• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • lightfish

Gabbies

Fint :) Som sagt, vi har lavendelblått. Älskar blått i alla nyanser men kände att jag ville ha lite rosa..bara för att ;)

Hur har det gått med klänningen? Vad blidde det?

• LidaM

Hej tjejer. Är klar med alla adresser nu ska skicka kort nästa vecka. Tycker ni att det är tidigt?

• Gabbies

Jo då jag har beställt den där klänningen som jag postade bild på.. men jag får inget direkt svar på hur lång tid det kommer att ta.. dom säger bara att vi gör den å snabbt som möjligt..

LidaM: Nej det e inte för tidigt att skicka ut inbjudningarna vi ska skicka dom om typ 2 veckor.. Det e ju mitt i semestern..

• LidaM

Min klänning kommer vara kvar i butiken tills bröllopsdagen hur har ni andra gjort. min samo vill ej se den innan bröllopet.

• lightfish

Gabbies

Den kommer bli jätte vacker!!! Jobbigt dock att inte få ett datum :( men den kommer :)

LidaM
    Tycker inte du gör fel som skicka ut nu, det är ju som sagt mitt i sommaren. Vi kommer skicka våra så snart jag fått sötis pojken att knåpa ihop vår sida ;)

• Elisabet hjärta Christian

hej
    vad ni skriver, jag börjar få lite panik över inbjudningarna nu. vi ar inte gjort något ALLS på dem. vi har inte heller tillfrågat toastmadame. eller "värdpar".

vi har inte fixat, frisör, fotograf, mat.
    musik, solist, klännings inköp etc. etc.
    arh...... så mycket kvar, så lite tid

VI flyttar i helgen så jag vet inte hur länge jag kommer vara utan internet. jaja jag får väl surfa lite på jobbet.

ett litet egoistiska meddelande här från mig märker jag... lovar att läsa och svara ordentligt till er andra snart.

• Örebroare

Hej på er alla bröllopsplanerare!
    Nu är jag i den stora staden New York! Allt känns så bra och min älskling och jag bara njuter av att vara med varandra igen, det var ju två och en halv vecka sen vi sågs!!!

Nu ska vi snart gå ut och äta på restaurang, jag sitter här och håller på att somna, men det blir nog bra när man väl kommer ut!

BrudJuli2007 :
    Nu förstår jag vad du menar med tunneln, verkligen häftigt!

Lightfish:
    Vi kommer att ha rosa (ljus färg, typ puderrosa)och vitt som färgtema. Det känns somrigt och fräscht, men jag passar mig noga för att det inte sk bli alltför "pluttinuttigt", vi är ju trots allt två som gifter oss! Låter jättefint med dina färger! Har du börjat fundera på bordsdekorationer?

Elisabet hjärta Christian:
    Har ni bestämt om ni vill göra inbjudningskorten själva eller beställa? Om du berättar era tankar så kanske vi kan hjälpa till och spåna? Annars kan jag hjälpa till, jag har precis gjort klart mina!

• BrudJuli2007

Hej!

Örebroare: Kul att höra att du upplevde det häftigt du med! Jetlagen går ju över efter ett tag, men jag förstår hur du känner dig med tröttheten! Du kanske har skrivit det tidigare - men hur länge ska du vara i NY?

Elisabet hjärta Christian : Om det är till någon tröst har inte vi heller kommit särskilt långt med inbjudningar, vi har inte heller pratat med värdpar, toastmaster, toastmadame, tärna och bestman... så du är inte ensam :)

• BrudJuli2007

Jag har funderat på hur man gör med kläder till tärna och bestman. Har varit inne på att ge tärnan en håruppsättning och så får hon ha vilken klänning hon vill bara den inte helt skär sig med vad vi har på oss.. Men hur gör man med bestman? Vad jag förstått ska han ha likadana kläder som brudgummen, men det kostar ju rätt mycket och man kan ju inte be honom betala det själv... Hur gör ni andra?

• Andromeda

Jag har fortfarande inte bestämt färgtemat helt och hållet, men det blir nog typ elfenben/ljusbeige/vanilj + guldfärg på inbjudan iallafall.

Idag hittade jag små söta brads, guldfärg, ca 4 mm(mini pappersklämma, sån med ben som man trycker igenom papper och sen viker ut dem så att man sätter i hop papper) i form av hjärtan som jag ska använda i inbjudan, vigselprogram och placeringskorten.
    Känns som att inbjudningarna är prioritet 1 just nu att få iordning på, ska träffa en scrapbook tokig på tisdag och försöka få fram papper)

På måndag ska vi träffa catering företaget för genomgång och kolla vad vi ska välja för meny och ev personal och dukar m.m.

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre