14 juli 2007, del tre
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
De skickar nya servetter med förhoppningsvis rätt datum denna gång. De andra slänger jag.
Hej måste fråga er här. Kan man skicka med detta med inbjudningarna, utan att vara ohövlig ??
Hej,
Vi tillåter att ni tar med barn till vårt bröllop/fest, men ser helst att
ni som har möjligheten att lämna barnen hemma gör det. På grund av
att det annars blir väldigt många barn på våran fest. Flera av de
inbjudna har barn i låga åldrar.
Tack för visad förståelse/
Andromeda: jag hade nog hellre skrivit att vi ser att alla barn stannar hemma då detta är en fest vi vill fira med våra vuxna vänner......
Vi har samma diskution om barn min sambo och jag. Jag vill att bara vuxna ska vara med och han säger att hans brors barn kommer att komma hur eller hur. Pga att hennes föräldrar bor 15 mil bort. Så vi kommer att skriva namnen på de som är bjudna, sen fick vi se om barn kom med eller ej. Men min m2b tycker att det är helt ok om barnen kommer med. Vi ska ha våra barn med som är 4,9,10 och 12.
Andromeda:
Såhär har vi skrivit. Inte exakt samma tanke som er, men det kanske ger nån liten hjälp :)
Eftersom lokalens utrymme är begränsat så har vi valt att prioritera våra vuxna vänner och släktingar samt våra syskonbarn när vi komponerat gästlistan. Barn som ammas är naturligtvis välkomna att följa med sina föräldrar. Meddela värdarna om ni har en baby med er, så kan vi ta hänsyn till detta när vi gör bordsplaceringen. Om någon av er som skall resa långt har svårt att ordna barnvakt över helgen, tala med värdarna även om detta i samband med er anmälan.
Nu ahr jag lasgt inbjudningarna på postlådan.. :)
Gabbies: vad spännande är tanken att de ska landa imorgon den 14/2 på alla hjärtans dag
Det måste väl känna befriande att slippa inbjudningskorten? En till sak som du nu kan stryka på listan. Har ännu inte fått iväg mina. Förhoppningsvis på min födelsedag torsdag så skickas de iväg.
japp tanken är att dom ska komma fram imorrn så jag hoppas att posten sköter sig.. :) Jo visst e de skönt att den delen e klar men ärligt talat så var dom ganska enkela o tog typ 7 timmar att göra 35 st..
Gabbies:
Gud vad roligt att inbjudningarna kommer ut imorrn! Bli inte för besviken om det inte ringer så många första dagen bara! Det var bara tre som hörde av sig samma dag till oss, men de närmaste dagarna så hörde många av sig iaf!
Det är verkligen hur kul som helst när alla fått inbjudningarna! Det blir mer verkligt också tycker jag, nu är det ingen återvändo!
7 timmar, wow Gabbies! Jag gjorde iof 50 inbjudningar men det tog typ 25 timmar!!!