• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • Gabbies

Andromeda: Bra att du hittade papper.. Nej det funkar utmärkt att skriva ut 160 g papper i vanlig skrivare.. Vi skriver ut våra här hemma på en begangnad HP skrivare.. :)

• An1

Halloj! Det var kusligt länge sen jag skrev nåt...man skulle kunna tro att jag varit upptagen med att planera bröllopet...:)

Nej det har jag (vi) inte...*suck*! Eller, nja, har gjort lite. Bokat ett band, frisör o smink bokat. Skickat ut "save the date" prylar (när alla andra redan skickar ut inbjudningar...vi är visst lite sena!). Jaja, inbjudningarna är något sånär på väg i alla fall.

Håller på att hitta design till tårtan, men det är jättesvårt. Kan inte hitta några bra bilder på internet. Nån som har nån bra länk till fina tårtor? Vill ha marsipan, inte sugarpaste (blä!).

Ska kolla på kläder åt min m2b i veckan, ska bli kul och ska prova min klänning igen efter att den blivit omsydd. Är lite orolig att jag inte kommer gilla den dock. Börjar bli väl sent att hitta en ny i sånt fall...typiskt.

Jo, åsså missade vi vår 6 mån förlovningsdag...blir för många dagar att hålla koll på...tror vi får sikta in oss på att bara fira bröllopsdagen i fortsättningen.. :)

Ha det gott!

• Andromeda

Nu är jag uppkopplad igen, vi har skaffat uppdaterad dator...igen...det var ett år sen sist. Nu har vi windows Vista, en del nytt att lära sig.

An1: vi funderar på en variant av prinsess tårta kan man säga..
    Vit marsipan med chokladflingor på, chokladbotten, marsansås och chokladgrädde eller chokladmosse vet ej om de brukar sätta i någon sylt också. Vi ska iaf provsmaka en tårta imorgon och kolla om den smakar rätt ;) Tom på våran 12 års dag :D

Idag ska jag iväg och prova klänningar om ingenting strular så jag måste avboka..

• An1

Andromeda:
    Låter som en härlig tårta (fast passar inte oss, eftersom varken jag eller min m2b tycker om choklad!)

Lycka till med klänningarn! :)

• Andromeda

Nu har jag varit och provat klänningar,
    Hittade den här som faktiskt passade bra :) Den har släp till också, fast det inte syns på bilden. Men isåfall så blir det utan ärmar..nu har jag 3 alternativ, men tror Hillary Morgan går bort då den var så dyr :(

www.nixa.se/show_image_search.php&info=&img_name=403

Samma klänning utan ärmar och utan släp..

www.nixa.se/show_image_search.php&info=&img_name=402

Mitt andra alternativ..
    www.nixa.se/show_image_search.php&info=&img_name=427

Hm jobbigt att bestämma sig bara ;)

• Rebban

Haha.. Vad naiv jag är som tror att det bara är jag & Danne som ska gifta oss detta datum! Är det bara jag som tycker att det är lite tid kvar? Jag är nästan stressad även fast vi ligger bra till i planeringen. =)Jga har nog gått o blivit en Bridezilla iaf..

• lightfish

Hej tjejer!

Här går det framåt och vi har lyckats hitta en DJ som spelar så länge vi vill för 500 kr ( dock har vi bestämt att ge honom 1000 kr för sakens skull) Annars har vi bestämt oss för att köpa min vigselring från samma ställe som vi köpte förlovningsringen, www.bluenile.com

• Ting

Hej på er alla! Det var ett tag sedan jag tittade in på denna tråd. Man kan tro att jag har haft fullt upp med allt planerande och det har jag visserligen. Hur långt har ni kommit?? Själv känns det bra, inbjudningskorten börjar så smått att bli klara, all klädsel är klar förutom tärnans. Vi har en del kvar men inte så mkt. festprogrammet, tårtan är väl det som tynger minna axlar just nu?

• BrudJuli2007

Hej!

Vad det känns som alla hunnit långt!!! Vi har haft problem att hitta lokal som vi båda gillar, som rymmer nog med folk och som är ledig 14/7 så i torsdags fick jag den galna idéen att byta datum... till 9/6... helt plötsligt känns det som att tiden blev lite knapp... bara 4 månader dit... men lokalen är ju löst iaf... jag har gillat den här tråden, men nu hör jag ju inte hit längre :( Jag kanske fortsätter smygläsa ändå...

• Duchess

Även vi har bytt datum. Det visade sig att 14 juli krockade med ett bröllop i vänkretsen, vilket bl a innebar att vår solist inte skulle kunna komma. Så nu är det 21 juli som gäller istället. Känns jättekonstigt, men vi blir väl gifta ändå.. :)

Jag kommer att kika in i tråden ändå, eftersom vi ligger nära i tiden och jag gärna både tar och ger små tips!

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre