• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Fru Hennerdal

~Norrsken~
    Ja vi gifter oss i Örebro. Längtar så efter att få kalla mig Fru ... !
    Trots att vi säkert kan uppfattas som väldigt unga så känner vi att vi har hunnit att prova på det mesta och har väntat länge nog på varandra.
    Så just nu går vi runt och ler åt vår lilla hemlighet! ;)
    Oja, Ronja kommer att bli vår lilla bebis. Så får vi väl se om hon får ett mindre hårigt syskon om ett par år.

gica
    Vad hade du tänkt dig för alternativ till p-piller? Bara nyfiken då jag själv känner att det är väldigt smidigt med dem. Har dock funderat lite på om de kan vara en av orsakerna till min övervikt...Vet inte riktigt om jag är villig dock att prova något annat. Vill inte få oregelbunden mens osv.

Jag har gjort uppehåll ett tag med mina ca. tre månader, i ett dött förhållande bör tilläggas. Men kände att jag saknade dem så började igen.

Men jag förstår din tanke. Hormoner är alltid hormoner... *suck*

• gica

Norrsken: Ja, jag har läst att man kan bli jämnare i humöret om man slutar och jag kan växla så fort från glad till ledsen.. Det skulle vara så skönt, om jag kunde bli mer jämn i humöret! Minns ju nästan inte hur det var innan jag började äta p-piller, men jag diskuterade detta med min syster i helgen som sa att hon tyckte att jag blev förändrad när jag började med pillerna. Hon har dock aldrig haft biverkningar av pillrerna, eller gått vare sig upp eller ner, då hon haft paus i pillerätandet för barnproduktion. Vad gäller vikten, så känns det mer logiskt att man går ner i samband med att man slutar. Man lurar väl kroppen att tro att den är gravid när man äter piller och så går man upp?! Slutar man borde ju kroppen sluta tro att man är gravid och man går ner?! *babbel babbel* Lutar nog åt att jag slutar!

• Pumpkin

Sjatiir: Ja våra kissar är helt klart våra bebisar, jag oroar mig helt galet mycket, speciellt när vi åker bort och vi lämnar dem här hemma med kattvakt

Jovisst är ni unga, men det är jag också, bara ett år äldre än er Min M2B är dock 5 år äldre än mig. Men det ska bli så underbart att få bli fru, kan knappt bärga mig!

• Pumpkin

gica: Nja, vet inte riktigt om jag är så övertygad om din teori om viktuppgång Men vad jag tycker känns logiskt är att går man upp när man börjar, så borde man rimligtvis gå ner när man slutar, och vice versa.

Kan säga att jag har fått mer humör nu, när jag åt piller var allt mer på en jämn, LÅG nivå. Nu är jag GLAD eller ledsen eller allt däremellan, men inga humörsvängningar för det, utan bara så att jag känner att humöret faktiskt kan växla.
    Sen har min menscykel inte alls blivit mer ojämn eller så, det enda som hänt är att den blivit en vecka längre, vilket jag väl inte direkt tycker är nånting negativt Inte blöder jag mer eller får mer ont nu heller, vilket jag oroade mig mycket för innan. Så ja, jag tycker det bara är toppen!

• gica

Sjatiir: Välkommen till vår tråd, har förstått att du är ny här.. Kan informera om att även vi har två missar! Vi gifter oss 5/7 2008. Vi har faktiskt tänkt köra gamla hederliga kondomer fram till bröllopet, sen börjar bebisverkstaden När jag pratade med min barnmorska för ett tag sedan rådde hon mig att sluta med pillerna ett tag innan vi har tänkt oss att jag ska bli gravid, då det kan ta ett tag att bli gravid annars, innan alla hormonerna går ur kropppen.. Det är också en av anledningarna till att vi båda känner att det kan vara bra att sluta nu. Och jag vill inte sluta med pillrerna för tätt inpå bröllopet ifall man får värsta finniga hyn eller så. Slutar man nu hinner ju kroppen förhoppningsvi kroppen ställa om sig till bröllopet!

• Pumpkin

Vi kör också med kondomer. När jag slutade med piller provade jag ut pessar, men jag har aldrig hämtat ut det. Och nu säljs ju inget spermiedödande medel i Sverige, så det är ju dessutom VÄLDIGT osäkert.

Måste säga att jag gillar kondom, det är så himla praktiskt och okladdigt

• gica

Norrsken: Låter ju bra!! Inte lät du egotrippad heller! Är väl kanon att vara nöjd med sin kropp och är absolut inget att skämmas för!!

• Pumpkin

gica: Nä men perfekt är jag ju inte, det lät bara så roligt när jag läste vad jag skrivit Viktmässigt är jag nöjd med kroppen ja, men perfekt är den verkligen inte. Skulle behöva tajtas till lite här och var

• madlin

Kan säga så här att jag är mer pms-ig NU efter jag slutade med mina p-piller (för 5 år sedan) än när jag åt karta efter karta. Sedan försvann mer eller mindre mina bröst (stor C-kupa till liiiiten B-kupa) efter jag slutat med p-piller.

Bara synd att de är så mycket hormoner och skit i p-piller (ja, och att de skyddar då..) annars skulle jag lätt fortsatt äta dom. Jag är verkligen hormonkossa deluxe med mina egna hormoner *morr morr*

/mvh menskossan :D

• Pumpkin

madlin: Det kan jag iofs känna igen, är ORDENTLIGT pms-ig dagarna innan/första dagen av mensen, men sen går det över. Tycker faktiskt att det är rätt skönt att få vara sådär bitchig någon dag i månaden och ha något att skylla på

Krympta bröst skulle jag inte ha nått emot, det är lite svårt att hitta BH:ar i 65G

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare