att kroppen behåller vätska och sänker ämnesomsättningen? Inte för att vara negativ eller så, bara funderade på hur din barnmorska tänker...
    Och du, man får klaga hur mycket man vill här, vi hjälper ju varandra

Yasmine har jag i alla fall hört ska vara ett bra p-piller, bra för huden om inte annat

Själv är jag på helt uselt humör också, har ont i huvudet och träsmak där bak, tur att jag får gå hem om en timme! Annars biter jag väl av huvudet på nån

Lucy_: Du behöver inte svara om du inte vill (absolut inte!) men väntar ni till bröllopsnatten med sex?

Hmm, jag tänkte skicka ut våra inbjudningar i mitten/slutet av april nästa år, och gifter mig en månad tidigare och mer i semestertider än er, så lite tidigt kan jag nog tycka att det är

• Anja 19 juli 2008

Lucy

jag känner EXAKT som du, men jag har så otroligt lätt för att bli gravid! Jag VÅGAR inte något annat än att ha ett "riktigt" preventivmedel. Kondom litar jag inte på, har allt för många gånger varit med om att de råkat skadas eller rispas eller nåt så att de spricker vid samlag. Jag vill verkligen inte heller inta hormoner men jag känner inte att jag har nåt val!

Önskar det fanns p-piller för män. Det är så himla orättvist att det är VI som ska trycka i oss allt sånt här. det är ju VI som ska bära och amma barn så våra kroppar borde skonas från manipulation på nåt vis.

Vad kul att göra inbjudningskorten redan. Jag är så jä..la besviken för ja ghar inte fått mina grejor från dreamcottage. Ni vet de saker jag beställde för 3 månader sen eller nåt!! Beställ ej därifrån. De har superdåligt rykte men det visste inte jag.

När var det ni skulle gifta er?

• Pumpkin

MrsNyberg: Rätt gissat - jag är på jobbet Glass på hemvägen... Hmm... Nja, jag har nyss tryckt i mig lite godis för att lindra bita-av-huvudet-på-någon-humöret

• Anja 19 juli 2008

Norrsken

antar att just detta p-piller var det bästa ur den synpunkten, eftersom jag var tvungen att välja det bästa av alla dåliga alternativ ;)

Hon sa just att detta p-piller är det som bäst för vikten och hyn. Min hy har oxå blivit sämre av allt gestagen i minipillren. I p-piller finns ju inte så mkt gestagen och i just jasmin så är det ett väldigt kroppslikt gestagen tydligen vilket ska vara bättre.

Håll tummarna att jag inte ska behöva må jätteilla nu. Ömma bröst kan jag ta, men illamående, det avskyr jag!

• Pumpkin

Anja: Ah, det var lite pest eller kolera över det hela då

Hoppas verkligen att Yasmine funkar för dig, själv har jag ju sagt att jag aldrig mer ska stoppa hormoner i kroppen, det räcker med de jag har naturligt

• MrsNyberg2B

Fy vad drygt det är när man är såhär labil, hela tiden.. Huääääää!!! Nyss ringde en från jobbet och frågade om jag ville jobba ikväll (fast jag kan inte, jag verkligen MÅSTE plugga). Så talade hon om att de (på avdelningen) tyckte bra om mig - vilket ju såklart är roligt. Själv får jag bara ångest - jag kan inte hantera sådana saker.. Är man helt dum i huvudet eller??

• Jenny_Åland

Yasmine använder jag nu. Har bytt från mercilon som jag hade tidigare.. jag har också tänkt lite på det där med hormoner. om det finns risker och så. Jag har ju hållit på med p-piller i ca 6 år nu utan uppehåll. Jag har inte känt några biverkningar själv men det är svårt att säga. är ju så länge sen jag var utan p-piller för att jag ska kunna veta..

• Pumpkin

Jenny_Åland: Lika länge som jag hade ätit p-piller då Förutom viktuppgången så tyckte inte jag heller att jag upplevt några biverkningar, det är först nu efter jag slutat som jag insett att jag är en annan människa utan piller

MrsNyberg: Kan du inte hantera att de gillar dig eller vad menar du?

• MrsNyberg2B

Norrsken - Precis... Eller, jag kan inte ta till mig det..

• Pumpkin

MrsNyberg: Det tycker jag inte alls är konstigt när man mår dåligt... Då har jag också svårt att ta till mig sånt.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare