• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Lucy_: Det är ju bådeoch det där. Själv har jag varit ensambarn (verkligen ensambarn, ensam i hela familjen på mammas sida) och har alltid älskat det! Jag och min mamma och resten av familjen har dessutom utvecklat en väldigt nära relation som jag är tveksam på att vi hade gjort om jag hade haft syskon. Inte att relationen blivit dålig om vi varit två eller fler, men såhär som den är nu tvivlar jag på att den skulle blivit. Samtidigt så visst, det skulle ha varit skoj med ett syskon, i alla fall nu i vuxen ålder... Lasse däremot har vuxit upp med två äldre bröder och det har han trivts med, så det är ju så svårt att säga...

Tvillingar vore tufft, men bara om det vore två flickor eller en flicka och en pojke

• Jenny_Åland

Jaha så det snackas barn :) Ja vill ha flera barn. Minst 4 stycken skulle jag vilja ha eller ännu fler. Min sambo är förstås med på det här ;) Fast det kommer inte att ske än. Vi väntar åtminstone tills efter bröllopet. sen får man se.. Jag vill ha en stor familj med flera barn och husdjur. Och gärna bo i hus på landet. Oj som jag skulle trivas :D Jag kommer ju själv från en stor familj. Jag har 1 syster 2 halvsystrar 2 styvsystrar och 1 styvbror. Pappa har fru och mamma har sambo. I min släkt umgås alla ex med varandra som vänner och min mammas sambos släkt umgås med vår släkt.. Det känns bra på ett sätt eftersom min sambo saknar föräldrar och mor/farföräldrar. Jag har dubbelt upp av det :D

• vårbrud2008

Javisst är det härligt med barn, MEN vilket jobb. Och så vill man ha fler???

Vi hade tänkt försöka vilken dag som helst nu och jag hoppas verkligen att vi har en till om ett år. Spelar ingen roll om jag är gravid
    på bröllopet.

Sonen trotsar just nu så in i vassen. Känner att mitt tålamod inte är nåt vidare. Det går hur bra som helst på jobbet, men så kommer man hem och då slutar tålamodet.

Trots detta vill jag har tre barn.

• Fru Hennerdal

Hej igen tjejer!

~Norrsken~ efterfrågade en liten beskrivning ;) av mig och min M2B

Denise - Edvard
    Vi är båda födda -85. Läste på gymnasiet tillsammans och en gnista tändes redan då. Eftersom jag var förlovad på den tiden ville varken han eller jag våga ta steget att erkänna våra känslor. Efter fem år av vänskap så blev det dock tillslut vi och inget har känts mer rätt!

Nu bor vi tillsammans i Örebro och vår lilla familj på två får snart tillökning! En blå liten katt som heter Ronja! Vi väntar spänt :)

Både jag och min sambo ser nu fram emot ett bröllop som vi planerar på egen hand...det blir inte officiellt förrän inbjudningarna går ut. Dock gifter vi oss 2008, i slutet av maj troligen.

Min sambo är så underbart härlig då han är väldigt engagerad vad gäller bröllop och allt som hör till vårt gemensamma liv. Han är guld helt enkelt!

Lite om oss....

• Pumpkin

Sjatiir: Kul med lite mer info om er! Vi har två katter - en tös som heter Isadora och en herre som heter Tyson. Det är så mysigt med katter hemma
    Tänker ni gifta er i Örebro eller?

Jenny_Åland: Åh, det var ett gäng du hade tänkt dig

vårbrud: Ja, visst är det konstigt vad man utsätter sig själv för? Men jag misstänker att du får igen det tusenfallt

• Pumpkin

Ina: Tjoho, den där butiken måste jag spana in också!

• gica

Hej tjejer!

Snitte: Vad kul att du är tillbaka, efterlyste dig för ett tag sedan! Hur långt har du kommit i planeringen? Vi har tänkt om, från att ha festen på en Herrgård till att ha festen på en mycket billigare festlokal( en restaurang med festvåning), som dessutom ligger mer centralt. Vi har även preliminärbokat solist, band och meny...

Tjejer, Jag skulle behöva era råd. Jag funderar på att sluta med p-piller, inte för att skaffa barn (inte före bröllopet)utan för att jag ätit p-piller i elva år och tänkt på vad alla dessa hormoner egentligen gör med kroppen. Dessutom har jag haft lite biverkningar av dem och är nyfiken på om dessa besvär försvinner om jag slutar, bl.a. migrän. Det som skrämmer mig lite efter att ha surfat runt här på BT är att en del gått upp i vikt när de har slutat. Jag gick upp 8kg när jag började med p-piller och har inte lust att gå upp ännu mer inför bröllopet. De flesta av mina kompisar har gått ner i samband med att de slutade med piller, så att man kunde gå upp var nytt. Vad har ni som slutat med piller för erfarenheter? Vad kände ni för skillnad när ni slutade? Positivt/negativt?

• Pumpkin

gica: Det enda jag har att säga är: SLUTA!

Jag slutade med mina piller efter 6 år i våras, och det var verkligen det bästa jag gjort på länge. Jag var precis som du väldigt orolig för biverkningar, typ acne och viktuppgång, men fördelarna väger upp det eventuellt negativa som inträffar. När jag började med p-piller så gick jag upp 18kg. 1-8-K-I-L-O!! Nu när jag slutade gick jag ner 5kg, det bara rann av mig på 5 veckor (hade gått ner 5kg själv innan så nu är jag perfekt, var underviktig när jag började med piller). Acne, ja visst, lite finnar har man väl nu och då, men inget som inte går att behandla ganska enkelt.
    Men fram för allt, jag MÅR SÅ MYCKET bättre nu och jag känner verkligen att jag börjar lära känna min kropp, på riktigt. Och det är så skönt!

Flum flum, men kontentan är ändå: Funderar du på att sluta, så gör det!

• Pumpkin

Haha - "nu är jag perfekt" - hur egotrippat lät inte det då?

Vad jag menade var att jag nu ligger på min idealvikt för min längd och alltså är "normal" i kroppen

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare