14 juli 2007, del tre
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
BrudJuli2007: Ang. tärnor och bestman så gör vi så att vi köper klänningar till tärnorna då vi vill att dom ska ha en speciell färg.. Men allt annat får dom betala själva.. Bestman har egen kostym så det e inga problem.. Vi vill inte att bestmannen ska se ut som brudgummen då det är brudens och brudgummens stora dag..
BrudJuli2007:
Vi kommer inte heller låta marskalkarna vara lika fint klädda som M2b, vi har inte pratat med dom hur dom vill vara klädda, men det blir förmodligen kostym eller smoking, men det kommer dom få stå för själva.
Du frågade hur länge vi ska vara här. Jag åker hem på tisdag, då har jag varit här i 5 dagar. Det är inte så länge kanske, men som sagt, M2b är ju här för att jobba så jag är så glad för dom här dagarna tillsammans! Dessutom har vi redan hunnit med mycket! Idag tog vi en runda i Central Park med häst och vagn, nu ska vi snart äta lunch och sen blir det show på Broadway! Igår var vi på Times square, Macy´s, Enpire state building, Chrysler building, World Trade center, Greenwich village, Soho, chinatown, Brooklyn Bridge, Central park, Astoria Hotel, Rockefeller center, mm...
Bestman kommer vara lika fint klädd som m2b och tärnan vete 17, hon kommer vara i vecka 32 så det får bli det vi hittar
Har precis börjat titta på ringar vilken djungel det är... har ni bestämt vilken ni ska ha?
Idag har jag beställt material till våra inbjudningar. De ska vara cremefärgade 15x15cm, ha inlaga i vellum(genomskinligt papper, vitt) med texten på. Sen ska jag stämpla hjärtan på rad längs ryggen på kortet och texten Inbjudan med ringar under :)Sen ska jag använda cellofan påsar till ! Får materialet till veckan sen så är det bara att börja med knep och knåp för att fixa till dem..
idag har jag skrivit ut och klippt till inlagorna till inbjudningarna.. skulle ha ficxat klart hela inbjudningarna men det tog slut på färg..
Jag har snart sprungit runt överallt och letat papper för vigsel program och festprogram, men i mild cremefärg verkar det vara svindyrt... 4.5kr /st
Alternativet är tunna 80 g i fin creme/vanilj färg..men de skulle jag vilja ha i 120 g. Då blir det billigare..
Har du kollat på Bokia? Där köpte vi våra cremefärgade papper 159 kr för 250 st (inte för att vi behöver så mkt men det var billigt, dom väger 160 g/st..
Tack Gabbies för tipset, har hittat papper på nätet iaf :) Men 160 g papper är väl ganska hårda ? Har för mig att en i butiken sa att det var svårt att skriva ut på 160 g i vanlig hederlig skrivare (som vi tänkt göra) Hittade på nätet
OnOffice som verkar ha 120g papper enfärgat :)för 160 inkl frakt..(250st papper) Men då har man ju både till festprogram och vigselprogrammet..
Hej allihopa!
IDAG HAR ALLA FÅTT SINA INBJUDNINGAR!
Så himla roligt! Fast det har inte ringt så mycket, bara tre kompisar som har hört av sig. Men det är klart, även om dom blir glada för inbjudan så kanske dom inte kastar sig på telefonen...
Ni som vill se inbjudningarna eller websidan som vi också har lagt upp kan maila mig:
frida_lagerqvist@hotmail.com
Vad skoj att inbjudningarna skickat ut :)Ett steg närmare bröllopet; det kommer nog kittlas imagen när vi fått iväg våra inbjudningar !